  • 20. Data: 2015-01-08 19:25:19
    Temat: Re: Gdzie korzystny leasing auta?
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 08 Jan 2015 07:18:45 +0100, WAM napisał(a):

    > Zazwyczaj jest do wyboru lista ubezpieczycieli (tych największych)

    Niby tak, ale jak popytałem, to dostałem takie ceny, że dałem sobie spokój
    i wziąłem proponowany pakiet.

    > Tak, to standard, trzeba wiedzieć że leasing bierze się na niepełne
    > lata czyli np na 23 lub 35 miesięcy. Przy pełnych latach będziesz
    > dopłacał za ubezpieczenie a ostatni rok jest zazwyczaj bardzo drogi.

    To oni powinni wiedzieć albo przynajmniej powiedzieć.

    > To chyba zależy od ubezpieczyciela. PZU przyjmuje okres leasingu do
    > zniżek.

    Hestia też. Początkowo poszedłem do ębanku (bez zniżek, ale było w miarę
    tanio), jednak po pierwszym roku zasadzili taką cenę, że szybko poszukałem
    alternatywy.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 22. Data: 2015-01-08 20:06:23
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 8 Jan 2015 19:25:19 +0100, Borys Pogoreło
    <b...@p...edu.leszno> wrote:

    >Niby tak, ale jak popytałem, to dostałem takie ceny, że dałem sobie spokój
    >i wziąłem proponowany pakiet.
    Ja kojarzę różne sytuacje, zarówno takie że lepiej wychodziło
    ubezpieczenie "samodzielnie" (mimo że wówczas brali dopłatę 50 czy 100
    zl za przetworzenie dokumentacji) a raz lepiej wychodziło via leasing
    (zresztą dawali np 2 do wyboru i pozwalali wybierać wśród opcji
    dodatkowych typu franszyzy redukcyjne/integralne).

    >To oni powinni wiedzieć albo przynajmniej powiedzieć.
    A to oni to wiedzą. Wszak jak nie powiedzą to więcej zarobią na Tobie.

    WAM
    --
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
    pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

  • 23. Data: 2015-01-08 20:24:41
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 08 Jan 2015 20:06:23 +0100, WAM napisał(a):

    > A to oni to wiedzą. Wszak jak nie powiedzą to więcej zarobią na Tobie.

    Zarobili tyle, że sie na nich wypiąłem i na leasing ogólnie.

    Aha, to był BRE Leasing. Co by zarobili jeszcze na osobach, które
    przeczytają tego posta w przyszłości.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 24. Data: 2015-01-08 20:47:13
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 8 Jan 2015 20:24:41 +0100, Borys Pogoreło
    <b...@p...edu.leszno> wrote:

    >Aha, to był BRE Leasing. Co by zarobili jeszcze na osobach, które
    >przeczytają tego posta w przyszłości.
    Tez "bylem" kiedys w BREL ale wtedy juz wiedzialem ze trzeba o miesiac
    skrocic leasing i takie oferty tylko rozpatrywalem. Wowczas wygrali
    cenowo a wszystko przebiegalo bez problemow. Walneli sie tylko na FV
    wykupu gdzie podali jakies pomylone (niektore) parametry auta ale
    poprawili bez dyskusji.

    WAM
    --
    wczasy z dziecmi nad morzem
    www.nadmorze.pl/wczasy-z-dziecmi-nad-morzem

  • 25. Data: 2015-01-08 22:10:46
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 8 Jan 2015 12:37:21 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >A propos - jak to jest z leasingami ?
    >Bo kiedys bylo tak, ze w razie wiekszego wypadku pod koniec okresu,
    >leasingodawca bral naleznosc z polisy (w koncu jego auto), nie
    >naprawial, bo to nieoplacalne, i zostawial leasingobiorce, ktory w
    >miedzyczasie zaplacil prawie tyle co auto kosztowalo lub wiecej, na
    >lodzie - tzn z niczym.
    Nie chce mi sie szukac i analizowac magicznego wzoru zawartego w
    umowie ale wydaje mi sie ze to bylo tak że przy szkodzie całkowitej
    nastepowalo sensowne rozliczenie pomiedzy tym co lacznie mial dostac
    finansujacy a suma tego co juz dostal od uzytkownika i tym co dostal z
    polisy. Cos w stylu:

    zwrot dla uzytkownika = to co z polisy + to co zaplacil - to co mial
    zaplacic wg umowy

    Ale to tylko takie nocne gdybanie.

    WAM

  • 26. Data: 2015-01-08 22:22:20
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Alternatywą byłoby auto prywatne rozliczane w kosztach (wg jednej z 3?
    > metod) działalności.
    > Może niektórym i "strach nie brać" AC, ale po 10 latach masz za składki
    > AC pół samochodu.

    a jak się przytrafi jakaś szkoda lub auto ukradną to również się nie opłaca?

    kiedyś nie wykupiłem AC, bo wcześniej nie miałem szkód, bo drogo
    etc...po miesiącu mi je ukradli, przypadek?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 27. Data: 2015-01-08 22:27:20
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 08 Jan 2015 22:22:20 +0100, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    >kiedyś nie wykupiłem AC, bo wcześniej nie miałem szkód, bo drogo
    >etc...po miesiącu mi je ukradli, przypadek?
    Wśród znajomych też był taki "przypadek" :)

    WAM

  • 28. Data: 2015-01-08 22:32:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-01-08 o 22:22, RobertS pisze:

    > kiedyś nie wykupiłem AC, bo wcześniej nie miałem szkód, bo drogo
    > etc...po miesiącu mi je ukradli, przypadek?

    Statystyka.
    Jak wartość auta jest poniżej pewnej granicy, to AC się nie opłaca.
    Granica jest różna dla każdego - zależy jaką kwotą dysponujesz -
    ot tak, od ręki, że utratę auta czy drogą naorawę rekompensujesz
    wyciągnięciem
    jakiejś rezerwy z tylnej kieszeni.

  • 29. Data: 2015-01-09 00:09:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Jan 2015 22:27:20 +0100, WAM napisał(a):
    > Wśród znajomych też był taki "przypadek" :)

    No ale co - myslicie ze zlodziej byl agentem ubezpieczyciela i bardzo
    nie lubil odchodzacych klientow, czy ze mial znajomosci i sprawdzal
    przed kradzieza u wszystkich ubezpieczycieli czy wlasciciel nie ma AC?

    Jeszcze moze by mialo sens, gdyby auta oddano za drobny okup - po co
    ryzykowac przebijanie numerow, legalizacje - wlasciciel bez AC sie na
    10% pewnie dogada, PZU nie bedzie chcialo ...

    J.

  • 30. Data: 2015-01-09 07:18:47
    Od: S <a...@w...pl>

> [...]
    > opłaca?
    >
    > kiedyś nie wykupiłem AC, bo wcześniej nie miałem szkód, bo drogo
    > etc...po miesiącu mi je ukradli, przypadek?

    Ja miałem AC kilka lat. Wreszcie stało się - urwali lusterko. AC chętnie
    by pokryło... zabierając zniżkę wartą więcej niż lusterko ;-)
    Co do kradzieży to mam wrażenie, iż czasami wynajem miejsca na parkingu
    strzeżonym może być tańszy niż AC (w dłuższej perspektywie nawet kupno
    garażu taniej wychodzi - w zależności od auta i zniżek).
    Oczywiście każdy kalkuluje sobie po swojemu... "Hodowałem" te zniżki, aż
    60% się dorobiłem za bezszkodową jazdę. Potem... sprzedałem auto, zaś po
    2 latach dowiedziałem się, iż jeśli będę znowu chciał ubezpieczyć to
    przerwa spowodowała, że wracam do stawki 100% płatności ;-)

    --
    Pozdrawiam