    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: G_Kolodko i teoria wszystkiego
    Date: Mon, 02 Nov 2020 01:29:32 +0100

    "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> writes:

    > Nie jestem ortodoksyjnym zwolennikiem "kto nie chce pracować, niech
    > też nie je" ale powszechny dochód gwarantowany to naruszenie
    > pewnego standardu a w dłuższym terminie demoralizujące.
    > Proporcje - jeszcze przed pandemią Polska zdobyła 1. miejsce
    > (na ok. 200 krajów) w proporcji socjalu do siły nabywczej dochodu
    > rodziny (średnio statystycznie), czyli uzależnienia finansowego od
    > dotacji.
    > Przebiliśmy kraje, w których socjal jest nominalnie wyższy.

    Trudno tego nie zrobić, gdy "normalne" zarobki są małe.
    Dlatego napisałem, że diabeł tkwi w proporcjach. Powinny one być takie,
    że da się za to bez problemu przeżyć, ale nie takie, by opłacało się nie
    pracować.

    > Dochód gwarantowany to awaryjne rozwiązanie wyłącznie na złe
    > czasy, może takie jak teraz - nakazu zamykania części gospodarki.

    A ja myślę, że właśnie odwrotnie - na dobre czasy. Bo ktoś musi za to
    zapłacić przecież.
    --
    Krzysztof Hałasa