  • 11. Data: 2008-06-03 06:46:29
    Temat: Re: Fortis bank - dlaczego taki drogi?
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Byc moze... Ja na tym nie trace, bo np. w przeciwienstwie do Multi mam
    > szanse na unikniecie koniecznosci placenia podatku od lokat :). Fortis ma
    > bardzo dobra jakosc obslugi, dostep do zagranicznych funduszy itp. Do tego
    > jeszcze marka znana berdzo dobrze w Europie. Jest to usluga za ktora moge
    > placic 8 pln.
    >
    > MK
    placisz bankowi 8zl za marke? szczerze podziwiam...
    a korzystasz chociaz z tych zagranicznych funduszy?
    i jak omijasz podatek...czyzbys zakladal setki lokat na kilkaset pln kazda?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2008-06-03 07:50:42
    Od: "mnemotechnik" <c...@g...pl>

    Fortis rzeczywiście ma w ofercie kilka poliso-lokat oraz luksemburskie
    fundusze inwestycyjne, które wypłacają nieopodatkowaną dywidendę.

    Co do oferty kont osobistych, to wyraźnie polaryzują klientelę na Private
    Banking (i to nie 5k PLN miesięcznie, tylko milion EUR aktywów) obsługiwany
    globalnie, także z Brukseli oraz consumer finance - obsługa przez Dominet.

    Po wycofaniu się z hipotek w CHF oferta dla klasy średniej raczej marna.

  • 13. Data: 2008-06-03 08:06:21
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <b...@p...pl> wrote in message

    > placisz bankowi 8zl za marke? szczerze podziwiam...

    Place za jakosc obslugi.

    > a korzystasz chociaz z tych zagranicznych funduszy?

    Nawet jakbym nie korzystal to mam mozliwosc skorzystania w kazdej chwili.

    > i jak omijasz podatek...czyzbys zakladal setki lokat na kilkaset pln
    > kazda?

    Mozesz zakladac lokaty po kilka tysiecy :). Gdybym musial zakladac ich
    kilkaset to Fortis zaproponowalby mi na pewno inne rozwiazanie :).

    MK

  • 14. Data: 2008-06-03 09:24:28
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    Konrad N>S> pisze:
    > Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości

    > z wszystkimi bakomatami za darmo są:
    >
    > -boś, ale on kosztuje chyba 5pln/mc
    > -konto podróżne lukasa, ale tu chyba 30pln za mc
    > -vw bank, ale wypłata bezprowizyjna doiero powyżej 400pln, i konto za
    > 5pln za mc.
    >
    > nie mam pojęcia, który bank da mi konto za darmo i wszystkie bankomaty
    > (tylko w kraju) za darmo.

    Nordea bank - bankomaty z darmo, przy wplywach na konto 2500 nie placisz
    za konto (a tak to chyba 8 pln), za karte - nie pamietam, ale jak juz to
    max 1-2 pln

    --
    Regards,
    Maverick

  • 15. Data: 2008-06-03 09:55:07
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Maverick pisze:

    > Nordea bank - bankomaty z darmo, przy wplywach na konto 2500

    1500

    nie placisz
    > za konto (a tak to chyba 8 pln), za karte - nie pamietam, ale jak juz to
    > max 1-2 pln

    1,50

  • 16. Data: 2008-06-03 10:18:47
    Od: Maverick <k...@N...pl>

    krzysztofsf pisze:

    > 1500
    >
    > nie placisz
    >>

    > 1,50
    dzieki za poprawienie mnie - nie pamietalem dokladnie , a nie mialem
    czasu sprawdzac

  • 17. Data: 2008-06-03 13:44:44
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 3 Jun 2008 10:06:21 +0200, w <g22u20$ok6$1@inews.gazeta.pl>, "MK"
    <m...@i...pl> napisał(-a):

    > Place za jakosc obslugi.

    Hehe :).

    W Fortisie byłem dwa razy -- raz zepsuł się system komputerowy i potwierdzenie
    dostalem na zwykłym odręcznym druku, drugi raz gdy zamykałem konto, to odsetki
    za część miesiąca obliczała mi kasjerka na zwykłym kalkulatorze.

    Kwiatki typu klucz (nie dość że dyskietka, to jeszcze tylko A:, obsługa chyba
    tylko w IE) pomijam, a interfejsie WWW lepiej nie mówić.

    Jak to jest "jakość obsługi", to chyba tylko różnej maści pekao mogą stanąć w
    szranki.

  • 18. Data: 2008-06-03 16:25:29
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <r...@k...pl> wrote in message

> [...]
    > odsetki
    > za część miesiąca obliczała mi kasjerka na zwykłym kalkulatorze.

    Ja do tej pory bylem tylko raz :). W Pekao by powiedzieli zeys przyszedl
    pozniej, bo sie system zawiesil. To co napisales jest powaznym podejsciem do
    klienta. Nie rozumiem co masz do zarzucenia bankowu, ktory potrafi obsluzyc
    klienta z sytuacji awaryjnej lub temu, ze kasjerka zna przynajmniej podstawy
    matematyki finansowej (bo jak rozumiem dobrze je obliczyla).

    > Kwiatki typu klucz (nie dość że dyskietka, to jeszcze tylko A:, obsługa
    > chyba
    > tylko w IE) pomijam, a interfejsie WWW lepiej nie mówić.

    O ile pamietam wyskietka byla potrzebna tylko do przeniesienia klucza z
    banku do komputera (jak pamietam byla mozliwosc otrzymania go na pendrive,
    ale za dodatkowa zaplata), potem klucz moglbyc w dowolnym miejscu. Przykre,
    ze oprogramowanie z ktorego korzystasz nie ma mozliwosci obslugi ActiveX. Na
    pocieszenie moge dodac, ze traz masz mozliwosc korzystania z hasel smsowych
    i nie ma potrzeby korzystania z ActiveX.

    > Jak to jest "jakość obsługi", to chyba tylko różnej maści pekao mogą
    > stanąć w
    > szranki.

    Zycze powodzenia i samych sukcesow w wspolpracy z Pekao :).

    MK

  • 19. Data: 2008-06-03 16:51:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 3 Jun 2008 18:25:29 +0200, w <g23r9q$4to$1@inews.gazeta.pl>, "MK"
    <m...@i...pl> napisał(-a):

> [...]
    > pozniej, bo sie system zawiesil. To co napisales jest powaznym podejsciem do

    Nie chodzi mi o przyjęcie kasy, tylko awarię systemu. Wiem, zdarza się ;p.

    > Nie rozumiem co masz do zarzucenia bankowu, ktory potrafi obsluzyc
    > klienta z sytuacji awaryjnej lub temu, ze kasjerka zna przynajmniej podstawy
    > matematyki finansowej (bo jak rozumiem dobrze je obliczyla).

    Takie rzeczy to powinien system sam obliczyć, a nie rozliczenie końcowe robią
    na kalkulatorze. Czy dobrze, to ja mam nadzieję, bo nie sprawdzałem, w sumie
    wątpię by na kalulatorze dobrze obliczyła miesięczne średnie salo ;).

    > O ile pamietam wyskietka byla potrzebna tylko do przeniesienia klucza z
    > banku do komputera (jak pamietam byla mozliwosc otrzymania go na pendrive,

    Klucz swoją drogą, autoryzacja swoją drogą. Nie pamiętam już jak to było, ale
    dyskietkę musiałem wkładać do stacji.

    > ale za dodatkowa zaplata), potem klucz moglbyc w dowolnym miejscu. Przykre,
    > ze oprogramowanie z ktorego korzystasz nie ma mozliwosci obslugi ActiveX.

    ActiveX każdy rozsądny użytkownik wyłącza po instalacji Windowsa. Widać
    pasujesz do Fortisu ;). Tak samo byłem zdziwiony, gdy ich debetówka była na...
    pin. Obsługa oczywiście wciskała tradycyjny kit, że to dla bezpieczeństwa hehe.

    Pekao i Fortisowi mówimy nie :).

  • 20. Data: 2008-06-03 17:29:17
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik <r...@k...pl>

    >Klucz swoją drogą, autoryzacja swoją drogą. Nie pamiętam już jak to
    >było, ale
    >dyskietkę musiałem wkładać do stacji.

    obaj macie rację - w wersji 1 była dyskietka,
    w wersji 2 można bylo go trzymac w roznych miejscach i co wiecej
    mozna bylo używać kluczy wyrobionych przez UNIZETO do podpisu
    bezpiecznego
    W wersji 3 zamkneli mozliwosc uzycia kluczy z Unizeto i w locie
    zatrzymali
    korzystanie z kluczy jakichkolwiek

    Klucze mają byc na chipie w tokenie USB za parę miesięcy

    >ActiveX każdy rozsądny użytkownik wyłącza po instalacji Windowsa.

    ja dodaję banki (strony https://) w "opcjach internetowych"
    -> "zabezpieczenia" do witryn zaufanych
    i ustawiam tym tylko zaufanym obnizony poziom zabezpieczeń i ładnie
    działa
    Przy okazji mam włączone "żądanie weryfikacji serwera https; dla każdej
    z tych stron
    *** blad ***