  • 31. Data: 2010-05-31 15:52:02
    Temat: Re: [Euronet] ciekawostka
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Ale samo z siebie to sie nie stanie. To zadziała dopiero wtedy kiedy
    > klient powie "to nie ja".

    Niekoniecznie, wystarczy ze bank stwierdzi ze nie chce ryzykowac.
    Bank moze zrobic taki chargeback nie tylko w przypadku fraudu.

    Normalnie tak sie nie dzieje, bank po prostu obciaza klienta i nie
    kombinuje (zwlaszcza jesli kwota nie zaswieci jakichs alarmow) - ale
    moglby po prostu robic chargebacki praktycznie automatycznie.

    BTW gdyby bylo inaczej, to srednio by to wygladalo dla banku: konto "na
    slupa" + zaprzyjazniony sklep.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 32. Data: 2010-05-31 17:24:25
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Mon, 31 May 2010 10:37:26 -0500, witek napisał(a):

    > To nie bank przetrzymuje nie twoje pieniądze. To wierzyciel sie jeszcze
    > po nie nie zgłosił. Twój bank jest tylko pośrednikiem, a ty jesteś
    > zobowiązany do trzymania tyle kasy ile wierzycielom jesteś winien.

    Ale o jakich "nie twoich" pieniądzach piszesz? Ja miałem swoje pieniądze
    na koncie a teraz mam je przy sobie w portfelu (chodzi mi o ten konkretny
    przypadek z tematu tego postu) a na moim koncie są dalej jakieś "nie
    twoje" pieniądze? Co to bank to jakiś Jezus i rozmnaża bez opamiętania a
    na dodatek jeszcze mam dostać "wpierdol"?

    Xenocide

  • 33. Data: 2010-05-31 19:25:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Do tego zwykle służa limity wypłat gotówkowych, a nie saldo konta.
    > Posługiwanie się saldem konta, żeby bronić się przed frudem z
    > bankomatu to trochę jak używanie mrożonych pomidorów do wbijania
    > gwoździ.

    Co nie zmienia faktu, że liczne ludzie tak robią, na zasadzie -
    "przeleję na subkonto karty tylko tyle, ile chcę dziś z karty wybrać".

    MJ

  • 34. Data: 2010-05-31 20:04:13
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    W dniu 2010-05-31 15:12, witek pisze:
    > Do tego zwykle służa limity wypłat gotówkowych, a nie saldo konta.

    To jaki ma sobie ustawić limit ? 0 razy ?

    > Posługiwanie się saldem konta, żeby bronić się przed frudem z bankomatu
    > to trochę jak używanie mrożonych pomidorów do wbijania gwoździ.

    Bzdura. To bardzo dobra metoda. Sam ją stosuję.

    --
    Mithos

  • 35. Data: 2010-05-31 21:31:41
    Od: buraxta <b...@g...com>

    On 2010-05-31 15:20, sorden wrote:
    > No to zarabiaj na odsetkach od "niepobranego" 1500 i od 1500 wplaconego
    > ponownie na konto po wybraniu z Euronetu. Sytuacje powtarzajac zostan
    > milionerem ;)

    Znaczy się sławny oscylator ;) Pozdrowienia od Art-B :)

    --
    |=> GG: 421503
    |=> b...@g...com

  • 36. Data: 2010-05-31 21:49:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    xbartx wrote:

    > Ale o jakich "nie twoich" pieniądzach piszesz? Ja miałem swoje pieniądze
    > na koncie a teraz mam je przy sobie w portfelu (chodzi mi o ten konkretny
    > przypadek z tematu tego postu)

    Za bardzo uprościłeś.
    Nie. Nie masz swoich pieniędzy w portfelu. W portfelu masz pieniądze z
    bankomatu. Po równowartość tego co ci wydał bankomat jego właściciel
    zgłosi się do twojego konta.

    > a na moim koncie są dalej jakieś "nie
    > twoje" pieniądze?

    tak, te co wisisz bankomatowi. W zasadzie to one już są nie twoje. A
    dokładniej mówiąc masz zobowiązanie.
    jesli teraz te pieniądze wypłacisz choćby w oddziale, to zabraknie ci na
    zapłate zobowiązania wobec euronetu. I za to bank da ci w zęby.

    Co to bank to jakiś Jezus i rozmnaża bez opamiętania a
    > na dodatek jeszcze mam dostać "wpierdol"?

    W zasadzie każdy bank daje "wpierdol" w postaci naliczanych kar za
    niedozowlony debet w koncie.
    Potem przychodzi opłata za upomnienie, potem koszty sądowe i komornika.
    Tak, że w ostateczności bank cie tak złomoce, że będziesz skutecznie
    pilnował ile ci wolno wydać. Co nie jest tożsame z "ile widzę na koncie".

  • 37. Data: 2010-05-31 22:56:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michal Jankowski wrote:

    > Co nie zmienia faktu, że liczne ludzie tak robią, na zasadzie -
    > "przeleję na subkonto karty tylko tyle, ile chcę dziś z karty wybrać".

    Przecież nikt nie będzie im tego zabraniał. Tylko skutki trzeba znać i
    nie płakać potem.

  • 38. Data: 2010-05-31 22:57:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Mithos wrote:

    > To jaki ma sobie ustawić limit ? 0 razy ?

    A co? Nie da się?

    > Bzdura. To bardzo dobra metoda. Sam ją stosuję.

    To, że sam ją stosujesz nie oznacza, że to jest dobra metoda.

  • 39. Data: 2010-05-31 22:59:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    buraxta wrote:

    > Znaczy się sławny oscylator ;) Pozdrowienia od Art-B :)

    Bez problemowo dało się to robić kiedyś w pewnym banku.

    Wypłate gotówkową w weekend księgowali w poniedziałek z datą poniedziałkową.
    Wpłatę tegoż ksiegowali od razu.
    Można było robić kółeczko od bankmatu do okienka, nawet kilkadziesiąt
    razy w sobote.
    Robiła sie mała lokata overnight.

  • 40. Data: 2010-05-31 23:12:09
    Od: sorden <s...@s...com>

    buraxta wrote:

    > Znaczy się sławny oscylator ;) Pozdrowienia od Art-B :)

    Czy to wina klienta, ze bank nalicza odsetki od pieniedzy ktorych juz "nie
    ma" ? ;)

    --
    in