    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Energetyczne mafie w Polsce...
    Date: Mon, 6 Mar 2023 11:54:55 +0100

    W dniu 6 mar 2023 o 10:51, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > rozwijać Ukrainę, rozwija opozycję Kremla (Japonię, Australię,
    > USA i Kanadę, zachodnią Europę...) i raczej dobija Kreml...

    > Taniej słać śmiercionośną broń niż pomóc cywilom...
    > Policzyłem koszty zbudowania w Polsce miliona mieszkań Ukraińcom...
    > Rozłożone na miliard ludzi (co najmniej tyle na oko ma opozycja

    Wojna zakończy się kiedyś -- zostaną mieszkania?...
    Stanieje wynajem itd.?...

    Niekoniecznie... Ta wojna może trwać dłużej niż te domy, ale
    zostaną technologia wraz z koniunkturą, jak niegdyś Jankesom
    została powojenna armia, dzięki której dziś kontrolują świat
    niemal cały... Podczas wojny (może nawet *zwłaszcza* podczas
    wojny!) także trzeba budować a wojny ciągną się nierzadko aż
    dziesięcioleciami... (była nie tylko trzydziestoletnia wojna
    -- prowadzona w obronie Chrystusa...)

    Mieszkań nie trzeba budować na tysiąc lat -- lecz na kilkadziesiąt...
    Nowe pokolenia zazwyczaj nie chcą żyć w mieszkaniach dziadków...
    Izrael toczy (pod górkę i z górki) wojny od zarania ;) swych
    nowożytnych dziejów... Moskwa może nadal nękać Ukrainę pomimo
    zawarcia fikcyjnych pokojów... Dookoła na świecie są wojny...
    Setki milionów ludzi potrzebują dachu nad głową.... Można
    nawet tą bronią ,,zachęcać'' czarnoskorców do głosowania
    przeciwko Moskwie...

    Amerykańskie domy często nie są budowane na tysiąc lat, choć
    Amerykanie na swym terenie nie mają wojen od dawna -- pomijając
    11 września itp...

    -=-

    Idzie nieduży developer z PITem do banku po kredyt... Na jaki
    %% dostanie? Na 6% Glapińskiego?... Czy na 5*6%?... ;)
    Nierzadko banku nie interesuje rodzaj rzemiosła -- kredyt
    pod DG to kredyt... O ile może być takie mieszkanie tańsze
    dzięki państwowym poręczeniom?... O ile stanieje z uwagi na
    kontraktowanie i masowość ,,produkcji''? Jaką część kosztu
    zajmuje ziemia pod mieszkaniem -- tu tania, niemal bezpłatna?...

    -=-

    Znów zastawią mi wjazd do garażu?
    Od progu bramy do krawężnika jest około 720 cm...
    Hyundai ?ma? 1780 mm bez lusterek, karoseria wystaje
    poza koła o 5 cm, koła odstaja od krawężnika o ~15 cm?...
    Jadę na styk? -- jak czasami podczas parkowania w ciasnych
    miejscach? Jak w Wieńcu, gdzie zostawiałem ze 2 cm?...

    Nowe [nowiusieńkie!!!] Volvo S40 ma 5.5 m promień zawracania...
    720-180-550=-10 <-- tyle cm zostaje?... A to próg bramy... Do
    ściany jest bliżej o ~20 cm?...

    Dookoła samochody (większe od tego Hyundaia) staja na krótkich
    chodnikach... Chodnik blisko mnie ma 220 cm szerokości -- zmieści
    bez trudu całego Hyundaia... Ale z jakiegoś ;) powodu Hyundai musi
    stać dokładnie naprzeciwko mojej bramy... Obok chodnika (długiego
    na ~10m) jest droga szeroka na 520 cm, więc nawet można by postawić
    samochód tak, by zostawić na chodniku więcej niż 150 cm a droga nie
    będzie węższa niż solidny pas ruchu... Straż pożarna przejedzie bez
    trudu obok...

    Może zastawią... Prawe kolano boki jak diabli...
    Zimno szkodzi kolanom... Kręgielni także...
    Od tamtego dnia niemal nie chodzę...
    Może dziś przełamię się...

    -=-

    Potrzeba woli politycznej -- do uczciwego pomagania cywilom...

    Skutki finansowe (ceny nieruchomości) trudno dziś przewidzieć
    i warto nie brać do głowy spadku wartości posiadłości rządzących...

    Z woli Kościoła nie zarabiam (lub zarabiam mało) więc mieszkanie
    może być dla mnie ucieczką przed głodową śmiercią i skrajnym
    poniżeniem, ale jednak wolałbym masowe budowanie tych mieszkań...

    Kościół nie zdołał zabrać mi mieszkania... Choć starał się...
    Gdy kościelni dowiedzieli się o swym błędzie, dali kasację ;)
    ,,rodzinnej firmy'' w ,,całą wstecz'', ale nie udało się...

    Zdołali tą kasacją rozwalić moją rentową obronę...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'