    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Energetyczne mafie w Polsce...
    Date: Mon, 6 Mar 2023 10:51:47 +0100

    W dniu 6 mar 2023 o 09:47, J.F pisze:

    > Zobaczysz, jak sie szybko zmienią.

    Tej zmiany obawia się Kreml?

    > No ale widac nie chcial sie podzielic, czy uznac władzy ...

    Jak widać...

    > Plany moze były, ale do czasu ich realizacji, to zasilanie bylo
    > symboliczne.

    Plany mają to do siebie, iż czasami ;) poprzedzają realizację?...

    > No ba - zobacz na firmy, ktorych juz nie ma.

    Nie rozumiem.

    > Ze tak wspomne tylko banki :-)

    > W takich sytuacjach zawsze trzeba sie liczyc, ze to prowokacja, albo
    > szukanie szpiega.

    > Muskowego internetu bym nie wiązał.

    Jest podstawą łączności na tej wojnie.

    > A moze sie przydac np Chinczykom, jak to oni zaatakuja Taiwan.

    Nie mają armii -- liczyli na Moskwę, która od dawna walczy
    w imieniu płatników, choćby separatystów (płacących węglem)
    i (płacącej chyba głównie naftową ropą oraz dolarami, choć
    zapewne też ,,geografią'') Syrii...

    Gdybyś stosownie zapłacił -- w Twym imieniu także
    walczyłaby rosyjska armia...

    > Znacznie lepiej sie niszczy odpowiednimi bombami.
    > Tylko samoloty mozna zestrzelic ...

    Można atakować hipersonicznymi rakietami...

    Toż napisałem:

    > Wytrwalosc Rosji w niszczeniu ... zreszta chyba ograniczona, bo wydaje
    > mi sie, ze elektrowni nie ruszyli.

    Żadnej nie ruszyli?
    Jąderkowych nie ruszają...

    > Ze tez kary na takich nie ma ... tzn jest, ale Biden nie chce
    > eskalowac.

    Bo jego zadaniem nie jest szybkie (lecz przejściowe) skończenie
    tej wojny, lecz skuteczne rozbrojenie Moskwy... Ta wojna może
    rozwijać Ukrainę, rozwija opozycję Kremla (Japonię, Australię,
    USA i Kanadę, zachodnią Europę...) i raczej dobija Kreml...

    Albo raczej -- zadaniem tej wojny jest gospodarcze i polityczne
    pogrążenie Moskwy... Diabli wiedzą, czy oby na pewno Moskwa
    wyjdzie z tej wojny osłabiona...

    > Wspolczesne miasta tak wiele znow nie biora - przemysl sie
    > wyprowadzil.
    > Zobacz ile Białystok potrzebuje ... i ile to generatorow po 2MW.

    Białystok jest 10 razy mniejszy od Kijowa?

    > Inna sprawa, ze jakby chciec nagle takich generatorow 1000, to sie
    > pewnie nie znajdzie na skladzie, a tysiac to na absolutnie niezbedne
    > potrzeby - trzeba by ich raczej z 10 tys.

    > Trzeba by zbudowac wiele linii niepotrzebnych na codzien.

    co dzień?

    > I to gdzie - na Ukraine.

    Taniej słać śmiercionośną broń niż pomóc cywilom...
    Policzyłem koszty zbudowania w Polsce miliona mieszkań Ukraińcom...
    Rozłożone na miliard ludzi (co najmniej tyle na oko ma opozycja
    Kremla) to niska cena... Jest szmal na czołgi, nawet na śmieszne
    zapory Błaszczaka, ale nie ma szmalu na pomoc cywilom?...

    > A i tak bylby problem z zegarkami :-)

    Dlaczego? Ile tam jest?

    > Druga wersja, to zainwestowac w lotnictwo, rakiety, i p-lot, i pokazac
    > kacapom, ze prąd to oni będą mieli za Uralem ...

    To eskalacja...

    > Ale gdzie tak chowa?

    W Polsce...

    > Bo linie są rozne - w miastach, wsiach, pomiedzy, niskiego napięcia,
    > sredniego, wysokiego ...

    Chyba teraz chowają średnie napięcie...

    https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-kable-ener
    getyczne-pod-ziemia-pge-chce-zakopac-40-proc-linii,n
    Id,6556552

    https://businessinsider.com.pl/biznes/pge-ma-maszyne
    -do-chowania-linii-energetycznych-w-ziemi-to-pochlon
    ie-miliardy/0jkfnly

    Ale 110 kV można chować od dawna...
    https://www.tfkable.com/produkty/asortyment/systemy-
    wysokich-napiec.html
    więc nie zdziwiłbym się zakopywaniem NN...
    Byłem dzieckiem, gdy słyszałem o kablach NN 110 kV zasilających Paryż...

    -=-

    Kiedyż z kablami były kłopoty -- lokalizacja uszkodzeń (od dawna
    można zlokalizować z dokładnością ręcznej łopaty nawet nn 400 V)
    i koszt naprawy tychże... Zyski chyba oczywiste -- uroda,
    odporność na ,,przyrodę'' i wojnę oraz wandalizm...

    --
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-,` . ,; o.' eneuel#eneuel.ct8.pl '.O_'