  • 1. Data: 2010-08-07 15:49:31
    Temat: Re: Emerytura - oszczędzanie
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-08-07 18:42, KaeM pisze:
> [...]
    > do przyszłej emerytury? Na dzień dzisiejszy pieniądze są ulokowane w
    > EuroBanku na lokacie 1-dniowej. Niestety po ostatnich dwóch obniżkach
    > oprocentowania zacząłem się rozglądać za rozwiązaniem, które przyniesie
    > ze sobą większe profity. W grę wchodzą lokaty roczne/dwuletnie -
    > terminowość lokaty bez znaczenia. Jestem przekonany, że tych pieniędzy
    > do momentu przejścia na emeryturę (ponad 35 lat) z konta ruszać nie
    > będę. __Raczej__ nie przewiduję dodatkowych wpłat na lokatę/konto.
    > Kiedyś słyszałem o 6-letniej lokacie w PKO, ale doszukać się obecnie

    Może obligacje skarbowe np. 10-letnie:
    http://www.obligacjeskarbowe.pl
    Do kupienia przez internet albo w placówce PKO BP.
    Obligacji jest kilka rodzajów, poczytaj o szczegółach.

  • 3. Data: 2010-08-07 18:52:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 7 Sie, 18:42, KaeM <m...@m...pl> wrote:
    > Gdzie najlepiej ulokować 13 000 zł, które mają być przeznaczone na bonus
    > do przyszłej emerytury?

    Ja od dłuższego czasu kombinuję z IKE, niby coś przyrasta ale patrząc
    na przyrost i na inflację stwierdzam, że to mija się z celem, poza tym
    cholera wie czy ta kasa za 30 lat będzie coś warta...
    Jeżeli masz akurat tylko 13 tys. to ja bym szukał ziemi rolnej niezbyt
    daleko od miasta, jest szansa że za te -dziesiąt lat zrobią się tam
    działki budowlane.

    Napaliłem się jak szczerbaty na suchary na to IKE (mbankowe konkretnie
    bo wygodnie przerzucać kase tam i sam) ale mój entuzjazm jakoś
    oklapł ;)

    Pzdr.
    L.

  • 4. Data: 2010-08-07 19:22:55
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Lisciasty wrote:

    > Ja od dłuższego czasu kombinuję z IKE, niby coś przyrasta ale patrząc
    > na przyrost i na inflację stwierdzam, że to mija się z celem, poza tym
    > cholera wie czy ta kasa za 30 lat będzie coś warta...

    Jak przyjdzie inflacja to lokata też nic nie będzie warta...
    Przyrosty na IKE warto oglądać po 4-5 latach, nie wcześniej (albo
    lepiej po 10).

    Sądzę, że przy perspektywie 30-35 lat IKE nie jest złe nawet przy
    małych wpłatach, ale przy założeniu, że przynajmniej na początku
    będziesz wpłacał dużo - maksimum dopuszczalne w danym roku
    (najlepiej na początku roku - chyba, że wiesz, że mają być spadki
    :-) ), aż do chwili, gdy opłaty spadną do minimum (na początku są
    wysokie, potem w miarę jak suma wpłat rośnie - maleją,
    przynajmniej jest tak w ING). Od tej chwili opłaca się wpłacać
    nawet niewielkie kwoty, wtedy *gdy ma się nadwyżkę* a
    oprocentowanie lokat kiepskie.

    IKE ma jedną zaletę - to jest skarbonka, z której nie można nic
    wyjąć :-) więc po wpłaceniu można zapomnieć o wpłacie i człowieka
    nic nie kusi ;-)

    witrak()

  • 5. Data: 2010-08-07 19:24:10
    Od: Gniewomir <s...@s...com>

    W dniu 2010-08-07 20:52, *Lisciasty* napisał(a) co następuje:

    > Napaliłem się jak szczerbaty na suchary na to IKE (mbankowe konkretnie
    > bo wygodnie przerzucać kase tam i sam) ale mój entuzjazm jakoś
    > oklapł ;)

    A jak długo siedzisz w tym IKE i w jakim funduszu ?
    Z czystej ciekawości się pytam.

    --
    *Gniewomir*
    Jutro to dziś, tyle że jutro - Stanisław Lem

  • 6. Data: 2010-08-07 19:54:36
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Lisciasty" <l...@p...pl> wrote in message
    j.googlegroups.com...
    On 7 Sie, 18:42, KaeM <m...@m...pl> wrote:
> [...]

    Napaliłem się jak szczerbaty na suchary na to IKE (mbankowe konkretnie
    bo wygodnie przerzucać kase tam i sam) ale mój entuzjazm jakoś

    IKE jako rachunki bankowe niemaja sensu, bo ich oprocentowanie jest znacznie
    nizsze niz tradycyjnych lokat 'bez belki'.
    Co do zyskow z innych form IKE tez jest duzo znakow zapytania i nie jest tak
    oczywiste, czy zyski z takich IKE beda wyzsze niz z innych tradycyjnych form
    oszczedzania. Dlaczego nie istnieja np. IKE walutowe w EUR lub CHF, ktore w
    pewien sposob bylyby zabezpieczeniem na wypadek znacznego spadku PLN
    (oczywiscie dla tych co nie wierza w wielka sile rodzimej waluty w
    perspektywie dlugookresowej). Kilka lat temu byly przymiarki do wypuszczania
    obligacji detalicznych w EUR przez nasz skarb panstwa, ale nie doczekalo sie
    to realizacji. Dlugookresowe oszczedzanie tylko w PLN niesie ze soba duze
    ryzyko, ze w przypadku krachu rodzimej waluty zostajemy z niczym po wielu
    latach oszczedzania...

  • 7. Data: 2010-08-07 20:01:37
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 7 Sie, 21:22, "witrak()" <w...@h...com> wrote:
    > IKE ma jedną zaletę - to jest skarbonka, z której nie można nic
    > wyjąć :-) więc po wpłaceniu można zapomnieć o wpłacie i człowieka
    > nic nie kusi ;-)

    Oczywiście że można i jest to bardzo łatwe :]

    Pzdr.
    L.

  • 8. Data: 2010-08-07 20:36:41
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    W dniu 2010-08-07 21:54, Krzysztof pisze:

> [...]
    > Co do zyskow z innych form IKE tez jest duzo znakow zapytania i nie jest
    > tak oczywiste, czy zyski z takich IKE beda wyzsze niz z innych

    no będą wyższe o 19% belkowizny, o ile jej nie zlikwidują do tego czasu

    --
    pozdrawiam
    Marcin

  • 9. Data: 2010-08-07 20:59:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 7 Sie, 21:24, Gniewomir <s...@s...com> wrote:
    > A jak długo siedzisz w tym IKE i w jakim funduszu ?
    > Z czystej ciekawości się pytam.

    To dość skomplikowane, zamiast motać wkleje historie ;)

    http://lisciasty.firehost.pl/ike.jpg

    Obecnie jakies 12,6 tys. Trochę humorystyczne to ike bo dwójka dzieci
    wsysa kasiwo dużo skuteczniej, może kiedyś będzie z czego odkładać ;)

    Pzdr.
    L.

  • 10. Data: 2010-08-07 21:00:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 7 Sie, 22:36, lolekanabolek <l...@g...com> wrote:
    > no będą wyższe o 19% belkowizny, o ile jej nie zlikwidują do tego czasu

    Teraz masz tyle lokat antybelkowych że belka w zasadzie nie
    istnieje :P
    Choćby jednodniówka w mbanku gdzie kisisz bez belki 10 tysięcy ;)

    Pzdr.
    L.