    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 23 Mar 2021 05:19:50 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Eh ten citek
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 23 marca 2021 o 12:40:57 UTC+1 Michal Jankowski napisał(a):

    > Sorry, nie zamierzam kłamać.

    O rany, a kto tu namawia do kłamania?
    To mają być "stałe" koszty dotyczące właściwie utrzymania chałupy - czynsz, prąd - a
    nie żarcie itp.
    Dynks polega na tym, że jak się jest żonatym/zamężnym to można podać połowę tych
    kosztów.
    Banki bowiem wciąż przy kredytach konsumpcyjnych - a nie wiem, czy i nie przy
    hipotecznych - nie potrafią przeczytać kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, który mówi,
    że zarówno dochody męża jak i żony są wspólną własnością każdego z nich w całości
    (nawet dochody z osobistego majątku każdego z małżonków) (tak jak i mieszkanie - ja
    mam całe jedno, żona ma całe jedno, a razem też mamy jedno - taka algebra Boole'a ;).
    Więc albo niech mi liczą zdolność od sumy dochodów z żoną - albo biorą jako
    obciążenia połowę wydatków.
    Skoro zaś przy "zwykłej" procedurze przyznawania KK uwzględniają tylko zaświadczenia
    wydane na moje nazwisko, to spokojnie mogę podać połowę kosztów utrzymania domu jako
    ponoszonych przeze mnie.

    Inna sprawa jest przy kliku, jeśli obie pensje wpływają na wspólne konto - wtedy dają
    ofertę wg sumy dochodów. Ale to jest anegdotyczne - bo oferta jest nie tylko wg
    dochodów, ale w ogóle wszystkich wpływów na konto, więc można sobie ping-pongami
    zrobić ładny boost ;>