    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 23 Mar 2021 04:06:18 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Eh ten citek
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 22 marca 2021 o 19:22:11 UTC+1 Michal Jankowski napisał(a):

    > No jakoś wątpię, żeby inny bank na dzień dobry dał taki limit jak mam
    > wyhodowany w tym citku.

    Jak coś w miarę sensownie zarabiasz, to możesz się zdziwić, jaką masz teraz zdolność.
    Banki bez problemu łykają deklarację kosztów utrzymania 500zł/mc.
    Oczywiście najpierw trzeba zamknąć kredytówkę w citku, jeśli wyklikałeś sobie
    naprawdę duży limit.

    Druga droga to zaprzyjaźnić się z milkiem - założyć konto, możliwe, że dają nawet
    jeszcze wciąż za to nagrody, więc nawet nie trzeba będzie się przejmować zapewnieniem
    wpływu 1k i 1 transakcję debetówką lub blikiem miesięcznie - ale lepiej ten wpływ
    zapewniać, wtedy po max. pół roku dają ofertę na KK do 50k - i sprawdzone, że
    naprawdę 20k dają bez pytania o cokolwiek poza stanem cywilnym (te 20k to chyba jakaś
    granica w prawie, powyżej której na kredyt jest wymagana zgoda małżonka, więc pewnie
    bez chodzenia do oddziału przy większym limicie by się nie obyło).
    Zresztą do milka możesz zadzwonić nawet "z ulicy" i powiedzieć, że chcesz platynę z
    limitem 20k - podczas rozmowy sprawdzą BIK i na podstawie deklarowanych zarobków
    powiedzą, czy taki limit dadzą czy nie.
    A jak nie starczy na 20k to może wziąć golda (jest jeszcze promo z 300zł na alledrogo
    - ale trzeba KK zamówić przez net lub apkę) a potem zwiększyć limit i ew. wymienić na
    platynę, jak zamkniesz citka.

    Wymaganie 5 pyk/mc jest chyba lepsze niż 300zł/mc - a poza tym do golda i platyny
    citka dostajesz ubezpieczenie podróżne (może już niedługo się przyda ;) aktywowane
    jedną transakcją za granicą (również w strefie bezcłowej lotniska się liczy, a
    przecież trzeba kupić sobie antyterrorystyczną wodę) oraz assistance - domowy (np.
    hydraulik) i lekarz (ale tylko nagłe wypadki) i chyba jeszcze jakiś samochodowy.
    Santander platyna ma lepsze assistance lekarskie - również przy zwykłej chorobie -
    ale nie ma samochodowego a podróżne się chyba trudniej aktywuje. Za to ma
    ubezpieczenie zakupów i chyba telefonu oraz bodajże i aktówki...

    A jak będziesz miał alternatywę, to będziesz mógł być twardszy z citkiem i np. samemu
    wypowiedzieć tą kartę, wtedy może zmiękną ;> Ale zdecydowanym trzeba być - ja raz
    chciałem wyłudzić od nich 100zł (bo żona dwa razy, jak dostała telefon za wzięcie ich
    KK, to potem dostała jeszcze po 150zł za niezamykanie 2 razy po 3 miesiące - a potem
    oczywiście i tak zamknęła) i kliknąłem sobie zamknięcie platyny, to jak pani
    zadzwoniła, to dałem się namówić za niezamykanie bez żadnej dodatkowej nagrody - no
    bo przecież tak naprawdę tej karty zamykać nie chciałem...
    Choć kiedyś dostałem kazimierza, a może nawet jagiełłę, na otarcie łez jak
    wprowadzili opłaty za naklejkę - mimo że naklejkę zamknąłem ;>

    Dziś mnie nastraszyli, bo widzę 2 wiadomości w ST - echh, może i moją kartę chcą
    wypowiadać - ale potem jednak poprawili mi humor: "Zmień garderobę z zimowej na
    wiosenną! Skorzystaj z 35% rabatu na adidas!
    Odwiedź sklep internetowy lub aplikację adidas, postaw na świetny styl".
    Od razu mi się młodość przypomniała i bandy dresiarzy - choć takich w prawdziwych 3
    paskach wielu nie było, 4-paskowcy dominowali. No i jeszcze buty adidas torsion -
    "poruszające się jelitach twojego ciała, tylko w jednym celu - żygnąć! - jeśli chcesz
    tego naprawdę, osiągniesz to!" ;>