  • 1. Data: 2015-08-08 12:11:05
    Temat: EUR/CHF bliski szczytów po 15 stycznia
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    nie bedzie tym razem "do*ebać frankowiczom" albo "tusk srusk kopacz
    dupacz". więc sorry za offtop ewentualny.

    wczorajsze zamknięcie pokazało EUR/CHF=1.0787, co jest bliskie szczytom
    tej pary od uwolnienia kursu (1.0792 z 19go lutego). Dodatkowo 23 lipca
    rozpoczął się trend wzrostowy.

    Dodając do tego wiadomości ze Szwajcarii:

    o bańce spekulacyjnej na nieruchomościach
    http://www.swissinfo.ch/eng/business/housing-bubble_
    swiss-property-market-soars-dangerously-high/4158487
    0

    i kiepskiej kondycji rynku pracy
    http://www.swissinfo.ch/eng/business/survey_gloomy-o
    utlook-for-swiss-labour-market/41568944

    można pomyśleć, ze kura straciła złote jaja i się wykrwawia. powoli ale
    skutecznie. nowy rok powita nas kursem CHF poniżej 3zł, jeśli złotówka
    się utrzyma koło 4zł do EUR?

    a.

  • 2. Data: 2015-08-08 15:41:04
    Temat: Re: EUR/CHF bliski szczytów po 15 stycznia
    Od: "wromek" <wromek@...gmail.com>

    ja czekam az dojedzie z powrotem do 1.2 i sobie kupie troche CHF za Euro,
    tym sposobem ze 2 ratki mi wyszły po slabych pieniadzach :)

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 3. Data: 2015-08-08 21:29:02
    Od: " 666" <...@...6>

    Dlaczego, jak najbardziej o srusku: euro leci na mordę (także do dolara), to i
    złotówka leci.

    -----
    "Artur Miller" <n...@n...com> wrote in message

  • 4. Data: 2015-08-09 08:48:35
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-08-08 o 21:29, 666 pisze:
    > Dlaczego, jak najbardziej o srusku: euro leci na mordę (także do
    > dolara), to i złotówka leci.

    ale nie o złotówce było... chociaż... sprecyzujesz pojęcie "złotówka
    leci"? rozumiem, ze tanieje. ale do czego?

    @

  • 5. Data: 2015-08-09 09:16:51
    Od: " 666" <...@...6>

    Do koszyka walut poza euro.

    -----

  • 6. Data: 2015-08-09 12:16:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 08 Aug 2015 12:11:05 +0200, Artur Miller napisał(a):
> [...]
    > http://www.swissinfo.ch/eng/business/housing-bubble_
    swiss-property-market-soars-dangerously-high/4158487

    Czy to w ogole ma jakiekolwiek znaczenie ?
    Gospodarka szwajcarska jest tak malutka, ze nie ma szans byc
    jakimkolwiek stabilizatorem tej ilosci transakcji swiatowych.

    Cale to "w CHF" to jest tylko liczenie na stabilnosc waluty ... ale
    czemu szwajcarscy bankierzy mieliby destabilizowac swoja zlota kure ?

    Na dobra sprawe, to chyba mamy odwrocenie sytuacji - swiat moze
    stabilizowac sytuacje w Szwajcarii :-)

    J.

  • 7. Data: 2015-08-11 18:13:40
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-08-09 o 12:16, J.F. pisze:
    swiss-property-market-soars-dangerously-high/4158487
    0
    utlook-for-swiss-labour-market/41568944

    > Czy to w ogole ma jakiekolwiek znaczenie ?

    coś jednak powoduje, ze CHF jest "bezpieczny". przecież nie gładkie
    słowa zapewniające "tak CHF jest ok". Oni mają swoją gospodarkę i o nią
    się martwią, jak zaczną mieć pod górkę, to kto wie jakie ruchy dziwne
    jeszcze zrobią

    > Gospodarka szwajcarska jest tak malutka, ze nie ma szans byc
    > jakimkolwiek stabilizatorem tej ilosci transakcji swiatowych.

    Ale np mogą dołożyć podatek od obrotu u CHFami?

    > Cale to "w CHF" to jest tylko liczenie na stabilnosc waluty ... ale
    > czemu szwajcarscy bankierzy mieliby destabilizowac swoja zlota kure ?

    Więc co spowodowało 5% osłabienie CHF do EUR w ciągu ostatniego
    miesiąca? nie sądzę, zeby to były interwencje SNB. Dzisiaj EUR/CHF to
    już powyżej 1.09

    a.

  • 8. Data: 2015-08-12 01:34:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 11 Aug 2015 18:13:40 +0200, Artur Miller napisał(a):
> [...]
    0
    utlook-for-swiss-labour-market/41568944

    > coś jednak powoduje, ze CHF jest "bezpieczny". przecież nie gładkie

    Przekonanie reszty swiata, ze bezpieczny i dobra lokata, poparte
    rosnacym kursem :-)

    > Oni mają swoją gospodarkę i o nią
    > się martwią, jak zaczną mieć pod górkę, to kto wie jakie ruchy dziwne
    > jeszcze zrobią

    > Ale np mogą dołożyć podatek od obrotu u CHFami?

    W swoim kraju moga, ale poza to kiepsko widze.

    > Więc co spowodowało 5% osłabienie CHF do EUR w ciągu ostatniego
    > miesiąca? nie sądzę, zeby to były interwencje SNB. Dzisiaj EUR/CHF to
    > już powyżej 1.09

    Fluktuacja, dowód na banke, efekt dzialan obrzydzajacych SNB ... ktoz
    to moze wiedziec :-)

    J.