  • Data: 2015-07-06 09:47:46
    Temat: Re: Dziś Grecja, jutro Polska
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup
    > [...]

    >Dobrze, populizm populizmem, ale jak to wszystko poobierać z lukru,
    >to co my tu mamy?
    >Grecki dług publiczny NIGDY nie zostanie spłacony. To chyba uważasz
    >za pewnik. Polski zresztą także nie, ale nie o tym tu mowa. To jaka
    >różnica czy tu się zawali trochę wcześniej czy trochę później. Jeśli
    >już, to chyba raczej im szybciej tym lepiej.

    No, ostatnia splata dlugu to chyba byla po amerykanskiej wojnie
    domowej.
    Potem juz tylko rosly i rosly.

    Ale odkad pieniadz jest z taniego papieru, to wcale nie musi sie
    zawalic.
    Byleby to z glowa robic, ostroznie i w niewielkiej ilosci.

    Czy zreszta obywatele chca splaty ? A w co by zaiwestowali, gdyby im
    panstwo oddalo wszystkie oblgacje i powiedzialo "wiecej nie chcemy" ?
    :-)
    Oczywiscie o tych bogatszych mowa.

> [...]
    >zaczyna to wymagać od kogoś wyrzeczeń, o których i tak wiadomo, że
    >nie przyniosą trwałej poprawy, to w imię czego...? W imię tego żeby
    >bilanse banków lepiej wyglądały? W epoce rozszalałych instrumentów
    >pochodnych na prawie wszystko oraz kompletnej instrumentalizacji
    >pieniądza (dodruki, brak pokrycia w czymkolwiek).
    >Pozostaje także chyba bezsporne, że sama Grecję to każdy ma w dupie.
    >Chodzi o utopione europejskie banki.
    >Ja tam trzymam kciuki za greckie "MAMY WAS W DUPIE" i szczerze
    >mówiąc, kompletnie nie wyobrażam sobie innego wyniku tego referendum.

    No coz, wynik referendum juz znamy.
    Ale ... na ile rozumiem sytuacje, to Grecja sie po prostu gigantycznie
    zadluzyla.
    I nie chce robic reform. I od lat sie w nia pompuje pieniadze, az
    pompujacy stracili cierpliwosc, no bo ilez mozna.
    A oni nadal nie chca reform, chca sobie zyc ponad stan, duze pensje
    brac, podatkow nie placic.
    Tylko ze ... sie skonczylo. Pieniedzy wiecej nie ma i nie bedzie.
    A dlugi placic trzeba ... albo i nie trzeba.
    Nie wiem jaki tam maja budzet, czy wystarczy im anulowac odsetki,
    zawiesic splaty, ale cos mi sie widzi, ze jak sie ktos od lat nie moze
    domknac budzetu, to i nadal nie domknie.

    No chyba, ze beda straszyc Putinem skutecznie.

    J.