  • 11. Data: 2015-10-16 14:38:29
    Temat: Re: Dostęp do środków zagranicą
    Od: "Marek U." <M...@...com.pl>

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Przejrzę portal Alior Bank Kantor Walutowy i zobaczę
    co oferują. Wygląda jednak na to, że "normalne" konto
    w tym lub innym banku będę musiał także mieć.

    Pozdrowienia
    Marek

  • 12. Data: 2015-10-16 15:27:11
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek U." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    Dziękuję za odpowiedzi.

    Przejrzę portal Alior Bank Kantor Walutowy i zobaczę
    co oferują. Wygląda jednak na to, że "normalne" konto
    w tym lub innym banku będę musiał także mieć.

    ---------------------
    Generalnie wiekszosc rachunkow w PL ma dostep on-line, stad mozesz
    poslugiwac sie nimi na odleglosc. Problem pojawia sie jak chcesz przelewac
    waluty miedzy bankami (tylko EUR ma niskie koszty), jezeli dysponujesz
    oszczednosciami tylko w PLN, to nie ma problemu, bo GBP to np. kantor Aliora
    + T-mobile konto w GBP z karta 10zl za wydanie (na 3-lata) i darmowe wyplaty
    z bankomatow. Karta do kantoru daje chyba tylko jedna wyplate w miesiacu
    darmo. Przelewy walutowe miedzy kantorem a T-mobile (Alior) sa on-line i
    darmowe.

  • 13. Data: 2015-10-16 15:37:40
    Od: a...@g...com

    Gdy byłem w UK korzystałem z serwisu england.pl. Dodajesz konto polskie
    (złotówkowe), angielskie i przelewasz pomiędzy nimi w zależności od potrzeby.
    Przelicznik całkiem przyzwoity.

  • 14. Data: 2015-10-16 15:55:39
    Od: "Marek U." <M...@...com.pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Karta do kantoru daje chyba tylko jedna wyplate w miesiacu darmo.
    > Przelewy walutowe miedzy kantorem a T-mobile (Alior) sa on-line

    Teraz się trochę pogubiłem.
    Jak się ma Kantor Alior do T-mobile (Alior)?
    Skoro po założenia konta w GBP w T-mobile otrzymam kartę za 10 zł
    na darmowe wypłaty z bankomatów na terenie Wielkiej Brytanii, ważną
    przez 3 lata, to po co mam jeszcze zakładać konto w GBP w Kantor Alior?
    Czy powinienem mieć także kartę z Kantor Alior, a jeśli tak, to po co?
    I dlaczego mam robić przelewy walutowe między Kantor Alior a T-mobile
    (Alior)? Chyba brakuje mi jakiejś kluczowej informacji :-(.

    Pozdrowienia
    Marek

  • 15. Data: 2015-10-16 16:36:59
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Marek U." <M...@...com.pl> napisał w wiadomości

    > Teraz się trochę pogubiłem.
    > Jak się ma Kantor Alior do T-mobile (Alior)?

    Jedno to kantor a drugie to bank.

    > Skoro po założenia konta w GBP w T-mobile otrzymam kartę za 10 zł
    > na darmowe wypłaty z bankomatów na terenie Wielkiej Brytanii, ważną
    > przez 3 lata, to po co mam jeszcze zakładać konto w GBP w Kantor Alior?

    Jak masz GBP do wpłacania na konto GBP w T-mobile to kantor Ci nie
    potrzebny.

    > Czy powinienem mieć także kartę z Kantor Alior, a jeśli tak, to po co?

    Według mnie nie jest Ci potrzebna - jest chyba (przynajmniej obecnie) gorsza
    od tej z T-mobile.

    > I dlaczego mam robić przelewy walutowe między Kantor Alior a T-mobile
    > (Alior)? Chyba brakuje mi jakiejś kluczowej informacji :-(.

    Przelewasz do kantoru i z powrotem w celu wymiany po kantorowym, znacznie
    lepszym, kursie.
    P.G.

  • 16. Data: 2015-10-16 17:03:19
    Od: "Marek U." <M...@...com.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:mvr22a$r0e$1@srv.chmurka.net...

    Bardzo dziękuję za wyjaśnienia.

    Pozdrowienia
    Marek

  • 17. Data: 2015-10-16 17:04:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5620ab9f$0$8375$6...@n...neostrada.pl

    > A przeczytales "wiecej" ?

    > https://www.pkobp.pl/klienci-indywidualni/dla-klient
    ow-w-uk/informacja-dla-klientow-oddzialu-pko-bp-w-uk
    /

    > "30 czerwca 2012 r. PKO Bank Polski zaprzestaje świadczenia usług na terenie
    Wielkiej Brytanii, co jest równoznaczne z zamknięciem
    > placówki funkcjonującej przy 151 Shaftesbury Avenue w Londynie. Jej zamknięcie nie
    wpływa na zakres wzajemnych zobowiązań Banku i
    > Klientów wynikających z umów zawartych na terytorium Wielkiej Brytanii.

    Nie wpływa. [i nie wypływa? w Polsce nie ma pływów?...]

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mvpeqv$6au$...@n...news.atman.pl

    > [..] nie wiem, jak to pracuje.

    > "Do obsługi Klientów anglojęzycznych dedykowane zostały dwie placówki:

    > Oddział 6 PKO Banku Polskiego w Warszawie, przy ulicy Puławskiej 15, kod pocztowy
    02-515 w zakresie rachunku SUPERKONTO i
    > SUPERKONTO Oszczędne oraz rachunku oszczędnościowego w GBP.
    > Oddział 5 PKO Banku Polskiego w Poznaniu, przy os. Bolesława Śmiałego 121, kod
    pocztowy: 60-682 w zakresie kredytów hipotecznych

  • 18. Data: 2015-10-16 17:06:55
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marek U." 56208534$0$657$6...@n...neostrada.pl

    > W tej chwili nawet nie wiem którymi bankami się
    > zainteresować, poza PKO BP, o którym wspomniał
    > Pan Ciszewski.

    W tej sprawie jestem czystym teoretykiem.
    IMO na tej grupie jest sporo praktyków -- oby zechcieli ,,gadać''.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2015-10-16 17:09:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" mvpiac$1gs$...@d...me

    > czy mowimy o wydatkach rzedu 1000 zl na chlebek czy 500 tys bo zamierzasz kupic
    jacht.

    Pełnomorski ;) jacht kosztuje więcej -- 500 milionów
    dolców USA, nie 500 tysięcy złotych. 500 tysięcy
    złotych kosztuje droga gablota...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2015-10-16 18:27:06
    Od: Slavekk <s...@g...pl>

    W dniu 2015-10-15 o 23:08, Marek U. pisze:
    > Z góry przepraszam jeśli moje pytanie wyda się
    > komuś banalne, ale naprawdę się na tym nie znam.
    >
    > Chodzi mi o to jak zrobić żeby będąc zagranicą
    > mieć dostęp do wszystkich oszczędności posiadanych
    > w Polsce i w razie konieczności korzystania z nich
    > zminimalizować koszty.

    A te środki to gdzie teraz są?
    W skarpecie czy w banku? W jakim banku?
    Chcesz mieć zdalny dostęp do tego banku czy szukasz, gdzie środki
    przenieść na czas wyjazdu?
    A musisz przenosić?
    Wracamy do pytania nr 1.

    Sławek