  • 31. Data: 2011-12-09 15:59:29
    Temat: Re: Dobrze powiedziane....
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    george <g...@v...pl> napisał(a):

    > Jak widzisz nie jest karalna również kradzież w systemie "greed is good" :).
    > george

    A więc wróciliśmy do początków dyskusji. Wywołując wilka, chodziło mi o
    przywrócenie słowom ich znaczenia. Chodziło o nazwanie UPR-u populistami. A
    jak nazwać 300 mld EURO Lewandowskiego w kampani wyborczej?

    kc

  • 32. Data: 2011-12-09 16:02:48
    Od: "george" <g...@v...pl>

    " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

> [...]
    > przywrócenie słowom ich znaczenia. Chodziło o nazwanie UPR-u populistami.
    > jak nazwać 300 mld EURO Lewandowskiego w kampani wyborczej?

    ja tu o systemie a ty o politykach. To banda idiotów na posyłki. Szkoda
    czasu na na zbedne spacje.

    george

  • 33. Data: 2011-12-09 16:15:36
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    george <g...@v...pl> napisał(a):

    > ja tu o systemie a ty o politykach. To banda idiotów na posyłki. Szkoda
    > czasu na na zbedne spacje.
    >
    > george

    A to nie oni tworzą system?. Prawda w odniesieniu do Polski, nasi na pewno są
    na posyłki, ale na poziome europejskim? Uważasz, że to tylko marionetki?
    Barosso, Rumpuy, Ashton? Czekam na odpowiedź. To będzie nasza grupowa bomba
    spiskowa.

    kc

  • 34. Data: 2011-12-09 16:21:47
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > na posyłki, ale na poziome europejskim? Uważasz, że to tylko marionetki?
    > Barosso, Rumpuy, Ashton? Czekam na odpowiedź. To będzie nasza grupowa

    a co, może zostali wybrani demokratycznie ? :)
    Dlaczego zaraz "spisek"... lobby ładniej brzmi...

    george

  • 35. Data: 2011-12-09 16:27:30
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > Nikt nie powiedział że UE jest tworem idelnym. Ma spory potencjał a
    > popełnia się też błędy, jak w życiu. Nasza histora i kultura
    > jednoznacznie pokazuje iż nie ma najlepszych i bezbłędnych rozwiązań
    > obojętnie jaka to strona jest lewa, prawa zielona czy czerwona.

    Są rozwiązania dobre tylko się z nich nie korzysta ...

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 36. Data: 2011-12-09 16:31:51
    Od: " kc" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    george <g...@v...pl> napisał(a):

    > a co, może zostali wybrani demokratycznie ? :)
    > Dlaczego zaraz "spisek"... lobby ładniej brzmi...
    >
    > george

    Sorry, tak tylko sprawdzałem. Zawsze wolę wiedzieć z kim rozmawiam :)

    kc

  • 37. Data: 2011-12-09 16:32:35
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

    > "totus" <t...@p...onet.pl> wrote in message

    > Zdefiniuj prosze "wiecej niż rzeczywiście potrzebujesz"... to moze coś
    > uradzimy.
    > Zresztą nie o to chodzi... mam nadzieje że "John Corzine" wyjaśni ten
    > model gdzie "greed is good".
    >
    > george

    Np Twoje auto. Zużywasz więcej limitowanej energii niż gdybyś korzystał z
    transportu publicznego. Twój zegarek. Możesz mieć taszy. Telefon komórkowy.
    Musi mieć tyle bajerów? Czy musisz nosić markowe ciuchy? No i konto w banku.
    Wyraźnie ci się odkłada co miesiąc. Masz lekką nadwagę. Codziennie
    przyjmujesz więcej kalorii niż potrzebujesz do funkcjonowania. Zobacz jak
    zginają Ci się ręce w łokciach. Czy nie tak samo jak mnie? Do siebie? Nie Ty
    zupełnie nie jesteś chciwy. Absolutnie nie. Ty jesteś inny. Lepszy. Ty
    jesteś Anioł. Ten od Alternatywy 4. On też nie był chciwy, tak jak Ty.
    Codziennie napędza cie do pracy nie pomnażanie własnego majątku i
    podnoszenie swojego komfortu i bezpieczeństwa tylko powiększanie dobra
    wspólnego, które tymczasowo będzie pod Twoim nadzorem. Jak robisz to dla
    mnie to od jutra możesz dać sobie spokój.

  • 38. Data: 2011-12-09 16:35:57
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > wspólnego, które tymczasowo będzie pod Twoim nadzorem. Jak robisz to dla
    > mnie to od jutra możesz dać sobie spokój.

    No cóż zupełnie nie śmieszne :).
    A powiedziałbym nawet że kompletnie nietrafione.
    Jak mówie o co innego chodzi, ale możesz brnać dalej w fałszywe diagnozy.

    george

  • 39. Data: 2011-12-09 16:44:43
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    george wrote:

    > No cóż zupełnie nie śmieszne :).
    > A powiedziałbym nawet że kompletnie nietrafione.
    > Jak mówie o co innego chodzi, ale możesz brnać dalej w fałszywe diagnozy.

    Czyli o co? Masz jakąś inna definicje chciwości niż Milton Friedman? Jeżeli
    tym masz inną definicje to nie obala jego twierdzeń. Czy jest jakoś inaczej?

  • 40. Data: 2011-12-09 17:04:29
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > Czyli o co? Masz jakąś inna definicje chciwości niż Milton Friedman?
    > Jeżeli
    > tym masz inną definicje to nie obala jego twierdzeń. Czy jest jakoś
    > inaczej?

    nie o samą chciwość chodzi :). Ludzkośc jak widze ma problem techinczny z
    "chciwością". Cieżko nawet o jakąś wspólna definicje (choć każdy ma zapewne
    swoją), czego zresztą dowodzi Twój ostatni post.

    Nawet w wiki te defniicje nie wyglądają najlepiej a zwłaszcza polska.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Chciwo%C5%9B%C4%87
    moze w angielskiej http://en.wikipedia.org/wiki/Greed
    tu jakby jaśniej ale nadal "nadmierny" jest dośc pojemny.

    Ale wracając do Friedmana i "wolnego rynku".
    "Greed is good. (kropka!)" - zdanie to zakłada bezwarunkowość. Jak zauważysz
    nie ma tu przecinka ze zdaniem warunkowym, zadnego "but". Jak można założyc
    że system oparty wyłącznie na chciwości bedzie wiec stabilny (z czysto
    inżynierskiego punktu widzenia) ? Skoro zakładamy "nadmierność" to gdzie
    "stabilizator" ? Firedman założył że "chciwosc" jednostek pozwoli całemu
    społeczeńśtwu lepiej życ. No cóż nastepne 20 lat pewnie sprawdzi tę teorię.
    A do Friedmana mam głównie zal o to że absolutnie sie nie zająknał się gdy
    system sie sypie w oczach. Naiwność założenia o samo-regulacji mnie powala.

    Czy "greed is good" gdy
    - mamy TBTF
    - zwykłe złodziejstwo ala MF Global
    - inside ala Hank Paulson