  • 1. Data: 2004-06-22 23:55:11
    Temat: Dług
    Od: "leon" <l...@p...onet.pl>

    Witam.Mam prośbę o pomoc.14-06-2004r.zmarła moja teściowa,tzn..matka mojej
    żony.Po 4 dniach w jej szafie, konkubin zmarłej znalazł umowę z Lukas
    bankiem ze teściowa wzięła pożyczkę na kwotę 8000zł na okres spłat 36
    miesięcy,a zdążyła spłacić tylko 7 rat.A o tej pożyczce nikt z rodziny
    niewiedział.Kto tą pożyczkę będzie spłacał.Jakie formalności trzeba
    załatwić.

    --
    Leon

  • 2. Data: 2004-06-23 05:48:59
    Temat: Re: Dług
    Od: "Marek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "leon" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesięcy,a zdążyła spłacić tylko 7 rat.A o tej pożyczce nikt z rodziny
    > niewiedział.Kto tą pożyczkę będzie spłacał.Jakie formalności trzeba

    Pożyczkę, jak każdy inny dług będą musieli spłacać spadkobiercy (ustawowi
    lub testamentowi). Spadkobiercy mogą złożyć oświadczenie o przyjęciu spadku
    z dobrodziejstwem inwentarza.
    (por art. 1012. Kc "Spadkobierca może bądź przyjąć spadek bez ograniczenia
    odpowiedzialności za długi (przyjęcie proste), bądź przyjąć spadek z
    ograniczeniem tej odpowiedzialności (przyjęcie z dobrodziejstwem
    inwentarza), bądź też spadek odrzucić. ")
    Jeżeli są poręczyciele - to często banki idą "na łatwiznę" i ściągają
    należność od tych osób.

    Należy dodać, iż przyjęcie spadku z dobrodziejstwem inwentarza nie chroni
    spadkobiercy w 100 %, ale to dłuższy temat.

    Pozdrawiam.

    Marek

  • 3. Data: 2004-06-23 06:30:29
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Marek <p...@i...pl> wrote:

    > Należy dodać, iż przyjęcie spadku z dobrodziejstwem inwentarza nie chroni
    > spadkobiercy w 100 %, ale to dłuższy temat.

    Ale i tak jest o wiele bezpieczniejsze niż inne opcje.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 4. Data: 2004-06-23 07:21:28
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Marek wrote:
    [...]

    > Należy dodać, iż przyjęcie spadku z dobrodziejstwem inwentarza nie chroni
    > spadkobiercy w 100 %, ale to dłuższy temat.

    A coś więcej ?

    KJ

  • 5. Data: 2004-06-23 11:14:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Wed, 23 Jun 2004 01:55:11 +0200, "leon" <l...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >miesięcy,a zdążyła spłacić tylko 7 rat.A o tej pożyczce nikt z rodziny
    >niewiedział.Kto tą pożyczkę będzie spłacał.Jakie formalności trzeba

    Nikt. Jedynie bank może meić roszczenia do masy spadkowej.
    --
    ___________ (R)

  • 6. Data: 2004-06-23 11:31:20
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" <t...@o...pulapka-org.pl> napisał w
    wiadomości news:l9oid0hbs65pkurp9us6bm966rv71h1pmm@4ax.com...

    > Nikt. Jedynie bank może meić roszczenia do masy spadkowej.

    Oraz - co do zasady - do spadkobierców.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-06-23 11:51:24
    Od: Tomasz Matuszewski <t...@n...artcom.pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:
    > Marek wrote:
    > [...]
    >
    > A coś więcej ?
    >
    > KJ
    też bym prosił o więcej szczegółów
    --
    Tomasz Matuszewski, thom(at)artcom.pl
    "Bądź szybki jak wiatr, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny

  • 8. Data: 2004-06-23 13:14:46
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Wed, 23 Jun 2004 13:31:20 +0200, "Tomasz Waszczynski"
    <w...@w...org> wrote:

    >Oraz - co do zasady - do spadkobierców.

    O ile przejmą spadek wprost.
    --
    ___________ (R)

  • 9. Data: 2004-06-23 13:22:19
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Adam Płaszczyca wrote:
    > O ile przejmą spadek wprost.

    Nie ma znaczenia jak przyjmą spadek

    KG

  • 10. Data: 2004-06-23 13:31:15
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    >Nie ma znaczenia jak przyjmą spadek

    Ma oczywiście. Jeżeli przyjmą spadek "z dobrodziejstwem inwentarza",
    spadkobiercy odpowiadają tylko do wysokości aktywów spadku.
    Jeśli spadek odrzucą - nie odpowioadają wogóle, bo niby na jakiej zasadzie?

    yayco
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl