  • 11. Data: 2004-05-04 10:01:54
    Temat: Re: Dlaczego mBank jest zły.
    Od: david <d...@N...o2.pl>

    > najlepsza opcja oplaty jest stala ryczaltwa oplata miesieczna za korzystanie
    > z uslug banku a nie oplata za "kazde pierniecie" jak to sie robi w mbanku.

    zauważ, że dużo banków prócz wysokiej opłaty miesięcznej ma opłaty za
    każde piernięcie :)

  • 12. Data: 2004-05-04 10:34:09
    Od: Kamill Jońca <k...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
    [...]

    > Warto byloby dodac, ze zniecheca Ciebie. Nie wypowiadaj sie za wszystkich.

    No, mnie też zniechęciło.
    KJ

  • 13. Data: 2004-05-04 10:34:49
    Od: "Dave" <darekpw@usun_to.o2.pl>

    napisał w wiadomości news:c77lqp$alr$1@news.onet.pl...

    > Warto byloby dodac, ze zniecheca Ciebie. Nie wypowiadaj sie za wszystkich.

    chyba kazdy zastanowi sie 2x zanim zleci bankowi operacje za ktora bedzie
    musial zaplacic i jesli ma taka mozliwosc w innym banku za darmo czy tez
    wliczona w oplate za korzystanie to bedzie wykonywal ta usluge w tym innym
    banku. Ciekaw jestem czy np. Ciebie to nie zniecheca i wykonujesz w mbanku
    np. 20 przelewow na zewnatrz w miesiacu czy tez jednak zostales zniechecony
    do tej uslugi i przelewy wykonujesz gdzie indziej? Jesli placisz mbankowi
    10zl miesiecznie za przelewy to podziwiam ale wiekszosc na tej grupie ma
    chyba odmienny od Twojego poglad na ta sprawe.

    D.

  • 14. Data: 2004-05-04 10:37:10
    Od: "Dave" <darekpw@usun_to.o2.pl>

    Użytkownik "david" <d...@N...o2.pl> napisał w wiadomości
    > zauważ, że dużo banków prócz wysokiej opłaty miesięcznej ma opłaty za
    > każde piernięcie :)

    wiem. I to powinno sie pietnowac - stala oplata miesieczna to komfort i
    wygoda zarowno dla klienta, ktory moze korzystac ile chce jak i banku, ktory
    wie ile kasy co miesiac dostanie. A placenie za kazde pierdniecie zostawic
    poczcie i bankom w stylu pko bp ;-)

    D.

  • 15. Data: 2004-05-04 10:51:09
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

> [...]
    > wykonujesz gdzie indziej? Jesli placisz mbankowi 10zl miesiecznie za
    > przelewy to podziwiam ale wiekszosc na tej grupie ma chyba odmienny

    Dlaczego twierdzisz ze wykonuje przelewy w mBanku i dlaczego akurat 20 i
    dlaczego tak kazdy ma robic?
    Jest cala masa ludzi, ktorzy nie przelewaja tyle razy to po pierwsze, po
    drugie cala masa ludzi korzysta z platnych przelewow w wielu innych bankach
    i wcale nie uciekaja masowo do VW Banku...
    Poszukaj ile klientow zdobyl Inteligo, ktory od samego poczatku ma platne
    przelewy.
    Platne przelewy ma tez BZ WBK, Nordea, Millennium, od niedawna KB. (kogos
    pominalem, ING BS?)
    Dlatego jak stwierdzasz, ze "Takie podejscie zniecheca skutecznie do
    korzystania z uslug takiego banku i
    mysle ze kiedys zarzad mbanku zrozumie swoj blad.", to sie z nim nie zgadzam
    i tyle.

    Z mBanku praktycznie nie wykonywalem wczesniej przelewow - a jak juz musze
    to bede placil 50 groszy i juz.
    Tak samo jak place w Millennium czy Inteligo, tak samo jak placilem w BZ
    WBK.
    Tyle, ze ja mam kilka kont, ale i tak wiekszosc ludzi zadowala sie tym
    jednym, gdzie ma cala kase.

    Jesli juz piszesz o zarzadzie - to jego celem jest maksymalizacja zyskow w
    dlugim okresie. Co im szkodzi wprowadzic oplaty, kiedy 5% klientow odejdzie,
    a zyski wzrosna o 50%?
    Powinienes wziac pod uwage, ze nie kazdy robi 20 przelewow miesiecznie. Jest
    pelno osob, ktore zadowala sie 3-5 i juz.
    Dlatego - nie wiem czemu piszesz co mnie zniecheca, ile place mBankowi i ze
    ktos ma inne ode mnie zdanie.
    Ja place jak placilem via Multi.

    http://www.PRnews.pl

  • 16. Data: 2004-05-04 11:14:41
    Od: "Dave" <darekpw@usun_to.o2.pl>

    napisał w wiadomości news:c77smt$jgm$1@news.onet.pl...
    > Dlaczego twierdzisz ze wykonuje przelewy w mBanku i dlaczego akurat 20 i
    > dlaczego tak kazdy ma robic?

    mysle ze srednio przecietny uzytkownik konta wykonuje lacznie ok. 20
    przelewow miesiecznie wliczajac zlecenia stale. Rozumiem ze Ty jednak nie
    wykonujesz przelewow z mbanku i slusznie :-)

> [...]
    bankach
    > i wcale nie uciekaja masowo do VW Banku...

    chyba nie mowimy o grupie obecnej na pbb...
    Zreszta jest tez cala masa osob "wykonujacych przelewy" za pomoca pani z
    poczty i co z tego ?

    > Poszukaj ile klientow zdobyl Inteligo, ktory od samego poczatku ma platne
    > przelewy.

    w czasach kiedy ofertowal konkurencyjne oprocentowanie a wtedy bylo ono
    istotne..

    > Platne przelewy ma tez BZ WBK, Nordea, Millennium, od niedawna KB. (kogos
    > pominalem, ING BS?)

    w ING sa osoby nie placace za przelewy w Nordei tez, w innych bankach pewnie
    tez sa wyjatki.

> [...]
    > korzystania z uslug takiego banku i
    > mysle ze kiedys zarzad mbanku zrozumie swoj blad.", to sie z nim nie

    moze zbyt ogolnie powiedzialem. Chodzi mi o to ze skutecznie zniecheca do
    korzystania z TYCH USLUG. Jestem pewny ze liczba przelewow w mbanku znacznie
    spadla.

> [...]
    > WBK.
    > Tyle, ze ja mam kilka kont, ale i tak wiekszosc ludzi zadowala sie tym

    no coz ja tez mam kilka kont i jak mam wykonac przelew to nie widze powodu
    zeby za niego placic skoro w innym banku moge to zrobic za darmo..

    > Jesli juz piszesz o zarzadzie - to jego celem jest maksymalizacja zyskow w
    > dlugim okresie. Co im szkodzi wprowadzic oplaty, kiedy 5% klientow
    odejdzie,
    > a zyski wzrosna o 50%?

    o ile tak by sie stalo.. Osobiscie watpie.

    > Powinienes wziac pod uwage, ze nie kazdy robi 20 przelewow miesiecznie.
    Jest
    > pelno osob, ktore zadowala sie 3-5 i juz.

    3-5 to ja mam stalych zlecen. Oczywiscie ze sa rozni ludzie. Ale jak tlum
    wali do kolejki na poczte to ja wcale nie musze ich nasladowac. Natomiast
    uwazam za idiotyczne podejscie banku szukajacego zysku poprzez wprowadzenie
    np. oplat za przelewy. To po prostu wielu zniecheci do tej uslugi (tak samo
    jak jest idiotyczne placenie w mbanku za PZ). Ludzie beda ograniczac
    wykonywanie przelewow a zysku nie przybedzie. I wtdy co zrobi bank jak zysk
    bedzie za maly? Ano wprowadzi oplate za kolejna usluge naiwnie liczac ze na
    tym zarobi a klienci znowu ogranicza korzystanie z niej. Dlatego proponuje
    zastosowanie ryczaltowej oplaty miesiecznej. Kazdy sobie wtedy przeliczy czy
    warto czy nie posiadac konto w danym banku.

    A a propos zyskow - zaden bank nie zarabia najwiecej na oplatach ale na
    kretytach. I na tym powinien sie skupic zarzad mbanku a nie na szukaniu paru
    zlotych za oplaty.

    D.

  • 17. Data: 2004-05-04 11:25:48
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Dave napisał:
    > no coz ja tez mam kilka kont i jak mam wykonac przelew to nie widze powodu
    > zeby za niego placic skoro w innym banku moge to zrobic za darmo..

    Rozczaruję Cię - mam konto w mBanku i robię do tej pory tyle przelewów,
    co robiłem, sporadycznie zresztą - korzystam z usługi mTransfer. Nie
    zamierzam nigdzie uciekać. Poza tym mBank to moja skarbonka. Z kartą
    Visa Electron mBanku często chodzę na zakupy. Jak muszę wykonać przelew
    i za niego zapłacić, to płacę. Nie widzę powodu dla którego miałbym
    płacić za utrzymanie konta. To jest atutem tego banku. Brak regularnych
    wpłat to także duża zaleta. Gdybym musiał płacić to przeniósłbym się do
    "marmurka". Poza tym to nie jest moje jedyne konto, więc nie narzekam.
    Jeśli będę musiał zrezygnować z "marmurka" to na pewno zostanę w mBanku.

    K.

  • 18. Data: 2004-05-04 11:34:54
    Od: david <d...@N...o2.pl>

    > mysle ze srednio przecietny uzytkownik konta wykonuje lacznie ok. 20
    > przelewow miesiecznie wliczajac zlecenia stale. Rozumiem ze Ty jednak nie
    > wykonujesz przelewow z mbanku i slusznie :-)

    co nie oznacza że wszystkie 20 jest wykonywanych do banków innych niż
    mBank; a jeżeli tak myślisz to ja odbiegam od normy - u mnie przelewy
    zewnętrzne to 3-4 sztuki miesięcznie, cała reszta jak być może idzie
    przez PZ

    > To po prostu wielu zniecheci do tej uslugi (tak samo
    > jak jest idiotyczne placenie w mbanku za PZ). Ludzie beda ograniczac
    > wykonywanie przelewow a zysku nie przybedzie.

    nie zgadzam się, Inteligo ma już od dłuższego czasu nienajlepsze
    oprocentowanie, opłaty za przelewy 2x wyższe niż mBank i co - słychać że
    jest stratne? nie!

    > Dlatego proponuje
    > zastosowanie ryczaltowej oplaty miesiecznej. Kazdy sobie wtedy przeliczy czy
    > warto czy nie posiadac konto w danym banku.

    nie wiem czy dobrze pamiętam, ale podobno wprowadzenie opłaty za
    prowadzenie konta było przez kogoś zaskarżone i sąd uznał wprowadzenie
    opłaty za niezgodne z czymś-tam, niestety nie pamiętam o co chodziło, o
    tym chyba nawet Glenn pisała

    > A a propos zyskow - zaden bank nie zarabia najwiecej na oplatach ale na
    > kretytach. I na tym powinien sie skupic zarzad mbanku a nie na szukaniu paru
    > zlotych za oplaty.

    tak się dzieje w każdym normalnym kraju, ale my żyjemy w Polsce i
    Państwo psuje rynek kredytowy banków, tzw. efekt wypychania;

    pozdr
    david

  • 19. Data: 2004-05-04 11:36:53
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Dave <darekpw@usun_to.o2.pl> wrote:
    (ciach)
    > A a propos zyskow - zaden bank nie zarabia najwiecej na oplatach ale
    > na kretytach. I na tym powinien sie skupic zarzad mbanku a nie na
    > szukaniu paru zlotych za oplaty.

    Jestes tego pewien? Na zachodzie to nawet polowa dochodu bankow. U nas tez
    powoli tak bedzie.
    Co do kredytow - owszem, ale w odroznieniu np. od VBd czy Lukasa, mBank
    dopiero buduje kredyty.
    Ze wzgledu na charakter dzialalnosci jest to i kosztowne i dlugotrwale (i
    trudne).
    Wyniki mialy byc juz teraz - i sa.
    A jak zaczna im uciekac klienci - to zmienia zalozenia i tyle.
    No i najwazniejsze - nie ma co sie skupiac na _wszystkich_ klientach.
    Wystarczy na tych najbardziej zyskownych i juz.
    Wszystkim nie dogodzisz.

    http://www.PRnews.pl

  • 20. Data: 2004-05-04 11:37:42
    Od: "Dave" <darekpw@usun_to.o2.pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@p...space.mailbox> napisał w wiadomości

    > Poza tym to nie jest moje jedyne konto, więc nie narzekam.

    I zapewne dlatego nie narzekasz :-)
    Masz mozliwosc robienia bezplatnych przelewow w innym banku ? Jesli tak to
    dlaczego mialbys robic je z mbanku placac za nie a nie z innego banku
    bezplatnie ? Mowie o zwyklych normalnych przelewach a nie uslugach typu
    mtransfer.

    D.