    From: Aleksander Mauszak <e...@d...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dlaczego SKOK daje tak duże oprocentowanie
    Date: Wed, 30 Oct 2002 11:52:15 +0000 (UTC)

    On Wed, 30 Oct 2002 11:23:01 +0100, Dave <u...@o...pl> wrote:

    > 9% na
    > Ale
    >
    > 1. SKOK nie odprowadza rezerwy obowiazkowej.
    > 2. Nie ma gwarancji BFG i nie placi skladki.
    > 3. Ma nizsze koszty dzialalnosci.
    >
    > Pokusa lokaty tam jest wieksza ale ryzyko tez wieksze...

    Nie gwarantuję szczegółów, ale kiedy się tym interesowałem to sprawy miały
    się następująco:

    - (Ad. 2) SKOK nie jest bankiem, więc nie obowiązuje go BFG, ale SKOKi się
    ubezpieczają gwarantując pojedyńcze wkłady do 18k EUR.

    - W tym oprocentowaniu (9%) należałoby uwzględnić poprawkę, że aby założyć
    lokatę to musisz być członkiem SKOKu, a to się wiąże z kosztami
    jednorazowymi i obowiązkową miesięczną wpłatą która jest niskooprocentowana.
    Konia z rzędem temu kto wyliczy realną stopę.

    - (Ad. 3) *Teoretycznie* największe oszczędności SKOK ma na zmniejszeniu
    ryzyka kredytowego, bo *teoretycznie* jest to grupa ludzi którzy się znają i
    mogą znacznie lepiej ocenić ryzyko pożyczenia pieniędzy konkretnemu
    członkowi. Jeszcze raz zastrzegam się że to czysta teoria, bo nie wiem jak
    to naprawdę funkcjonuje, a patrząc na ,,profesjonalizm'' banków nie
    spodziewam się niczego dobrego.

    max

    PS.
    To pierwszy post w tej konfiguracji newsów więc jeśli ktoś wytknie mi
    błędy to będę dżwięczny.