    From: "r." <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Diners Club?
    Date: Tue, 1 Jul 2003 23:03:05 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@p50867443.dip.t-dialin.net

    "Karol Żwiruk" <p...@k...net> wrote in message
    news:bdrj1d$h41$1@news.onet.pl...
    > Czy korzystacie z tych kart? Jak oceniacie te karty w porównaniu do
    > oferowanych u nas kart Visa i MasterCard?

    dla mnie osobiscie diners jest bez sensu.
    glowna jego wada, to akceptacja w PL i w EU. nie ma porownania z ECMC.

    a co probuja dac w zamian: (przyjrzyjmy sie stronie)
    -brak depozytu w Herzu i Avisie. (???)
    regularnie jezdze Hertzem, Avisem i Europcarem.
    Nigdy nie musialem zostawiac zadnej kaucji. wystarczy ze place karta -
    to wszystko.
    -gwarantowana rezerwacja hotelowa (???)
    blagam.
    przeciez zawsze to dziala, jesli zostawisz numer dowolnej karty
    kredytowej.
    -wyplata gotowki (bez komentarza :-) )
    -wstep do lounge'ow
    coz jesli ktos lata czesto, to ma karte linii lotniczych ktora pozwala
    na to samo (ja mam np. srebrna Lufthansa Frequent Traveller)
    jesli ktos lata dwa razy w roku samolotem, to smiem twierdzic, ze da sie
    przezyc bez zjedzenia kanapki i napicia sie wina za darmo na lotnisku.

    rzeczywiste zalety dla mnie:
    -duplikat karty/zablokowanie za free (nie zdarzylo mi sie nigdy zgubic, ale
    to przydatne chyba w razie czego)
    -brak ryzyka w przypadku utraty (trzeba by sie wczytac glebiej czy
    rzeczywiscie brak, ale i tak jest to plus)

    pzdr,
    r.