    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Deficyt budzetowy
    Date: Sun, 11 Sep 2016 13:49:38 +0900
    <nq4ssh$bjv$1@mx1.internetia.pl> <nq5hej$3qf$1@gioia.aioe.org>
    <57c693e1$0$639$65785112@news.neostrada.pl>
    <nq6nul$en6$3@node2.news.atman.pl>
    <57c71371$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <57d278d9$0$658$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <9...@g...com>
    <57d29f04$0$15191$65785112@news.neostrada.pl>
    <nquf8d$vhe$1@node2.news.atman.pl>
    <57d2d008$0$661$65785112@news.neostrada.pl>
    <nqujmf$4mv$1@node2.news.atman.pl>
    <57d2ea2a$0$649$65785112@news.neostrada.pl>
    <nr0k60$2h8$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <nr2hhc$thd$2@node2.news.atman.pl>

    On 09/11/2016 12:03 PM, Liwiusz wrote:

    > A kantor kupił zł, aby (poprzez łańcuch transakcji) kupić coś w Polsce,
    > cbdu.
    >
    > Zmień zł na euro - i już nie masz żadnej pewności, że euro wypłacone
    > Polakowi w ramach zasiłku, zostanie w jakikolwiek sposób wydane w Polsce
    > i w polskiej gospodarce.

    Wystarczy mieć dość podstawową wiedzę na temat struktury wydatków z
    zasiłków (konsumpcja na podstawowe potrzeby!) aby wiedzieć, że nie masz
    racji.

    No ale jasne, zawsze można teoretyzować.

    Np. teoretycznie jest możliwe, że 2,5 mln rodzin wydałoby wszystkie euro
    wypłacone wszystkim Polakom w ramach zasiłku - na nabycie piasku z
    Sahary, z pominięciem wszelkich pośredników w kraju.

    Czy też teoretycznie jest możliwe, że 2,5 mln rodzin miesiąc w miesiąc
    paliłoby w piecu złotówkami wypłaconymi w ramach 500 zł +.

    Tomasz Chmielewski
    https://lxadm.com