  • 1. Data: 2014-09-05 15:59:05
    Temat: Debet a konto oszczędnościowe.
    Od: maciekmouse <m...@g...com>

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie konta Raiffeisen Polbank.
    Czy bank może pobrać kwotę debetu powstałego w wyniku użycia karty z płatnością
    zbliżeniową z konta oszczędnościowego? Debet powstał właśnie z powodu opóźnień w
    księgowaniu płatności powyższą kartą. Bank bez informowania pobrał sobie powstałą
    kwotę debetu właśnie z konta oszczędnościowego. Czy nie jest to bezprawne
    dysponowanie nie swoimi środkami i to bez wiedzy właściciela. Dodam że konto jest
    regularnie zasilane co tydzień a powstały debet nie przekroczył nawet 3 dni
    roboczych.

    Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź.

  • 2. Data: 2014-09-05 21:26:27
    Temat: Re: Debet a konto oszczędnościowe.
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    roboczych.

    > Pozdrawiam i dziękuję z góry za odpowiedź.

    dobrze zrobił, mógł też poczekać aż zasilisz konto główne i naliczyć
    odsetki od niedozwolonego salda debetowego

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2014-09-08 02:16:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "maciekmouse" 5...@g...co

    : Czy bank może pobrać kwotę debetu powstałego w wyniku użycia
    : karty z płatnością zbliżeniową z konta oszczędnościowego?

    To są uroki ćwierćbanku powstałego z połączenia Półbanku
    i Rajfiego. IMO trzeba stamtąd uciekać, aby płakać mniej.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2014-09-09 15:10:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
> [...]

    >To są uroki ćwierćbanku powstałego z połączenia Półbanku
    >i Rajfiego. IMO trzeba stamtąd uciekać, aby płakać mniej.

    Nie rozumiem.
    Jesli to karta debetowa, to w kazdym banku pieniadze sa pobierane z
    konta.

    No chyba ze chodzi o to ze zwykla karta by nie zadzialala z powodu
    braku srodkow, a zblizeniowa zadzialala i zrobil sie debet.

    Ale to juz patrz regulamin kart.
    I znow mysle ze w wiekszosci bankow podobny.

    J.

  • 5. Data: 2014-09-10 00:42:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 540efc30$0$26855$6...@n...neostrada.pl

    > Nie rozumiem.

    Zatem zanim zaczniesz wypowiadać się w danej
    sprawie -- zapytaj, abyś zrozumiał problem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2014-09-11 14:52:58
    Od: maciekmouse <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 września 2014 15:10:06 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > braku srodkow, a zblizeniowa zadzialala i zrobil sie debet.
    >

    > Ale to juz patrz regulamin kart.
    >
    > I znow mysle ze w wiekszosci bankow podobny.

    Kwestia debetu jest bezsprzeczna.

    Ale czy powstały debet bank może sobie samodzielnie pobrać z konta oszczędnościowego
    ? To przecież inny produkt... A co jakbym miał lokatę ? Też bank uzupełnił by sobie
    braki ?/

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2014-09-11 17:06:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "maciekmouse" napisał w wiadomości
> [...]
    >oszczędnościowego ?
    >To przecież inny produkt... A co jakbym miał lokatę ? Też bank

    Ale przyznasz ze to by bylo troche glupie, gdybys mial w banku pol
    miliona, a bank na ciebie komornika napuscil za 3 zl debetu, bo "na
    innym produkcie" :-)

    Z drugiej strony glupie by bylo gdyby z powodu tych 3 zl bank zerwal
    lokate na pol mln, albo obciazyl cie 10zl, bo to juz druga wyplata z
    KO w miesiacu :-)

    Z trzeciej - ale co ma z tym debetem zrobic - karne odsetki Ci
    naliczyc ? Za niskie, maly kredyt w banku to na 35% :-)

    Czyli ... czytac regulamin, tam pewnie to ujete, zgodziles sie na
    takie warunki.

    I/lub nie czyscic konta do zera lub o limit kredytowy wystapic :-)

    J.

  • 8. Data: 2014-09-12 00:33:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5411ba79$0$2245$6...@n...neostrada.pl

    > Ale przyznasz ze to by bylo troche glupie, gdybys mial w banku
    > pol miliona, a bank na ciebie komornika napuscil za 3 zl debetu,
    > bo "na innym produkcie" :-)

    On nie ma pół miliona.

    Zanim napuszczono by komornika, zapytano by
    (choćby telefonicznie) czy nie zechciałby przelać.

    > Z drugiej strony glupie by bylo gdyby z powodu tych 3 zl bank
    > zerwal lokate na pol mln, albo obciazyl cie 10zl, bo to juz
    > druga wyplata z KO w miesiacu :-)

    Zauważ, że on mógł sobie przygotować wypłatę pod
    koniec miesiąca, której bezpłatnie nie wykona.

    Ale nie to jest tutaj istotne.
    Istotne jest, że bank samowolnie zadysponował cudzymi pieniędzmi.
    To forsa klienta, nie banku.

    Bank mógł zadzwonić i zaproponować, choćby głupio
    podpowiedzieć, udając, że nic nie wie o debecie. ;)

    Ale nie miał prawa do samowolnej decyzji.

    > Z trzeciej - ale co ma z tym debetem zrobic - karne odsetki
    > Ci naliczyc ? Za niskie, maly kredyt w banku to na 35% :-)

    To problem banku.

    > Czyli ... czytac regulamin, tam pewnie to ujete, zgodziles
    > sie na takie warunki.

    Chyba nie, skoro tu zgłasza jako problem.

    > I/lub nie czyscic konta do zera lub o limit kredytowy wystapic :-)

    Mam lepszy pomysł -- podziękować za wszelkie usługi
    i wszelkie bankowe produkty temu ćwierćbankowi.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2014-09-12 07:28:34
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Fri, 12 Sep 2014, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Bank mógł zadzwonić i zaproponować, choćby głupio
    > podpowiedzieć, udając, że nic nie wie o debecie. ;)
    >

    > Ale nie miał prawa do samowolnej decyzji.

    A pewien jesteś? Jak ja zakładałem konto w mBanku (jakieś 14 lat temu) to
    chyba w umowie było coś w ten deseń, że jak bank uzna, że jestem mu winny
    jakąś kasę to do 30 kPLN po prostu może je sobie wziąć nie pytając mnie o
    to.

  • 10. Data: 2014-09-12 17:06:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał
    "J.F." 5411ba79$0$2245$6...@n...neostrada.pl
    >On nie ma pół miliona.

    Nie napisal ile ma, to skad wiesz ze nie ma. Ale o zasade chodzi ..

    >Zanim napuszczono by komornika, zapytano by
    >(choćby telefonicznie) czy nie zechciałby przelać.

    [...]
    >Ale nie to jest tutaj istotne.
    >Istotne jest, że bank samowolnie zadysponował cudzymi pieniędzmi.
    >To forsa klienta, nie banku.

    Ktora forsa - ta na koncie oszczednosciowym, czy ten debet ? :-)

    >Bank mógł zadzwonić i zaproponować, choćby głupio
    >podpowiedzieć, udając, że nic nie wie o debecie. ;)
    >Ale nie miał prawa do samowolnej decyzji.

    >Chyba nie, skoro tu zgłasza jako problem.

    A Ty pamietasz wszystkie punkty regulaminu we wszystkich bankach ?

    >Mam lepszy pomysł -- podziękować za wszelkie usługi
    >i wszelkie bankowe produkty temu ćwierćbankowi.

    Pomysl byc moze dobry, ale ... to co zrobi inny bank ? :-)

    J.