  • 1. Data: 2003-05-30 17:58:36
    Temat: DZIURA w mBanku? Czy tak ma być?!
    Od: n...@o...pl

    Mam pytanie,

    otóż dziś pożyczyłem swojemu koledze laptop, aby zalogował się do swojego
    konta w mBanku. Sam nie mam konta, więc później postanowiłem sprawdzić jak
    wygląda system.

    Ku mojemu zdziwieniu okazało się, że posiadam w cache'u przeglądarki STAN
    KONTA mojego kolegi!!! Czy to jest normalne?!!! Czy w innych systemach też tak
    jest? W moim Banku sprawdziłem i nic takiego nie ma miejsca.

    Pozdrawiam,
    Netrader.

  • 2. Data: 2003-05-30 18:36:54
    Temat: Re: DZIURA w mBanku? Czy tak ma być?!
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    <n...@o...pl> wrote in message
> [...]
    tak
    > jest? W moim Banku sprawdziłem i nic takiego nie ma miejsca.

    wejdź do opcji zaawansowanych Internet Explorera i zaznacz opcję "nie
    zapisuj szyfrowanych stron na dysk"
    cała filozofia :)

    BTW. z jakiego banku korzystasz, że nie zapisuje stron ? a może po prostu te
    strony znikają z pamięci cache zanim tam zaglądniesz ?:)))

    BTW2. a nie dostałeś nigdy na bilingu swojego telekod do banku ? zadzwoń i
    zaloguj się do banku z jakiegoś telefonu z wyświetlaczem i pamięcią numerów
    następnie rozłącz się i wciśnij REDIAL - wyświetli się najpierw numer
    telefonu banku, następnie numer rachunku, a później telekod :)

    BTW3. a zauważyłeś już, że na slipach z karty kredytowej (tych co
    otrzymujesz jako potwierdzenie transakcji w sklepie) jest pełny numer twojej
    karty i data ważności ?:))

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2003-05-30 19:17:15
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> writes:

    > <n...@o...pl> wrote in message

    > tak
    >

    > wejdź do opcji zaawansowanych Internet Explorera i zaznacz opcję "nie
    > zapisuj szyfrowanych stron na dysk"
    > cała filozofia :)

    Ta opcja niestety ma uboczny efekt, wówczas zadne obrazki się nie
    cacheują - nie tylko mbankowe ale ogólnie jakiekolwiek ssl-owe...

    > BTW. z jakiego banku korzystasz, że nie zapisuje stron ? a może po
    > prostu te strony znikają z pamięci cache zanim tam zaglądniesz ?:)))

    Silnie wierzę, że inteligo na dysku nie zostanie mimo nie włączenia
    tej opcji. Przynajmniej przy użyciu w miarę normalnych przeglądarek...

  • 4. Data: 2003-05-30 19:27:10
    Od: Grogul <t...@t...cy>

    On 30 May 2003 19:58:36 +0200, n...@o...pl wrote:

> [...]
    >KONTA mojego kolegi!!! Czy to jest normalne?!!! Czy w innych systemach też tak
    >jest? W moim Banku sprawdziłem i nic takiego nie ma miejsca.

    We właścicwościach IE musi być włączona opcja: Nie zapisuj
    szyfrowanych stron. Domyślnie opcja ta jest wyłączona więc istnieje
    możliwośc podejrzenia stanu konta w trybie off-line.
    Czy to jest dziura? Moim zdaniem nie.
    Grzegorz
    (Adres zwrotny zakodowany w ROT13)

  • 5. Data: 2003-05-30 20:21:22
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Marcin Kasperski" <M...@a...waw.pl> wrote in message
    > Ta opcja niestety ma uboczny efekt, wówczas zadne obrazki się nie
    > cacheują - nie tylko mbankowe ale ogólnie jakiekolwiek ssl-owe...

    :))))
    bardzo ciekawa teoria
    w zasadzie na każdym komputerze z którego korzystam wyłączam tą opcję, a w
    cache mam mnóstwo plików graficznych

    > Silnie wierzę, że inteligo na dysku nie zostanie mimo nie włączenia
    > tej opcji. Przynajmniej przy użyciu w miarę normalnych przeglądarek...

    wiara czyni cuda :)
    pewnie microsoft zaszył w IE regułę "nie zapisuj stron inteligo, a zapisuj
    mbank"

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 6. Data: 2003-05-30 20:49:49
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    plusz pisze:
    >pewnie microsoft zaszył w IE regułę "nie zapisuj stron inteligo, a zapisuj
    >mbank"

    Mówi Ci coś pragma no-cache ?

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 7. Data: 2003-05-30 21:03:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...to.komorka.org>

    Dnia Fri, 30 May 2003 22:49:49 +0200, Radek B <r...@f...inv.pl> napisał:

    > Mówi Ci coś pragma no-cache ?

    Mi mowi. I wiem, ze malo ktora przegladarka rozumie ten zapis. W
    odroznieniu od serwerow proxy
    ;-)

    M.

  • 8. Data: 2003-05-30 21:18:02
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Jeżeli zrobisz ksero z wyciągu bankowego i pozostawisz w kserokopiarce
    oryginał, to dysponent kserokopiarki też będzie sobie mógł go obejrzeć.

    W telepekao 24 jak nie wyłaczy się cache'a można się fajnie pomylić -
    przy łaczeniu się ze stroną widać starą historię i nic nie wskazuje na
    to, że to antyk - przynajmniej kiedyś tak było, co stwierdziłem przy
    zabawie przeglądarką.

    W DB 24 fajne jest, że podawana jest godzina aktualizacji stanu - raczej
    trudno nie zauważyć i pomylić się.

    Pzdr: Dogbert

  • 9. Data: 2003-05-30 22:12:10
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    > :)))) bardzo ciekawa teoria w zasadzie na każdym komputerze z
    > którego korzystam wyłączam tą opcję, a w cache mam mnóstwo plików
    > graficznych

    Przeczytaj uważnie co napisałem. Chodzi o obrazki ściągane po SSL.
    Zwykłego HTTP to nie dotyczy.

    > wiara czyni cuda :)
    > pewnie microsoft zaszył w IE regułę "nie zapisuj stron inteligo, a
    > zapisuj mbank"

    Albo o to, że strony te są serwowane w nieco inny sposób ;-)

  • 10. Data: 2003-05-31 08:20:58
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Mi mowi. I wiem, ze malo ktora przegladarka rozumie ten zapis. W
    > odroznieniu od serwerow proxy

    mi tez, ale z tego co sie orientuje to obecnie archaizm olewany przez
    nowe przegladarki