  • Data: 2003-01-27 17:45:33
    Temat: Re: Czy odsetki dzienne to 1/365 oprocentowania rocznego?
    Od: t...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Chyba sie mylisz. Ustawa o kredycie konsumenckim wymusza tylko, aby przy
    > wyliczaniu rzeczywistej rocznej stopy oprocentowania (RRSO) korzystać z
    > kalendarza rzeczywistego. Nie ma to żadnego związku z kalendarzem do
    naliczania
    > odsetek. Kolejność jest następująca. Najpierw bank podaje harmonogram spłat a
    > potem stosując kalendarz rzeczywisty wyznacza się RRSO. Jest to logiczne, bo
    na
    > przykład w kredytach ratalnych nie podaje sie czesto oprocentowania tylko
    > wielkość rat.
> [...]

    Już sobie przypomniałem wywód tej specjalistki.
    W Prawie bankowym jest następujący przepis:
    Art. 53. Środki pieniężne na rachunku bankowym mogą być oprocentowane według
    stopy stałej lub zmiennej w wysokości i na zasadach określonych w umowie. Do
    obliczania odsetek przyjmuje się, że rok liczy 365 dni.
    Specjalistka uważała, że przepis ten odnosi się tylko do rachunków depozytowych.