  • 1. Data: 2007-07-03 17:01:47
    Temat: Czy bank wysyła info do Urzędu Skarbowego o nowym koncie?
    Od: Krzys <b...@a...pl>

    Zakładam nowe konto firmowe. Czy bank wysyła informację do Urzędu
    Skarbowego, że założyłem konto?

    Skibbbi

  • 2. Data: 2007-07-03 17:07:59
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    Zakładam nowe konto firmowe. Czy bank wysyła informację do Urzędu
    Skarbowego, że założyłem konto?

    Tak

    Darek

  • 3. Data: 2007-07-03 18:06:17
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <f6dvpj$ie3$1@news.onet.pl>, "Darek" <n...@p...maila.pl>
    wrote:

    > Zakładam nowe konto firmowe. Czy bank wysyła informację do Urzędu
    > Skarbowego, że założyłem konto?
    >

    > Tak

    To dlaczego trzeba skladac w US drk NIP3 (czy jakos tak)?

    TA

  • 4. Data: 2007-07-03 19:14:08
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    > Zakładam nowe konto firmowe. Czy bank wysyła informację do Urzędu
    > Skarbowego, że założyłem konto?
    >

    > Tak

    Nie pisz bzdur jak nie wiesz. żaden Bank nie wysyła standartowo takiego
    infa.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2007-07-03 19:29:16
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.07.2007 kris <K...@w...pl> napisał/a:

    > Nie pisz bzdur jak nie wiesz. żaden Bank nie wysyła standartowo takiego
    > infa.

    Obecnie wdrażany jest system, w którym banki MAJĄ wysyłać. Przynajmniej
    informacje o rachunkach przedsiębiorców. Nie wiem, czy już ruszył, ale jak
    już, to ma ruszyć. Niemniej nie zwalnia to od konieczności powiadomienia US
    i ZUS o tym rachunku.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 6. Data: 2007-07-03 19:31:43
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    .

> [...]
    > już, to ma ruszyć. Niemniej nie zwalnia to od konieczności powiadomienia

    Ja tam do celów ZUS/US mam jeden rachunek (mBank). O pozostałych nigdy nie
    powiadamiam.

    marekz

  • 7. Data: 2007-07-03 19:47:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.07.2007 MarekZ <m...@t...irc.pl> napisał/a:

    > Ja tam do celów ZUS/US mam jeden rachunek (mBank). O pozostałych nigdy nie
    > powiadamiam.

    No to łamiesz zapisy którejś tam ustawy :) A jak ten system ruszy (w końcu
    pewnie ruszy, nie jest szczególnie skomplikowany, wydali na niego kupę
    kasy, więc jest to kwestia czasu), to sami się dowiedzą i jeszcze walną
    karę. A kto wie, może takich, którzy nie zgłosili, to profilaktycznie
    skontrolują :) W końcu skoro nie zgłosił, to pewnie coś ukrywa.

  • 8. Data: 2007-07-03 20:00:23
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

  • 9. Data: 2007-07-03 20:00:38
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Nie pisz bzdur jak nie wiesz. żaden Bank nie wysyła standartowo takiego
    > infa.

    Nie wiesz to nie pisz. Banki mają obowiązek do wysyłania comiesięcznych
    informacji o założonych i zlikwidowanych rachunkach bankowych
    przedsiębiorców.
    Obowiazek ten istnieje chyba od poczatku tego roku.
    Poczytaj sobie ordynację podatkową - art. 82 ust.2

    Darek

  • 10. Data: 2007-07-03 20:03:33
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Darek" <n...@p...maila.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przedsiębiorców.
    > Obowiazek ten istnieje chyba od poczatku tego roku.
    > Poczytaj sobie ordynację podatkową - art. 82 ust.2

    No to zobaczymy czy w praktyce się to jakoś objawi, bo z tego roku mam już
    jeden niezgłoszony (z ING) i o wiele więcej z lat poprzednich. :-)

    marekz