  • Data: 2002-06-13 14:52:16
    Temat: Re: Czy bank mógł tak zrobić ??? Długie
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 13 Jun 2002 15:49:33 +0200, "Przemek Wrzesinski"

    >Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> napisał w wiadomości
    >Działalności

    >Sa wlasnoscia firmy <niewazna juz tu IMHO forma prawna dzialalnosci>,

    i tu sie mylisz. Ja - Jarosław Andrzejewski - mam osobowość, a
    Przedsiębiorstwo Techniczne Jarosława Andrzejewskiego - nie. Nie ma
    czegoś takiego (w moim przypadku) jak "pieniądze firmy".

    >pamietajmy o dowodaxh ksiegowych, nie wpiszętam siebie jako wlasciciela
    >wystawiajacego fakturę tylko nazwe przedsiebiorstwa. Dopiero pozniej na
    >podstawie kolejnego dokumentu ksiegowego moze wyplacic te pieniadze sobie -
    >prywatnej osobie < wyplata, dywidenda - jakkolwiek to nazwiemy>

    i wybranie utargu z kasy w _moim_ w sklepie nie zmienia faktu, że od
    momentu, gdy klient je tam zostawił są to _moje_ pieniądze, które moge
    wydać lub np. wpłacić na _mój_ ROR.

    >Przelew z ROR-u na rachunek firmowy - poraz kolejny firma musi posiadac
    >dowod ksiegowy za co otrzymala te pieniadze. Pieniadze prywatne wlasciciela
    >nie sa tozsame z pieniedzmi firmy nalezacej do tego samego czlowieka.

    są tożsame!
    Przecież jeśli jako przedsiębiorca narobię sobie długów albo na
    przykład okaże sie, że muszę zapłacić jakiś VAT 25-ego to wierzyciel
    albo urząd nie pyta mnie czy mam firmowe pieniądze, tylko każe sobie
    dług spłacić!

    >Wyobrazasz sobie sytuacje, ze firma dostaje przelewy bez tytulu do niego ?
    >Od razu moze zajsc podejrzenie prania pieniedzy. Kazdy wplyw i wyplyw musi
    >byc udokumentowany.

    ależ te, o których mówimy sa udokumentowane w kasie fiskalnej w
    sklepie.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski