  • Data: 2002-06-14 10:41:30
    Temat: Re: Czy bank mógł tak zrobić ??? Długie
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:aecgcl$79l$1@shilo.silesia.pik-net.pl...

    > Moim zdaniem Andrzej (a właściwie jego brat) powinien zgłosić sprawę do
    > arbitra co do konta prywatnego i do sądu co do konta firmowego (choć tutaj
    > może poczekać na wynik sprawy u arbitra - bank powinien to odnieść do obu
    > kont) - trochę nawet żałuję, że to nie mnie spotkało :-)))

    Arbiter nie bedzie mogl nic powiedziec nt. rachunku formowego bo...

    <cite>
    Skargi składać mogą wyłącznie konsumenci, czyli osoby fizyczne zawierające
    umowę z bankiem w celu bezpośrednio nie związanym z działalnością
    gospodarczą.
    </cite>

    Po drugie Arbiter nie moze nakazac bankowi zmiany sposobu postepowania [tj.
    realizowania takich dyspozycji]. Do Arbitra mozna zwracac sie tylko w
    przypadku roszczenia pienieznego

    <cite>
    Jakie sprawy mogą być rozpatrywane przez Arbitra bankowego:

    1/ Mające charakter roszczeń pieniężnych z tytułu niewykonania lub
    nienależytego wykonania przez bank czynności bankowych lub innych czynności
    na rzecz konsumenta.
    2/ których wartość przedmiotu sporu nie jest wyższa niż kwota 8.000 zł.
    3/ powstałe po dniu 1 lipca 2001 r
    </cite>

    Zastanawiam sie czego w tym wypadku moze dotyczyc rzoszczenie pieniezne...
    moze prowizji za wplate na rachunek firmowy, ale... Arbiter nie moze wydawac
    decyzji dotyczacych rachunkow firmowych... Raczej chyba trzeba zajrzec do
    umowy i wybrac sie do sadu...

    Maciej