  • 11. Data: 2004-03-02 10:26:18
    Temat: Re: Czy Eorobank jest wiarygodny???
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    woy <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl> > Ale ZTCW Łukasiewicz
    sprzedał Lukas Bank już parę lat temu i
    > dzisiejszy sukces tego banku do średnia jego zasługa. Zwłaszcza że
    > pamiętam, skąd wziął się Łukasiewicz w tym banku, jak działał on za
    > jego kadencji i jakie były początki jego 'bankowej' kariery i
    > dzisiejszego kapitału.

    Pare lat temu? Ile to wg ciebie pare (biorac pod uwage ile w ogole ten bank
    istnieje). To przeciez on stworzyl od podstaw ten bank i dopiero pozniej
    wprowadzil inwestora, a wycofal sie stosunkowo niedawno i w tym czasie nic
    wiekeszego w strategii Lukasa nie zaszlo jeszcze.

    > Zdziwiłbyś się, jakie cuda mogą zdziałać operatywni inspektorzy GINB
    > ;-)

    eeeee masz ostatni przyklad KB ze niekoniecznie jest to prawda ;)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    http://www.prnews.pl/ - swiat e-bankowosci

  • 12. Data: 2004-03-02 12:08:24
    Od: "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>

    W artykule news:c21nge$j0c$1@news.onet.pl,
    niejaki(a): Michał 'Amra' Macierzyński z adresu
    <m...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > dopiero pozniej wprowadzil inwestora, a wycofal sie stosunkowo
    > niedawno i w tym czasie nic wiekeszego w strategii Lukasa nie zaszlo

    No to po kolei: Łukasiewicz nie stworzył Lukas Banku od podstaw, tylko
    kupił pakiet większościowy Banku Świętokrzyskiego (w 1998 r.), bo mu był
    potrzebny bank finansujący pożyczki udzielane przez Lukas SA. Były to
    czasy, kiedy banki wycofywały się ze współpracy z pośrednikami ze
    względu na fatalną jakość portfela. Taki charakter miał Lukas Bank
    praktycznie do końca współpracy z Łukasiewiczem: prawie 100% akcji
    kredytowej w pożyczkach udzielanych przez Lukas SA, finansowanych drogo
    kupowanymi lokatami. Łukasiewicz sprzedał akcje Lukas SA grupie Credit
    Agicole (75% na początku 2001 r. i resztę rok później) i definitywnie
    rozstał się z tym bankiem. Nowoczesny bank detaliczny zbudowała w Lukas
    Banku właśnie Credit Agricole - to ta grupa określiła dzisiejszą
    strategię tego banku, Łukasiewicz IMHO tylko go doił na potrzeby Lukasa.

    > eeeee masz ostatni przyklad KB ze niekoniecznie jest to prawda ;)

    Właśnie to jest dobry przykład: żadne kapitały nie są wystarczające dla
    sfinansowania straty spowodowanej nakazem tworzenia dowolnie wielkiej
    ilości rezerw celowych ;-)

    --
    woy

    z cyklu "Przypowieści z Trollowej Doliny":
    "Nie odzywaj sie do mie bo ci dałem pląka!"

  • 13. Data: 2004-03-02 21:24:34
    Od: "Przemkos" <p...@U...pl>

    Użytkownik "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c21t5f$fdc$1@taurus.webcorp.pl...

    > No to po kolei: Łukasiewicz nie stworzył Lukas Banku od podstaw, tylko
    > kupił pakiet większościowy Banku Świętokrzyskiego (w 1998 r.), bo mu był
    > potrzebny bank finansujący pożyczki udzielane przez Lukas SA.
    :)))) ok....ale czy kazdy w Polsce slyszal o Banku Swietokrzyskim???? bo ja
    np. nie.... a o Lukasie glosno bylo od dawna, i to zasluga p.Łukasiewicza!

    >Nowoczesny bank detaliczny zbudowała w Lukas
    > Banku właśnie Credit Agricole - to ta grupa określiła dzisiejszą
    > strategię tego banku, Łukasiewicz IMHO tylko go doił na potrzeby Lukasa.
    czy mozna wiedziec w ktorym roku Credit Agricole kupila akcje Lukas Banku?
    czy od razu? :)
    ---
    pozdro
    przem

  • 14. Data: 2004-03-02 21:25:36
    Od: "Przemkos" <p...@U...pl>

    Użytkownik "Marek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Z calym szacunkiem dla pana lukasiewicza ale najwazniejsze chyba w tym
    > przypadku jest przynaleznosc do bankowego fundusz gwarancyjnego. A tak na
    > marginesie to w eurobanku to narazie sie niezly burder ( patrzac z pozycji
    > klienta).
    co masz na mysli mowiac, ze w eurobanku jest narazie niezly burdel? bo nie
    za bardzo wiem o co Ci chodzi?
    ---
    pozdro
    przem

  • 15. Data: 2004-03-03 08:05:53
    Od: "woy" <w...@g...CIACH.TO.rubikon.ORAZ.TO.pl>

    W artykule news:c22udd$ti$1@nemesis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Przemkos z adresu <p...@U...pl> napisał(a):

    > :)))) ok....ale czy kazdy w Polsce slyszal o Banku Swietokrzyskim????
    > bo ja np. nie.... a o Lukasie glosno bylo od dawna, i to zasluga
    > p.Łukasiewicza!

    A ja tak... ;-) Owszem, słychać było, ale głównie o firmie Lukas SA -
    pośredniku kredytowym. O Lukas Banku zaczęło być słychać, gdy zaczęli
    zbierać z rynku środki. Reklamy ROR-ów, lokaty wyższe o 2 punkty niż
    gdzie indziej itp.

    > czy mozna wiedziec w ktorym roku Credit Agricole kupila akcje Lukas
    > Banku? czy od razu? :)

    Bezpośrednio nigdy. Credit Agricole odkupiła od Łukasiewicza akcje Lukas
    SA, który z kolei jest prawie wyłącznym właścicielem Lukas Banku (ponad
    98% akcji). List intencyjny o zakupie 75% akcji Lukas SA podpisano
    gdzieś w okolicach lutego 2001. Pozostałe 25% kupił EFL - nie wiem
    dokładnie kiedy, ale już rok później nie było Łukasiewicza na liście
    akcjonariuszy Lukasa.