  • 101. Data: 2002-03-19 19:38:32
    Temat: Re: Co zrobic jesli karta jest kradziona ?
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

    Dla tych ktorzy nie zrozumieli.
    Slyszysz jak sasiadka wali w sciany krzyczac "Zabije mnie! Ratunku". Po co
    wzywac policje? Nie mamy pewnosci ze za sciana jest morderca bo go nie
    widzimy. Moze sasiadka jest aktorka i cwiczy scene z fimu?
    Widzisz jak facet w dresie wybija szybe w samochodzie i wyciaga radio. Po co
    wzywac policje? Nie mamy pewnosci czy to jest zlodziej. Moze to wlasciciel
    zgubil kluczyki a radio chce oddac do serwisu? A biegnie dlatego ze mu sie
    spieszy.
    Widzisz przez wizjer jak nieznajomy cos majstruje przy dzwiach sasiada. Po
    co wzywac policje? Moze to slusarz naprawia dzwi? Za pol godziny z
    mieszkania wynosi telewizor. Aha. To pewnie slusarz ktory po godzinach
    zajmuje sie przeprowadzkami?

    Wchodzi 3 dresiarzy do sklepu i po minucie klada na ladzie wszystkie
    najdrozsze rzeczy z oferty. Wyciagaja 3 karty. Po co wzywac policje? Oni na
    pewno sa uczciwi a wyciagneli 3 karty bo jeden z nich nie pamieta na ktorym
    koncie trzymal oszczednosci. Kazdemu sie zdarza.

  • 102. Data: 2002-03-20 00:19:25
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    Użytkownik "Musical Man" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pewno sa uczciwi a wyciagneli 3 karty bo jeden z nich nie pamieta na ktorym
    > koncie trzymal oszczednosci. Kazdemu sie zdarza.

    Pieprzysz jak potłuczony. Ja mam w portfelu karty do 5 różnych kont. 3 moje,
    2 mamy. Naprawdę nie zawsze pamiętam, jaką kwotę mam na każdym z nich.

    --
    Konrad J. Brywczyński should it be implausible
    k...@b...tk that a man can supervise

  • 103. Data: 2002-03-20 00:22:36
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    > Jesli ta dyskusja ma polegac na tym, ze mamy sobie udowadniac jaka jest
    > pewnosc czy tacy osobnicy sa, czy nie sa zlodziejami to nie ma w tym
    > najmniejszego sensu. Ani mnie, ani Was tam nie bylo. Wiadomo jednak ze jesli
    > ten sprzedawca byl pewien ze karty sa kradzione (a tak pisal 150 postow
    > temu)

    <cite>
    Jestem sprzedawca i dzis mialem taka wlasnie sytuacje, bylem niemal pewinen
    ze dwaj kolesie / notabene dwa gownojady w ortalionowych portkach i byczych
    karkach/ chcieli placic kradzionymi kartami, zrobili szybciutko zakupy na
    kwote 1000 zl i wyciagneli 3 karty banku slaskiego na to samo nazwisko, na
    szczescie polcard odmowil autoryzacji kazdej z nich - czy mozna jakos
    zareagowac w takiej sytuacji ? odebrac im te karty ?
    </cite>

    Wskaż, gdzie sprzedawca napisał, że był pewien. I co jest podejrzanego w
    posiadaniu 3 kart na to samo nazwisko w jednym banku. I czy 1k zł to suma
    zupełnie niewyobrażalna? Nawet nie wiemy, jaka to branża - 1000 zł w
    audio video to nie są bajońskie sumy, ot, dobry walkman + słuchawki.

    --
    Konrad J. Brywczyński Riding on a unicorn
    k...@b...tk Stranded in my mind

  • 104. Data: 2002-03-20 00:23:14
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    > A na jakiej podstawie wiesz ze sa to osoby niepelnoletnie? To ze ktos ma
    > maly wzrost wcale nie oznacza ze nie ma dowodu osobistego w kieszeni. A to
    > jest pomowienie kioskarza.

    Jesteś nienormalny. PLONK

    --
    K o n r a d J . B r y w c z y ń s k i
    private velvet animal oldsmobile mind

  • 105. Data: 2002-03-20 07:27:02
    Od: "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com>

    Użytkownik "Konrad Brywczyński" <b...@w...pdi.net> napisał w wiadomości

    > Pieprzysz jak potłuczony. Ja mam w portfelu karty do 5 różnych kont. 3
    moje,
    > 2 mamy. Naprawdę nie zawsze pamiętam, jaką kwotę mam na każdym z nich.

    ciekawe czy w sklepie przyjmują Ci karty mamy ??

    poza tym ciekawe czy sprzedawca nie może po prostu poprosić o dowód
    tożsamości (no chyba, że się po prostu boi)

    pozdrawiam
    Piotr Orzechowski

  • 106. Data: 2002-03-20 07:55:21
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > moje,
    >
    > ciekawe czy w sklepie przyjmują Ci karty mamy ??
    >
    > poza tym ciekawe czy sprzedawca nie może po prostu poprosić o dowód
    > tożsamości (no chyba, że się po prostu boi)

    Bankomaty przyjmuja karty mamy.
    A poprosci o dowod - owszem, powinien.
    Ja nosze dwie, a czasem trzy karty, i tez nie zawsze wiem gdzie mam
    pieniadze a gdzie nie. I wcale mi sie nie podoba pomysl wezwania ochroniarza
    i zatrzymania mnie tylko dla tego ze mam wiele kart i ta ktora dalem
    kasjerce akurat nie dziala bo sie pomylilem. Przeciw legitymowaniu nic nie
    mam.

    Pozderawiam.
    Michal.

  • 107. Data: 2002-03-20 09:34:18
    Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net>

    Użytkownik "Piotr Orzechowski" <news@USUN_SPAMpiotrorzechowski.com> napisał w
    wiadomości news:a79dg5$5kt$1@news.tpi.pl...
    > ciekawe czy w sklepie przyjmują Ci karty mamy ??

    Są na moje nazwisko, ale do rachunku mojej mamy. Takie to niezwykłe?

    > poza tym ciekawe czy sprzedawca nie może po prostu poprosić o dowód
    > tożsamości

    Nie ma do tego uprawnień. To też już na tej grupie ćwiczyliśmy. Jeśli
    podpis się nie będzie zgadzał, to sprawdzenia dowodu nic mu nie pomoże
    i w przypadku reklamacji poniesie koszt transakcji.

    --
    Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
    k...@b...tk otwarte okna"

  • 108. Data: 2002-03-20 09:50:28
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

    > Jesteś nienormalny. PLONK

    Najlepszy argument aby uniknac przyznania komus racji :-)))

  • 109. Data: 2002-03-20 09:54:28
    Od: "Musical Man" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > zareagowac w takiej sytuacji ? odebrac im te karty ?
    > </cite>
    >
    > Wskaż, gdzie sprzedawca napisał, że był pewien.

    "bylem niemal pewien".
    Jak szklanka jest niemal pelna, jest bardziej pelna czy bardziej pusta?
    Jak ktos jest niemal pewien jest bardziej pewien czy bardziej niepewien?

> [...]
    > zupełnie niewyobrażalna? Nawet nie wiemy, jaka to branża - 1000 zł w
    > audio video to nie są bajońskie sumy, ot, dobry walkman + słuchawki.

    1000 zl to pol przecietnej pensji w tym kraju. IMO calkiem sporo.

  • 110. Data: 2002-03-20 10:37:13
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Nie jestem sprzedawcą ale... z tego co się orientuję to ma Pan obowiązek
    sprawdzić autentyczność podpisów na karcie a w razie wątpliwości zarządać
    dokumentu stwierdzajacego tożsamośc właściciela karty.

    Janek