  • 31. Data: 2009-08-17 10:39:15
    Temat: Re: Co chodzi bez autoryzacji? - Bylo: Re: PayPass i PayWave - zgodność terminali.
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    news:d5c0877f-ff85-49ff-ae20-db893884447a@c2g2000yqi
    .googlegroups.com

    > Troche sie od tego czasu zmienilo, karty sie
    > upowszechnily, przestepstwa kartowe - takze.

    True, true ale ktoś chyba zapomniał popracować na szybkością autoryzacji bo
    jak już to zostało napisane jest to największa bolączka rynku kartowego.
    Niestety w wielu przypadkach mogę tylko pomarzyć o tym, aby po wklepaniu
    PINa max. pod dwóch sekundach widzieć jak drukuje mi się slip :)

  • 32. Data: 2009-08-17 10:41:32
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "MK" news:h69so9$ksj$1@news.wp.pl

    > U nas zajmuje to przynajmniej 15 sekund. Moze jednak bylo bez autoryzacji
    > lub przy uzyciu autoryzacji zastepczej. Czy masz widoczna
    transakcje/blokade
    > natychmiast?

    Nie przesadzasz? Osobiście znam miejsca gdzie transakcje odbywają się
    zdecydowanie szybciej niż wspomniane przez ciebie 15 sekund.

    > A kto powiedzial, ze taka karte trzeba wydawac kazdemu? Moze nalezy tylko
    > sprawdzonym klientom :).

    A jaką masz pewność, że "sprawdzony" klient któregoś dnia nie postanowi
    sobi, że bycie uczciwym jest do d... i przejdzie na ciemną stronę mocy ;)

    > Cokolwiek by to nie bylo chcialbym miec taka karte. Moze dlatego, ze moja
    > pierwsza wypukla karta charge, ktorej uzywalem na przelomie wiekow tak
    > wlasnie dzialala i mam pewien sentyment do takiego rozwiazania :).
    Nauczylem
    > sie tez dzieki temu uzywac karty nie przekraczajac limitow, a liste
    > transakcji na karcie widzialo sie wtedy tylko na papierowym wyciagu :).

    Zaletą tamtych rozwiązań bez wątpienia był czas potrzebny do zrealizowania
    transakcji ;)

  • 33. Data: 2009-08-17 13:56:37
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Sie, 06:39, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    > True, true ale ktoś chyba zapomniał popracować na szybkością autoryzacji bo
    > jak już to zostało napisane jest to największa bolączka rynku kartowego.

    Ja nie mam powodow do narzekan!

    [W tym miejscu moglbym oczywiscie napisac cos o amerykanskim wynalazku
    (karta kredytowa) spartolonym w europejskim wydaniu (czas
    autoryzacji). Ale nie napisze. ;p]

    > Niestety w wielu przypadkach mogę tylko pomarzyć o tym, aby po wklepaniu
    > PINa max. pod dwóch sekundach widzieć jak drukuje mi się slip :)

    Mnie chodzi glownie o to, ze to jest technicznie wykonalne, bo
    doswiadczam tego na co dzien.

    Polska to nie Somalia czy Sierra Leone; pare rozwiazan w bankowosci
    bije na glowe te amerykanskie, wiec dlaczego akurat nie proces
    autoryzacji? Czy chodzi o to, ze banki w Polsce musialyby zainwestowac
    w cos, co ulatwiloby zycie klientom, a "na chwile obecna nie ma takiej
    mozliwosci" - ze zacytuje pracownika mojego 'ulubionego' banku?

  • 34. Data: 2009-08-17 14:10:03
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "bradley.st"
    l.googlegroups.com

    > Mnie chodzi glownie o to, ze to jest technicznie wykonalne, bo
    > doswiadczam tego na co dzien.

    Może nie na codzień, ale od czasu do czasu kiedy kupuję leki w pewnej
    aptece. Transakcje idzie online a jej szybkością jestem naprawdę zachwycony.
    A więc da się!

  • 35. Data: 2009-08-17 14:18:41
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 17 Sie, 12:41, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    > A jaką masz pewność, że "sprawdzony" klient któregoś dnia nie postanowi
    > sobi, że bycie uczciwym jest do d... i przejdzie na ciemną stronę mocy ;)

    Moze, ale problem w tym, ze banki nic nie zmienily. Karty ciagle maja
    service code'y pozwalajace na brak autoryzacji. To acquirerzy w swoich
    posach zaszyli wymog autoryzacji...

    MK

  • 36. Data: 2009-08-17 14:22:43
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Sie, 10:10, "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl> wrote:

    > Może nie na codzień, ale od czasu do czasu kiedy kupuję leki w pewnej
    > aptece. Transakcje idzie online a jej szybkością jestem naprawdę zachwycony.
    > A więc da się!

    Czy wiesz moze czy to zalezy od tego jaka firma rozlicza transakcje
    danego sklepu (apteki), czy od tego w jakie oprogramowanie/terminal
    sklep zainwestowal, czy od czegos jeszcze innego?

  • 37. Data: 2009-08-17 14:45:29
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Czy wiesz moze czy to zalezy od tego jaka firma rozlicza transakcje
    > danego sklepu (apteki), czy od tego w jakie oprogramowanie/terminal
    > sklep zainwestowal, czy od czegos jeszcze innego?

    Ale sklep nie inwestuje w terminal. Podpisuje umowę z aquirerem i od
    niego go dostaje (wypożycza, bo jak rozwiąże umowę to musi zwrócić).

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 38. Data: 2009-08-17 14:59:09
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Sie, 10:45, RobertS <b...@x...pl> wrote:

    > Ale sklep nie inwestuje w terminal. Podpisuje umowę z aquirerem i od
    > niego go dostaje (wypożycza, bo jak rozwiąże umowę to musi zwrócić).

    To nie jest standard ogolnoswiatowy. :) W BoA kupuje sie terminal,
    zazwyczaj z jakimis znizkami i rabatami "za lojalnosc w
    przyszlosci" (cos jak telefony komorkowe). Dlatego pytam.

    Czy w PL sklep jest zdany na laske i nielaske 'acquirera' co dostanie
    i jak bedzie dzialalo?

  • 39. Data: 2009-08-17 15:13:46
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 17 Sie, 16:59, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Czy w PL sklep jest zdany na laske i nielaske 'acquirera' co dostanie
    > i jak bedzie dzialalo?

    Oczywiscie, ze nie. Zwykle moze wybrac model. Moze tez chyba
    skorzystac z wlasnego, niektore sklapy korzystaja ze wlasnych
    scertyfikowanych systemow kasjerskich. Nie widze powodu dla ktorego
    nie mozna byloby kupic wlasnego POSa.

    MK

  • 40. Data: 2009-08-17 15:28:29
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 17 Sie, 11:13, MK <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > skorzystac z wlasnego, niektore sklapy korzystaja ze wlasnych
    > scertyfikowanych systemow kasjerskich. Nie widze powodu dla ktorego

    Czy sklep moze np. z wlasnej woli zainstalowac stale lacze internetowe
    i dostawac autoryzacje w ten sposob jesli chce? To decyzja sklepu, czy
    'acquirera'?

    Staram sie zrozumiec, co decyduje ze autoryzacja w aptece z posta
    Vadliego zajmuje 2 s, a w Carrefourze -- 10 s.