  • Data: 2007-09-09 20:53:58
    Temat: Re: Citi kusi goldem...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    yayco wrote:

    > Nie wiem o jakich spotkaniach piszesz, ale gratuluję towarzystwa.

    spotkaniach ludzi, ktorzy większość czasu spędzają na graniu w golfa
    jeżdżeniu konno i spędzaniu wakacji w Szwajcarii na nartach , bo tak
    robili zawsze z dziada pradziada. Miałem okazję spędzić parę miesięcy w
    takim towarzystwie. Wrażenie jest naprawdę imponujące.

    > Czy mógłbyś mi wyjaśnić w słowach prostych, jaki jest związek kiełbasy z
    > nowobogactwem (cokolwiek by ten nowotwór językowy miał znaczyć)?
    > Bo ja mam wrażenie, że Ty nie o kiełbasie, a o kwaśnych winogronach
    > piszesz...

    uwierz mi, że wyciągnięcie prestiżowej karty do kupienia czegoś
    podstawowego jest uważane za duży nietakt.
    W ogóle pokazanie jakimi kartami się dysponuje jest po prostu chwaleniem
    się. Jeśli już muszą zapłacić kartą, a nie jest to doliczane do rachunku
    to robią to w tak dyskretny sposób, żeby nikt tego nie zauwazyl.
    Zresztą wolą płacić gotówką. W większości miejsc i tak mają pootwierane
    rachunki, więc niczego nie płacą.

    Snobizm przejawia się natomiast w czymś innym.
    Nie o pieniądze chodzi, bo wszyscy mają ich tyle, że mogą kupić dowolną
    rzecz, którą można kupić.
    Chodzi o posiadanie czegoś czego inni nie mogą kupić bo jest nie do
    kupienia. Np. suknia wieczorowa zqprojektowana przez znanego projektanta
    mody na specjalne zamówienie danej osoby i na pewno nikt drugiej takiej
    sukni mieć nie będzie. Liczy się, to że suknia jest unikatowa i to kto
    ją projektował, a nie to ile kosztowała, bo jesli chodzi o cenę to
    każdego z nich na nią stać, ale nie każdemu dany projektant zgodzi się
    taką suknię zaprojektować. I to jest to czym można zabłysnąć.