    From: "l.b" <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Citbank producent bakrutow - powiedziec STOP!
    Date: Sat, 07 Jan 2006 02:43:22 GMT

    > Wiesz, urzekła mnie Twoja historia... Rozumiem, że nigdy nie przyszło Ci
    > do głowy, jak może skończyć się zaciąganie kredytów (zwłaszcza tych,
    > których się nie spłaca)? I czemu winisz za to bank, a nie siebie?

    Alez to Polskie!!! Ach, wrecz kwint esensja polskosci odpowiedzi w stylu: a
    sam jestes sobie winny, a co bank ma za ciebie placic itp...
    Czyz to nie wspaniale jest tak czysto polskie podejscie?! Byle tylko ktos
    mial gorzej, komus sie poslizgnelo, ah.. uwielbiamy to prawda? Dlaczego nikt
    tego oficjalnie nie powie tylko stroimy sie w piorka polaka katolika ale w
    myslach sie radujemy..dobrze ci tak, a zeby jeszcze ci prokurator siadl i do
    paki wsadzil... bo nasze poczucie wyzszosci wowczas wzrasta... bo jest ktos
    gorszy od nas... Kto zgnoil ten narod!?!
    A ja tego gostka rozumiem bardzo dobrze, sam znam co najmniej ze dwa podobne
    choc nie idenmtyczne przypadki, w tym jeden dosc zabawny i na pierwszy rzut
    oka mozna by kpic, ale po szerszym rozpatrzeniu to tez byla tragedia pewnego
    bylego managera... ktory tracac prace w firmie, gdzie rozwinal siec
    sprzedazy i mial na reke ok 20 000 miesiecznie, nie mogl sie odnalesc i
    odrzucal nawet oferty managera w makdonaldzie za 4-5 tys zl! Bo bylo to dla
    niego ponizenie. Ja na poczatku wysmialem go, jak to polak-katolik, jednak
    po pewnym czasie zrozumialem jego tragedie...
    A jak to sie ma do tematu, ano tak, ze czlowiek jest czlowiekiem, odpisujesz
    autorowi, ze "nie przyszlo ci do glowy jak to moze sie skonczyc..." a czy
    tobie przychodzi do glowy, ze jutro stracisz zycie lub zostaniesz kaleka?
    Nie, bo caly czas myslimy -"to nas nie dotyczy, to dotyka innych" autor
    zapewne tez tak myslal, i pewny jestem, ze rok temu jak bys ty znalazl sie w
    podobnej sytuacji dokladnie tak samo by ci odpowiedzial jak ty mu!
    Ja winie tu przedewszystkim BANK! Bo bank mial psi obowiazek sprawdzic jego
    splacalnosc, jesli mial kiepska, narzucic obowiazkowe ubezpieczenie od ...
    bezrobocia (tak jest w UK), owszem kredyt byl by drozszy, ale nie bylo by
    tragedi.
    Bank powinnien podejsc do czlowieka, jak do czlowieka a nie jak do "kogos
    nizszej kategorii", bo niestety polscy pracownicy w bankach maja poczucie,
    ze sa kims i uwielbiaja to wykorzystywac na reszcie ludszi, mysla, ze sa
    wrecz Bogami i moga decydowac ... a bank powinnien wziasc goscia na rozmowe
    i ustalic z nim rosadne wyjscie, moze poprzez zamrozenie odsetek do momentu
    az sie nie stanie wyplacalny... moze w jakis inny sposob, nie wiem nie znam
    sie, ale wiem, ze tak banki podchodza w cywilizowanych krajach do ktorych
    Polsce jeszcze niestety bardzo daleko.
    I na zakonczenie jeszcze raz pamietaj, i ty mozesz byc w podobnej sytuacji,
    bo dzis jest super ale juztro mozesz nagle obudzic sie w nocniku... a los
    lubi byc przwrotny i bezwzgledny...
    pozdr.