    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CPN i odmowa autoryzacji...
    Date: Thu, 14 Jul 2005 22:51:58 +0200

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> writes:

    > 1. swego czasu bylem w Austrii.
    > Koszty noclegu maila pokryc firma. Ale nie pokryla bo cos tam.
    > Wiec dwa tygodnie po moim powrocie hotel obciazyl karte.
    > jej numer wpisali do systemu gdy sie meldowalem w hotelu.

    Standardowe dzialanie, zreszta.

    > 2. Kupowalem benzyne na stacji (nie w Polsce).
    > Pani miala cos nie tak z czytnikiem bo za diabla nie mogla
    > odczytac paska. Karta byla ok, bo za 5 minut w sklepie obok dziala
    > bez zarzutu.
    > Nawet sie nie zastanawiajac, przpisala numer karty do terminala
    > recznie. Oddala mi karte. Dala slip do podpisu i bylo po sprawie.

    A nad czym miala sie zastanawiac? Numer karty itd. wytloczony na karcie
    jest zreszta lepszy niz jakies tam paski, trudniej go podrobic.

    > 3. Kupowalem bilet lotniczy. Podalem pani numer karty przez telefon i
    > na tym sie skonczylo.

    Ale jakbys zareklamowal ta transakcje, to latwo byloby udowodnic ze
    leciales tym samolotem.

    > Karta jest naprawde do niczego nie potrzebna.
    > To taki kawalek plastiku, zeby klient mogl cieszyc oczy, ze kolorowy.

    To jednak lekka nadinterpretacja.
    --
    Krzysztof Halasa