  • 1. Data: 2007-09-26 12:21:25
    Temat: Błąd banku a prawo
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Witam!
    Pewien bank prawdopodobnie omyłkowo zrobił przelewy na konta w różnych
    bankach, tak sie składa ze ja tez dostałem taki przelew. niby od mojego
    pracodawcy. jako ze miałem kilka spraw do popłacenia, kasę wydałem,
    i teraz okazuje sie ze mój bank zrobił mi blokadę na koncie i w wyniku
    tego jest debet. Jest jakieś prawo które zabrania zabierania pieniędzy
    bez mojej zgody ?
    wiem będę musiał ta kasę oddać, i oddam, ale na razie mam debet.

    Michał

  • 2. Data: 2007-09-26 12:40:17
    Temat: Re: Błąd banku a prawo
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Wrz, 14:21, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
> [...]
    > bez mojej zgody ?
    > wiem będę musiał ta kasę oddać, i oddam, ale na razie mam debet.

    Sadze, ze lektura regulaminu konta, ktory podpisales zawierajac umowe
    powinna wystarczyc.

  • 3. Data: 2007-09-26 13:31:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Usrobo wrote:
> [...]
    > bez mojej zgody ?
    > wiem będę musiał ta kasę oddać, i oddam, ale na razie mam debet.

    Jeśli to była pomyłka banku i faktycznie takiego zlecenia nie było to
    mogli tak zrobić. Zapewne masz to w regulaminie.
    Co do debetu, to pewnie bank nie będzie się upierał za bardzo aby dać ci
    nieoporcentowany kredyt na tą kwotę na jakiś czas.

  • 4. Data: 2007-09-26 13:38:49
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > i teraz okazuje sie ze mój bank zrobił mi blokadę na koncie i w wyniku
    > tego jest debet. Jest jakieś prawo które zabrania zabierania pieniędzy

    Jesli to pomyłka twojego banku i dostałes kasę bez zlecenia od innego
    klienta, to tak ... mógł to zrobic. Wykonał storno, ale że nie było
    srodków to poszło na minus. Lepiej to teraz wyrównaj, bo bedą leciały
    odsetki ...

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 5. Data: 2007-09-26 13:58:11
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mojej zgody ?
    > wiem będę musiał ta kasę oddać, i oddam, ale na razie mam debet.

    Pomyłka banku to jedno, a drugie... twoja pomyłka. Wydałeś nie należące do
    ciebie pieniądze.

    JS

  • 6. Data: 2007-09-26 13:59:45
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    ianus pisze:

    > Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pomyłka banku to jedno, a drugie... twoja pomyłka. Wydałeś nie należące
    > do ciebie pieniądze.
    to nie jest moja pomyłka
    przelew wyglądał i miał opis jakby była to moja pensja,
    wiec sorry Gregory ale ja duchem świętym nie jestem.

    Michał

  • 7. Data: 2007-09-26 14:55:21
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 26 Sep 2007 15:59:45 +0200, w <fddokp$c2a$1@news.onet.pl>, Usrobo
    <u...@o...pl> napisał(-a):

    > to nie jest moja pomyłka
    > przelew wyglądał i miał opis jakby była to moja pensja,
    > wiec sorry Gregory ale ja duchem świętym nie jestem.

    I nie zorientowałeś się, że pensję otrzymałeś podwójnie.
    Jasne.

  • 8. Data: 2007-09-26 18:28:09
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    r...@a...net.pl pisze:

    > I nie zorientowałeś się, że pensję otrzymałeś podwójnie.
    > Jasne.

    właśnie ze nie bo dostałem ja tylko raz.
    normalnie pensja wpływ ana moje konto pod koniec miesiąca.

    Michał

  • 9. Data: 2007-09-26 19:35:02
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 26 Sep 2007 20:28:09 +0200, w <fde8c1$4h5$1@news.onet.pl>, Usrobo
    <u...@o...pl> napisał(-a):

    > właśnie ze nie bo dostałem ja tylko raz.
    > normalnie pensja wpływ ana moje konto pod koniec miesiąca.

    No to poczekaj parę dni i spłać "właściwą" pensję debet.

  • 10. Data: 2007-09-26 20:19:13
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Wrz, 21:35, "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl> wrote:

    > No to poczekaj parę dni i spłać "właściwą" pensję debet.

    I tu widzimy zalety KK ;)
    Robilby zakupy karta z terminem splaty GP dopasowanym do zwyklego
    terminu wyplaty, a "wczesniejsza" pensje najwyzejby wrzucil na lokate.