  • 1. Data: 2007-09-25 21:41:01
    Temat: Czy ja jestem przewrażliwiony ?
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Czy tylko mnie drażni użycie słowa autoryzacja np. tu:
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    19,1#419 ?

    W paru innych bankach też by się zapewne znalazło.

    KJ

    "We all know Linux is great...it does infinite loop
    in 5 seconds." (Linus Torvalds)

  • 2. Data: 2007-09-25 21:43:48
    Temat: Re: Czy ja jestem przewrażliwiony ?
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 25 Wrz, 23:41, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy tylko mnie drażni użycie słowa autoryzacja np.
    tu:http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.ht
    ml?19,1#419?

    > W paru innych bankach też by się zapewne znalazło.

    Jestes przewrazliwiony :)))

    Mnie natomiast drazni "wyrejestruj" zamiast "wyloguj" w niektorych
    serwisach Microsoftu.

  • 3. Data: 2007-09-25 21:45:24
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Sep 2007 14:43:48 -0700,
    osoba podpisana: krzysztofsf <k...@w...pl>
    napisała:
    tu:http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.ht
    ml?19,1#419?

    > Jestes przewrazliwiony :)))

    Czyli nie powinienem się krzywić na "poszłem" zamiast poszedłem ?
    KJ

    According to the latest official figures, 43% of all statistics are
    totally worthless.

  • 4. Data: 2007-09-25 21:51:21
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 25 Wrz, 23:45, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    ml?19,1#419?

    > Czyli nie powinienem się krzywić na "poszłem" zamiast poszedłem ?

    Na to powinienes.

    Co ci nie pasuje w tej "autoryzacji" ?

  • 5. Data: 2007-09-25 22:08:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysztofsf wrote:

    tu:http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.ht
    ml?19,1#419?

    > Na to powinienes.
    >
    > Co ci nie pasuje w tej "autoryzacji" ?

    Z formalnego punktu widzenia to co opisują nie jest autoryzacją tylko
    autentykacją. (authentication).

    Wyjaśnić różnicę?

  • 6. Data: 2007-09-25 22:13:15
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Wrz, 00:08, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > Z formalnego punktu widzenia to co opisują nie jest autoryzacją tylko
    > autentykacją. (authentication).
    >
    > Wyjaśnić różnicę?

    Macie w pelni racje.
    Skupilem sie na stronie lingwistycznej nie dostrzegajac niewlasciwego
    zastosowania terminu.

  • 7. Data: 2007-09-25 22:15:24
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Sep 2007 14:51:21 -0700,
    osoba podpisana: krzysztofsf <k...@w...pl>
    napisała:
    [...]
    > Na to powinienes.
    >
    > Co ci nie pasuje w tej "autoryzacji" ?

    Że powinno być "uwierzytelnianie" ?
    KJ

    Math is like love -- a simple idea but it can get complicated.
    -- R. Drabek

  • 8. Data: 2007-09-25 22:16:32
    Od: smE <n...@n...com>

    Dnia Tue, 25 Sep 2007 17:08:37 -0500, witek napisał(a):

    > Z formalnego punktu widzenia to co opisują nie jest autoryzacją tylko
    > autentykacją. (authentication).
    >
    > Wyjaśnić różnicę?
    Nie ma czegoś takiego jak autentykacja, jak już to uwierzytelnianie.

  • 9. Data: 2007-09-25 22:22:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Z formalnego punktu widzenia to co opisują nie jest autoryzacją tylko
    > autentykacją. (authentication).

    Takie slowo wystepuje w jezyku polskim w ogole?

    Potwierdzenie/stwierdzenie autentycznosci albo np. tozsamosci, to tak.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2007-09-25 22:25:28
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 26 Wrz, 00:15, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Że powinno być "uwierzytelnianie" ?

    No juz zauwazylem roznice

    "Autoryzacja jest często mylona z uwierzytelnieniem. Różnice
    wyjaśniono na poniższym przykładzie:
    Użytkownik uruchamia komputer, wprowadza login i hasło. Komputer
    sprawdza, czy istnieje dany użytkownik i czy hasło się zgadza - to
    jest uwierzytelnienie.
    Użytkownik po zalogowaniu otwiera plik. Komputer sprawdza, czy
    użytkownik ma prawo do oglądania lub edycji danego pliku - to jest
    autoryzacja."