  • 11. Data: 2013-11-06 10:01:32
    Temat: Re: Bitcoin - znowu bańka?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.11.2013 19:45, Marcin N pisze:

    > W ogóle to co to jest? Jakiś żart. Wirtualna waluta poparta niczym.
    > Algorytmem. Trzeba mieć odwagę to kupić.

    A czym są poparte inne waluty?

    Waluty to tylko punkty ułatwiające społecznie akceptowalną dystrybucję dóbr.

    Gdyby ludzie byli nieco bardziej inteligentni - wszelkie pieniądze
    byłyby w ogóle zbędne.

  • 12. Data: 2013-11-06 10:13:42
    Od: jj <p...@w...pl>

    > Gdyby ludzie byli nieco bardziej inteligentni - wszelkie pieniądze
    > byłyby w ogóle zbędne.

    mozesz rozwinac? bo to moze byc ciekawe :)

  • 13. Data: 2013-11-06 10:23:20
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-11-06, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    [...]

    > Gdyby ludzie byli nieco bardziej inteligentni - wszelkie pieniądze
    > byłyby w ogóle zbędne.

    Znaczy utrudnianie sobie życia jest miarą inteligencji?
    Ciekawe podejście.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2013-11-06 10:30:58
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 06.11.2013 09:02, Marcin N pisze:

    > Ruchy cen prawdziwych walut są jak ruch kontynentów w porównaniu do
    > skoków bitcoina - co dowodzi, jak mizerną stabilność ma ten wirtualny
    > pieniądz.

    Nieco offtopicznie, to chciałem sobie ostatnio kupić kawałek bitcoina.
    Na wypadek jakby kurs znowu wzrósł o kilka tysięcy procent.

    No i na dzień dobry trzeba sobie odświeżyć tą całą bazę z listą
    transakcji. I nie udało mi się. 12G się ściągnęło,skończyło mi się
    miejsce na dysk a wszystko wskazuje na to że nie koniec.

    To chyba jest coś co niedługo zabije tą walutę, jeżeli każdy, żeby
    wysłać pieniądze ze swojego portfela musi ściągnąć kilkanaście/dziesiąt
    G danych, to coś jest nie tak ...

    p. m.

  • 15. Data: 2013-11-06 10:30:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarek Andrzejewski" napisał w wiadomości
    On Tue, 05 Nov 2013 19:45:11 +0100, Marcin N
    >... za papierową walutę popartą niczym :) Bo nawet nie algorytmem...

    Na dobra sprawe nawet solidne dobra zahaczaja o zart. Takie zloto -
    dzis cenne, jutro nie wiadomo.

    W sumie ... nie wazne co - jesli cena rosnie, to kupowac i sprzedac
    jak zdrozeje :-)

    J.

  • 16. Data: 2013-11-06 10:49:43
    Od: jj <p...@w...pl>

    ale przecież są "lekkie klienty" bitcoina, gdzie nie trzeba ściągać całej historii

  • 17. Data: 2013-11-06 11:28:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F wrote:
> [...]
    > cenne, jutro nie wiadomo.
    >
    > W sumie ... nie wazne co - jesli cena rosnie, to kupowac i sprzedac jak

    jak cena rosnie to juz za pozno na kupowanie.
    wtedy sie sprzedaje

  • 18. Data: 2013-11-06 11:32:19
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 05 Nov 2013 13:51:50 +0100, pwz napisał(a):

    > Czyżby znowu ktoś nadmuchiwał bańkę Bitcoinową? Co sądzicie o obecnej
    > cenie? Mniej więcej takie kwoty były ostatnim razem, po czym spadły do
    > bodaj 100 zł/ 1 BTC...

    Polecam:
    http://hackingdistributed.com/2013/11/04/bitcoin-is-
    broken/

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2013-11-06 13:20:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.11.2013 10:13, jj pisze:

    > mozesz rozwinac? bo to moze byc ciekawe :)

    Jak pisałem - pieniądze służą jako "punkty" służące do społecznie
    akceptowalnego rozdziału dóbr.

    Ludzie głupi patrzą bardzo "krótko" - tylko na swoje potrzeby i to w
    krótkiej perspektywie czasowej.

    W rezultacie konieczność zdobycia "punktów" jest jedyną motywacją dla
    większości, żeby cokolwiek robić. Dla takich ludzi ideałem jest nie
    robić nic a "punkty" dostawać w jak największej ilości.

    Ludzie inteligentniejsi bardziej zwracają uwagę na przyszłość oraz
    potrzeby ludzkości jako całości, a motywacją do pracy jest inherentna
    potrzeba włożenia pozytywnego wkładu w całą ludzkość i jej przyszłość,
    gdyż tylko w ten sposób będzie coraz lepiej dla coraz większej liczby ludzi.

    Pieniądze niby "punktują" właśnie ten wkład, ale w praktyce system jest
    pełen patologii (np. kapitalista-nierób, który odziedziczył majątek i
    zarabia wyłącznie na posiadaniu arbitralnych "punktów" - sam niczego
    pozytywnego nie produkuje).

    Dodatkowo przez swoją próżność i głupotę posiadający nadmiar "punktów"
    gromadzą rzeczy im kompletnie zbędne, przez co zasoby są marnowane
    bezproduktywnie.

    M.in. z tego powodu komunizm nie miał szans prawidłowo zadziałać -
    ludzie są na ten ustrój społeczni zbyt głupi, zbyt krótkowzroczni i zbyt
    egoistyczni. W rezultacie musiał wykształcić się patologiczny system
    przymusu i kontroli, więc "wielka misja" ZSRR była z góry skazana na
    niepowodzenie.

    Ludzkość bardziej umysłowo rozwinięta nie wymagałaby takiego bata -
    każdy brałby to, co mu aktualnie potrzebne jednocześnie dając z siebie
    jak najlepszą robotę. "Walutą" byłoby bezpośrednie uznanie pozytywnego
    wkładu - niezależnie czy to byłoby umiejętne, hodowla, kontrola reaktora
    czy produkcja artystyczna. Dobry malarz pokojowy miałby takie samo
    uznanie jak dobry wokalista - byłby tak samo "bogaty" w szacunek.

    Generalnie lepiej to opisał James P. Hogan w Voyage from Yesteryear -
    polecam.

    Swoją drogą popatrz na przypadki loteryjnych milionerów - większość
    kończy smutno. To jest objaw tej samej dolegliwości - tracą motywację do
    pracy i przepuszczają wszystko na mniej lub bardziej metaforyczne
    błyskotki. Nikły odsetek tej przecież niewielkiej grupy ludzi robi z
    wygranymi "punktami" coś konstruktywnego.

  • 20. Data: 2013-11-06 16:09:21
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 06 Nov 2013 13:20:28 +0100
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:
> [...]
    > gdyż tylko w ten sposób będzie coraz lepiej dla coraz większej liczby ludzi.

    A teraz wszyscy odśpiewamy międzynarodówkę trzymając się za ręce :)