    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bitcoin
    Date: Thu, 12 Oct 2017 13:37:29 +0200
    <59de2c74$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    <59de7228$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <59def586$0$5154$65785112@news.neostrada.pl>
    <orn3q2$d1s$2@node2.news.atman.pl>
    <59df31e0$0$15201$65785112@news.neostrada.pl>
    <ornc0k$eek$1@node1.news.atman.pl>
    <59df3ac4$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <orne0k$gcm$2@node1.news.atman.pl>
    <59df4208$0$15202$65785112@news.neostrada.pl>
    <orng16$o66$1@node2.news.atman.pl>
    <59df4d54$0$663$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2017-10-12 o 13:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup

    > Mam ci podstawy wykladac ?  :-)
    >
    > Jesli od kazdej ilosci przyniesionych do banku komercyjnego zlotych
    > monet i zapisanych na rachunku deponenta, bank bedzie musial odprowadzic
    > do banku centralnego 10%, to przy pewnej ilosci tych zapisow wszystkie
    > monety w kraju znajda sie w banku centralnym, i nikt juz zadnej monety
    > nie przyniesie, zeby mu zapisac na lokate/rachunek.

    "Nie dodaje" mi się to. Skoro dokonujesz już rozróżnienia na "monety
    złote i zapisane na rachunku", to przecież te 10% nie będzie płatne
    wyłącznie w "złotych monetach". A skoro bank centralny będzie miał tylko
    10% lokat, to 90% lokat zawsze będzie "w obiegu", nie może zebrać
    wszystkich, bo siła rzeczy nie może dojść do sytuacji, że będzie
    "milion" w rezerwie cząstkowej i "0" w lokatach. Ile by tych pieniędzy
    na rynku nie było (w formie złotych monet i monet zapisanych na
    rachunkach), to bank centralny zawsze będzie miał tylko 10%.

    > Tym niemniej po pewnym czasie tak wlasnie bedzie - bank udzieli tylu
    > kredytow, na ile mu narzucony % kapitalow wlasnych pozwoli.

    Przecież już sobie to wyjaśniliśmy - bank udzielił tylu kredytów, ile ma
    pieniędzy z lokat lub środków własnych.

    --
    Liwiusz