  • Data: 2008-03-19 01:55:35
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    writes:

    > Ponoć radzieccy kiedyś plastrowali (cięli na plastry) elektronikę
    > amerykańską i kopiowali ją. :)

    Po co mieliby to robic?
    Rosjanie w przypadku ukladow scalonych szlifowali je i robili zdjecia
    masek, nastepnie produkowali "swoje" uklady (w ZSRR i
    "zaprzyjaznionych" krajach).
    Nie bylo wtedy chyba nic bardziej skomplikowanego od kopiowania
    scalakow.

    Np. samoloty rozbierali na pojedyncze detale i kopiowali, do tego
    stopnia, ze uzywali calowych gwintow, bo nie wiedzieli czy zmiana na
    metryczne nie popsuje czegos. Ale na to, ze zmiana stopu takze moze
    cos popsuc, to juz nie mieli metody.

    Po co mieliby ciac elektronike to nie mam pojecia.

    > Karta może bronić się nieskończoną
    > (prawie nieskończoną) liczbą metod, więc pokonanie karty nie jest
    > możliwe.

    Przeciwnie. To atakujacy dysponuje nieograniczona lista metod, zas
    karta jest odporna tylko na ataki znane jej producentowi w czasie
    produkcji (i to tez nie wszystkie, ale przynajmniej te tansze).

    > Oczywiście standaryzacja kart kredytowych nie sprzyja
    > skutecznej ochronie,

    Przeciwnie, sprzyja, gdyz latwiej pracowac nad jednym produktem.

    > ale mimo tego karta nie podda się, jesli nie
    > zechce. Pomijam tragedie typu trafienie z PINem za pierwszym czy
    > drugim razem. :)

    ??? Znajomosc PINu normalnie nie pozwala na skopiowanie karty, choc
    moze byc ulatwieniem.

    > Czy ja wiem? :) Mocniejszy procesor i dłuższa pamięć mogą wiele
    > zmienić na korzyść użytkowanika i na niekorzyść ,,napastnika''. :)

    Nie. Karcie potrzebny jest taki procesor i tyle pamieci, by mogla
    robic to, co ma robic (wykonywac dobrze zdefiniowane operacje
    np. kryptograficzne). To nie pecet, ktory wyrobi wiecej fps z lepszym
    CPU.
    --
    Krzysztof Halasa