  • Data: 2023-06-19 16:17:38
    Temat: Re: Bankster domaga się zwrotu kapitału ale + inflacja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 19 Jun 2023 15:52:52 +0200, Piotr Gałka wrote:

    > Przez wiele lat ciągle mi brakowało w portfelu więc mniej więcej to
    > rozumiem.
    > Przeżyłem sytuację: zostało nam 8 zł i 5 dni do pierwszego (wtedy
    > jeszcze nie mieliśmy KK). Decyzja - kupujemy tylko chleb i jemy z miodem
    > (z piwnicy).
    > Opieka nad sparaliżowaną osobą (w naszym przypadku 20 lat) w Polsce to
    > była (i jest) droga przez mękę.

    Gorzej zrozumiec kogos, komu nie brakowało, a nagle brakuje, bo rata
    wzrosła dwukrotnie.

    > Od zawsze uważam, że wzrost inflacji/odsetek do 10% nie powinien
    > skutkować podwyższeniem rat o 100% a tylko o 10% (z jednoczesnym
    > rośnięciem kapitału do spłacenia w tym samym tempie).

    Owszem, byłoby to jakies rozwiązanie, ale wymaga innej umowy.
    I zaraz by sie okazało, ze to narusza prawa konsumenta :-)

    Dokładniej rzecz biorąc, to to sie nazywało "kredyt Alicja" w PKOBP.
    Po paru latach klienci poszli do sądów, bo sie przestało opłacać :-)

    > Tylko, że jak tak byłyby robione wszystkie kredyty to wpływ RPP na
    > 'cenę' pieniądza byłby chyba znikomy więc byłoby o jedno narzędzie mniej
    > do walki z inflacją.

    Chyba niekoniecznie.

    J.