    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sat, 28 Mar 2020 04:20:59 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Banki, korona i informacje
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 27 marca 2020 17:09:38 UTC+1 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Można te kody zmieniać? Chyba wtedy jednak trzeba podać numer lokalu?
    > Kombinacje z takimi samymi kodami mogą być czasem fascynujące.

    Nie wiem, czy można zmieniać (w tym systemie domofonowym, który z kolegą
    rozpracowaliśmy i modernizujemy, były "fabryczne" oraz można było zmieniać, ale nie
    raczej nie mógł tego zrobić sam mieszkaniec, trzeba znać "hasło operatora" - to mi
    też przypomina historię z pierwszej wspólnoty, gdzie po wyrzuceniu dewelopera z
    funkcji zarządu nowy zarząd zaczął skanować i umieszczać "na panelu" dokumentację
    budynku - i m.in. zamieścili listę wszystkich kodów domofonowych - bo tam był lepszy
    domofon, najpierw trzeba było podać numer lokalu, potem "hash", a dopiero potem kod -
    więc średnio trzeba byłoby sprawdzić 5000 kodów - a nie 5000/liczba lokali - a że
    lokali było 555 to byłoby to super zabezpieczenie - tzn. jeszcze wcześniej się
    okazało, że 555 lokali przekracza możliwości tego domofonu i każda klatka miała
    wprogramowane tylko swoje kody - niby może i sensownie, ale problem był z tym, że
    garaż łączył wszystkie klatki - a np. moja klatka nie miała bezpośredniego wejścia do
    garażu - aha, najwyższy poziom garażu był na poziomie parteru, na obrzeżach parteru
    były lokale usługowe a mieszkania dopiero od pierwszego piętra - to oczywiście
    rodziło też problemy z windami itp.) - ale można wyłączać, był taki kod "dewelopera",
    znany niestety w całej okolicy, a że w budynku jest też siłownia, do której jedynym
    ograniczeniem dostępu był właśnie ten nieszczęsny domofon, to mieliśmy "gości" z
    okolicy. Teraz zrobili do siłowni dostęp na breloczki UNIQUE (oczywiście inne niż te
    do otwierania domofonu - bo domofon ma oprócz kodów otwieranie breloczkami, ale weź
    tu przekonaj "mądrą inaczej" administratorkę, żeby otwieranie kodem wyłączyć) -
    remont był dokładnie przed pandemią, siłownia teraz jest zamknięta - tzn. drzwi są
    zaklejone plastrem, bo jakiś mocarz umysłowy wbudował w futrynę taki elektrozamek, że
    nie ma miejsca na rygiel wysuwany ze skrzydła kluczem...
    Więc jak ktoś przyłoży breloczek, to może tam wejść.
    Hmm, choć w sumie przykładałem i nie pika - więc i prąd jest w pomieszczeniu
    wyłączony (miało tak być, żeby fit-kamikadze tam nie włazili) - więc teraz jest
    pytanie, jak się zachowuje taki elektrozamek przy braku prądu - czy drzwi są otwarte
    czy zamknięte? Za test wystarczyłoby pociągnąć, ale by się też "plomby" zerwało. Może
    wyjść na to, że mamy deadlock - żeby włączyć prąd, trzeba wejść do pomieszczenia
    (bezpieczniki w skrzynce w pomieszczeniu) - ale jeśli bez prądu elektrozamek jest
    zamknięty, to trzeba się będzie włamać. A zamknięty może być - jakiś czas temu była
    awaria prądu, budynek był w ograniczonym stopniu zasilany z rezerwowego - w
    mieszkaniach było ZTCP normalnie, ale na klatkach połowa świateł, nie działały windy
    i OIDP elektrozamki domofonowe były zamknięte. Pół biedy taki przy drzwiach, gdzie od
    środka jest klamka, ale np. takie do garażu, gdzie po obu stronach są czytniki, to
    może być niezła pułapka.