  • 1. Data: 2006-02-20 21:40:21
    Temat: Bank offshore
    Od: "Alf" <n...@w...pl>

    Czy ktos interesowal sie tematyka kont w rajach podatkowych z dala
    od naszych US?
    http://www.parex.lv/lv/international/
    Jesli tak to moze ktos wie cs na temat tego banku?
    czy jest on takim bankiem ktory ne udostepnia naszemy Wielkiemu Bratu
    danych itp.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-02-20 21:57:41
    Temat: Re: Bank offshore
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Alf <n...@w...pl> wrote:
    > Czy ktos interesowal sie tematyka kont w rajach podatkowych z dala
    > od naszych US?
    > http://www.parex.lv/lv/international/
    > Jesli tak to moze ktos wie cs na temat tego banku?

    Ja byłem kiedyś w jego fizycznym oddziale w Rydze. Chciałem sobie
    założyć konto, nie ma problemu ale 25$ chcieli za otwarcie więc
    stwierdziłem że za drogo i zrezygnowałem.

    > czy jest on takim bankiem ktory ne udostepnia naszemy Wielkiemu Bratu
    > danych itp.

    Przecież to jest w UE. Przy odpowiednich kwotach na pewno może
    udostępniać. Przyjrzyj się bankom spoza UE, jak np:

    http://www.loyalbank.com/
    http://www.1stdigibank.com/
    http://www.scibank.com/
    http://www.bayshorebank.com/

    ___________________/_______________________/ mailto:m...@f...org
    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en

  • 3. Data: 2006-02-20 22:18:25
    Od: "Alf" <n...@w...pl>

    > Przecież to jest w UE. Przy odpowiednich kwotach na pewno może
    > udostępniać. Przyjrzyj się bankom spoza UE, jak np:

    Ale w szwajcarii itp niby nie udostepniaja, a ponoc o szwajcarii sie tylko
    mowi glosno
    bo niby od tego sie zaczelo a wiele kraji ma takie banki, ten co podalem
    jest tez
    w niemczech i szwajcarii i w kazdym z tych kraji dziala na tych samych
    zasadach
    anonimowosci?
    Wiadomo, ze jesli ma mnie na tacy interpol itp to nici z anonimowosci ale
    tak przy "zwyklym" szaraku ktory operuje chociazby kwotami kilkuset tys $
    badz
    nawet kilku milionow $ to sa oni bankiem ktory puszcza takie info czy nie?

    Od razy dodam, ze to teoria te kilka milionow :D

    > http://www.loyalbank.com/
    > http://www.1stdigibank.com/
    > http://www.scibank.com/
    > http://www.bayshorebank.com/

    dzieki poogladam :)

    P.s. Znajomy zalozyl konto w sparr kasse w austrii, mowi, ze wszystkie banki
    w szwajcarii i austrii maja ta sama polityke co do prywatnosci.

  • 4. Data: 2006-02-20 22:47:44
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 2/20/2006 10:40 PM, Alf wrote:
> [...]
    > Jesli tak to moze ktos wie cs na temat tego banku?
    > czy jest on takim bankiem ktory ne udostepnia naszemy Wielkiemu Bratu

    Bank, który podajesz, leży w UE - więc pojęcie raj podatkowy może
    dotyczyć poziomu podatków - ale nie jest to to, co tygrysy lubią
    najbardziej.

    Możesz zacząć od:
    http://www.offshore-manual.com/SwissBankAccounts.htm
    l?

    Sa kancelarie, co to umożliwiają, jak troche poszukasz, to zostaniesz
    odesłany na stronę ambasady Szwajacarii, poczytasz sobie, co to jest
    Patriot Act, i że Szwajcaria oddaje nieco podatku Unii - ale banki płacą
    go "anomimowo" czyli nie "od ryja". Generalnie nie kablują w sposób
    zorganizowany, ale konta pewnego na 100% i anonimowego nie ma.

    Nadal 100% pewności to: dolary, słoik, las, mocne nerwy i dobra pamięć.

    Pzdr: Witek

  • 5. Data: 2006-02-20 23:03:48
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Alf wrote:
> [...]
    > badz
    > nawet kilku milionow $ to sa oni bankiem ktory puszcza takie info czy nie?

    Oczywiście, że tak.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 6. Data: 2006-02-20 23:28:55
    Od: Miernik <m...@f...org>

    Alf <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > banki, ten co podalem jest tez w niemczech i szwajcarii i w kazdym z
    > tych kraji dziala na tych samych zasadach anonimowosci?

    Szwajcaria nie jest w UE.
    Po za tym w tych bankach nie ma anonimowości. Anonimowość to jest
    najwyżej w http://1stdigibank.com/

> [...]
    > ale tak przy "zwyklym" szaraku ktory operuje chociazby kwotami
    > kilkuset tys $ badz nawet kilku milionow $ to sa oni bankiem ktory

    Chąc być ostrożnym należy wszystko co w UE traktować jako "onshore".

    A w praktyce to chyba i banki w Polsce same z siebie nie ślą do fiskusa
    raportów o Twoim koncie, tylko jak fiskus się do nich pofatyguje
    zapytać. W Polsce jest banków kilkadziesią to się może ich wszystkich
    spytać, jak by miał pytać wszystkich banków w UE to by nie wyrobił,
    chyba nie ma jakiegoś centralnego punktu wymiany takich danych. Tak na
    pewno to nie wiem, tak tylko dywaguje.

    W praktyce myśle że głównie sprawa jest kwiestią tego czy polski US
    dowie się o tym że posiadasz konta ze znacznymi nieujawionymi środkami
    za granicą. Jak się dowie, lub choćby prawdopodobne mu się to wyda, to
    już dalej ma z górki jak konto jest w UE prawdopodobnie może gdzieś tam
    wysłać zapytanie i mu odpowiedzą, nawet jak jest to na Łotwie czy w
    Austrii. Pytanie jakie jest prawdopodobieństwo czy któryś z Twoich
    kontrahentów czy ktoś wiedzący o istnieniu tego konta Cię wyda. No więc
    komu i od kogo będziesz robił z niego przelewy i skąd otrzymywał. W
    każdym razie wydaje mi się że fiskus może zagrozić takiemu kontu tylko z
    donosu. No i też przelewy przez polską granicę powyżej 10k EUR też chyba
    zapalają tam jakieś światełko.

    Natomiast są kraje gdzie po pierwsze fiskus nawet się nie spyta (bo
    słusznie nie będzie liczył na jakąkolwiek pomocną odpowiedź), a nawet
    jak by spytał to go wyślą na drzewo - czyli zamorskie wyspy różne i inne
    Panamy i Szeszele. Tylko koszty wysłania tam kasy mogą być wyższe no i
    skomplikowane - banki korespondenci itp.

    To wszystko są takie moje przypuszczenia, bo sam w praktyce nie wiem,
    nie miałem jak na razie nigdy środków powyżej 10k EUR, ani nawet powyżej
    kwoty wolnej od zajecia na polskim koncie, a więc tym bardziej nie
    miałem potrzeby ich ukrycia :) Tak bardziej edukacyjnie się tym
    interesuje.

  • 7. Data: 2006-02-21 08:40:40
    Od: "Alf" <n...@w...pl>

    Kiedyś bardziej interesowałem się tą tematyką, też tylko z ciekawości,
    a teraz natknąłem sie na strony które oferują założenie takich kont
    "anonimowych"
    wolnych od fiskusa za kilkaset $ za pośrednictwo.
    Przejzałem te strony i jest wiele , ktore oferuja takie konta w Łotwie.
    Jeszcze pamietam jak jakis czas temu przy okazji wyłapywania zbrodniarzy
    wojennych z Jugosławii odtajniano ich konta w Szwajcarii.
    Czyli takie konta dla "szaraków" jeszcze widac mozna załozyc aby
    byc z dala od fiskusa.

  • 8. Data: 2006-02-21 09:43:13
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Alf <n...@w...pl> wrote:

    > Ale w szwajcarii itp niby nie udostepniaja, a ponoc o szwajcarii sie tylko
    > mowi glosno

    Nie jest to prawda.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2006-02-21 11:01:08
    Od: "Alf" <n...@w...pl>

    > Nie jest to prawda.

    Luxemburg jest w UE i tez tam kiedys prawo bylo dosc dobre dla osob ,
    ktore "chowaly" sie z dochodami.
    Wiem, ze jakis czas temu UE narzucila aby zmienic prawo w tych krajach
    ale co z tym sie stalo to nie wiem.

  • 10. Data: 2006-02-21 21:12:23
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Alf napisał(a) w wiadomości: ...

    >Luxemburg jest w UE i tez tam kiedys prawo bylo dosc dobre dla osob ,
    >ktore "chowaly" sie z dochodami.
    >Wiem, ze jakis czas temu UE narzucila aby zmienic prawo w tych krajach
    >ale co z tym sie stalo to nie wiem.

    Oficjalnie zasada jest taka: gdy bank chce zachować tajemnicę o klientach
    z innych państw UE to może, ale musi pobrać podatek od odsetek 15% (w kolejnych
    latach ma być coraz więcej) i odesłać do kraju klienta (bez podawania z czyjego
    konta odsetki). Bank odsyła mniej - zryczałtowane koszty poboru podatku
    ustalono na chyba ok. 3% (nie pamiętam).
    Dotyczy to w UE m.in. Luksemburga, Austrii, spoza UE Szwajcarii.
    Jak to działa w praktyce nie wiem.
    UE wymusiła szantażem takie zasady na Szwajcarii, teraz chce to samo narzucić
    różnym państewkom wyspiarskim.
    Arek