  • 21. Data: 2006-08-08 07:38:17
    Temat: Re: Bank naliczył kupę kasy za prowadzenie rachunku.
    Od: "diego" <e...@p...onet.pl>

    > Kurde.. tego nie wiem ... tak też może być. Ale wydaje mi się, że w wypadku,
    > kiedy rachunek zaczyna być 'zadłużony' - bank powinien poinformować o tym
    > fakcie. Tak jak pisałem, nie było tam uruchomionego 'debetu'... Więc wydaje mi
    > się, że taka informacja powinna być normalną procedurą... Tu natomiast sprawa
    > wyszła całkiem przypadkiem ... i okazało się, że od 4 lat konto jest
    > sukcesywnie zadłużane zarówno przez koszta bieżace jak i odsetki od nich...
    >
    > --

    PKO BP też mi zafundował prowadzenie nieużywanego konta ...
    Bank w żadne sposób nie informuje o tym że na rachunku niema środków i cały
    czas nalicza opłaty za prowadzenie rachunku
    ... mimo iż nie wysyła już wyciągów stanu konta co miesiąc ...
    Ja się zoriętowałem po 3 miesiącach i kosztowało mnie to 12 zyli za nic ..

    to nie jest żadna pomyłka ... bank poprostu przestaje wysyłąć stan konta które
    jest zadłużone ...

    tłumaczenie banku puźniej było takie że nie miał podstaw do likwidacji rachunku

    niewiem czy jest jakaś rada na takie postępowanie banków poprostu trzeba się
    pilnować i pamiętać i likwidowaniu rachunków

    pozdrawiam

  • 22. Data: 2006-08-08 07:53:26
    Od: e...@p...onet.pl

    > Nie wiem jakim, ale na pewno dużo mniej niż 20 lat.
    >
    > p. m.

    ale jakie przedawnienie ??? przeciez bedziesz płacił za coś co dalej trwa czyli
    ostatnia opłata będzie pochodziłą z poprzedniego miesiąca ... bank potraktuje
    cię tak jak byś zalegał z płatnościami za ostatnie 20 lat

  • 23. Data: 2006-08-08 08:08:15
    Od: donquijote <d...@N...pl>

    RobertS napisał(a):

    > jw teoretycznie może, ale praktycznie tego nie zrobi
    > jezeli miales na mysli konto bzwbk24.pl to polecam § 27 pkt. 2
    > http://dlaciebie.bzwbk.pl/_items/doc/regulamin_kont_
    dla_ludnosci.pdf
    > bank moze zamknąć konto po 3 miesiącach jak nie ma na nim obrotów...

    Znam te zapisy i dlatego jestem ciekaw jak to się ma do naszego prawa.
    Co na to KC? Mam na co dzień trochę do czynienia z bankami i faktycznie,
    jeżeli klient jak to ładnie określiłeś nie bruździ, to mu konta nikt nie
    zamknie. Natomiast wciąż nurtuje mnie, czy jeśli bank zamknąłby mi takie
    konto, to czy mógłbym się gdzieś odwołać?

    pozdrawiam
    donquijote

  • 24. Data: 2006-08-08 08:15:16
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    e...@p...onet.pl napisał(a):

    > ale jakie przedawnienie ??? przeciez bedziesz płacił za coś co dalej trwa czyli
    > ostatnia opłata będzie pochodziłą z poprzedniego miesiąca ... bank potraktuje
    > cię tak jak byś zalegał z płatnościami za ostatnie 20 lat

    Z pewnością naliczone opłaty oraz odsetki sprzed 20 lat (konkretnie
    sprzed okresu przedawnienia który ileśtam wynosi, stawiałbym na około 5
    lat) są przedawnione.

    p. m.

  • 25. Data: 2006-08-08 08:33:32
    Od: "RobertS" <r...@x...pl>

> [...]
    > zamknie. Natomiast wciąż nurtuje mnie, czy jeśli bank zamknąłby mi takie
    > konto, to czy mógłbym się gdzieś odwołać?

    nie przygladalem sie KC, ale w Prawie bankowym w art. 60 czytamy, ze
    bank moze zamknąć taki rachunek jezeli w ciagu 2 lat (jezeli umowa nie
    stanowi inaczej) jezeli nie bylo na nim obrotow (oprocz dopisywania odsetek)
    a stan srodkow nie przekracza kwoty minimalnej okreslonej w umowie

    pozdr.
    RobertS

  • 26. Data: 2006-08-08 10:30:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > Z pewnością naliczone opłaty oraz odsetki sprzed 20 lat (konkretnie
    > sprzed okresu przedawnienia który ileśtam wynosi, stawiałbym na około
    > 5 lat) są przedawnione.

    3 lata przy dzialalnosci gospodarczej (banku), bo to chyba nie
    abonament?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2006-08-08 13:25:49
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

    > 3 lata przy dzialalnosci gospodarczej (banku), bo to chyba nie
    > abonament?
    Dlatego mówię, nie wiem ile, ale wiem że napewno grubo poniżej 20 lat.

    p. m.

  • 28. Data: 2006-08-08 14:00:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > Dlatego mówię, nie wiem ile, ale wiem że napewno grubo poniżej 20 lat.

    Jasne. Nawet dla naleznosci "pozostalych" jest max 10 lat.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2006-08-08 18:34:32
    Od: "Robert" <r...@a...pl>

    jezeli przepis nie stanowi inaczej to 10 lat, ale przepisow szczegolowych
    jest wiele i przedawnienie wynosi zwykle 2-3 lata
    w analizowanym przypadku wszystkie oplaty oraz odsetki naliczone przez bank
    przed ponad 2 laty (art. 731 KC) juz sie przedawnily...

    pozdr.
    RobertS

  • 30. Data: 2006-08-13 22:50:01
    Od: "jaQbek [z Gorzowa]" <j...@n...spam>

    > Koleżance bank w którym ma ROR naliczył kupę kasy za prowadzenie rachunku.
    > Problem polega na tym, że rachunek nie jest używany od 4 lat i dziewczyna
    > najzwyczajeniej zapomniała o tym, ze takowy ma i niego w tym czasie nie
    > korzystała.
    Miałem podobną historię z PeKaO SA jakieś 4 lata temu. Tyle, że u mnie
    historia wyglądała tak, że złożyłem dyspozycję zamknięcia rachunku, bank
    miał ja dosłać do oddziału macierzystego (złożyłem pisemną dyspozycję w
    innym niż było konto prowadzone) a bank to zgubił. I po 2 latach przysłali
    mi nową kartę płatniczą. Po awanturze z kierowniczką macierzystego oddziału
    naliczone opłaty anulowali, konto zamknęli i przysłali przeprosiny. Zresztą
    całą sprawę już nieraz na grupie przytaczałem :)