    Date: Fri, 5 Aug 2022 14:48:15 +0200
    Subject: Re: Bank a kult pieczątki
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 04.08.2022 o 12:52, M M pisze:
    > Czy bank obsługujący konto firmowe ma prawo wymagać pieczątki? Pieczątka była ale
    się zgubiła, jest na karcie wzorów podpisów, złożenie jakiejkolwiek dyspozycji wymaga
    pieczątki, nawet jak chcę ją zastrzec to chcą by wyrobić nową, pusta (same białe
    piksele) nie przejdzie. Zmienić bank dość trudno, bo to konto firmowe (dla JDG -
    lokalny miśot) z płatnościami masowymi, a wielu klientów nie zwraca uwagi na treść
    faktur wysyłanych na e-mail i jeszcze długo płaci "rozpędem" na dotychczasowe. No i
    nawet zamknąć konta bez pieczątki się nie da, czyli jak się nie znajdzie (w
    czeluściach biura-magazynu) to mam tam konto na całe życie.

    pieczątka nie jest wymagana, no chyba że jakiś urząd lub podobne

    dlatego jak klient składa wniosek i jej nie używa, analityk pyta czy
    jest? nie ma, bo nie ma takiego obowiązku i koniec

    możesz albo skorzystać z pieczątki + "podpis" (czyli cokolwiek) albo
    podpisujesz się czytelnie i to wystarczy

    jak się będą dopytywać to oświadczasz, że nie korzystasz już z
    pieczątek, gdyż NIE masz takiego obowiązku, jeżeli w banku twierdzą
    inaczej to podstawę prawną poproś

    ew. możesz się udać do placówki i zmienić wzór podpisu, masz prawo do
    aktualizacji

    --
    pozdrawiam
    Roberts