  • 1. Data: 2004-07-18 17:25:44
    Temat: BPH - czego brakuje?
    Od: Carbo <s...@p...onet.pl.onet>

    Witam wszystkich.
    Mam do napisania prace o banku BPH, a konkretnie o uslugach jakie oferuje,
    ale tez o tym czego nie oferuje. Poniewaz trudno mi sie zaznajomic
    szczegolowo z produktami wszystkich bankow i rozwiazaniami tam stosowanymi
    (zeby moc porownac z oferta BPH), kieruje moje pytanie do grupy.

    Czego brakuje wam w banku BPH? Z jakiej uslugi korzystacie w innym banku,
    bo bepeh jej nie oferuje? Co was najbardziej wkurza w procedurach tego
    banku. Co chieli byscie zmienic? Co odstrasza was przed zalozeiem konta w
    tym banku?

    Poczytalem sobie troszke grupe, ale duzo sie niestety nie dowiedzialem.
    Czasem sie zdarzaja awarie systemu obslugi konta przez internet. Przydala
    by sie mozliwosc doladowania konta TakTak. Ktos sie skarzyl, ze
    powiadomienia o zmianach salda nie przychodza smsem itp.

    Macie jakies inne sugestie?

    W archiwum grupy tez troszke grzebalem, ale zalezalo by mi na biezacych
    informacjach.

    Pawel Michalak

  • 2. Data: 2004-07-18 18:07:50
    Temat: Re: BPH - czego brakuje?
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Carbo napisal/a:
    > Witam wszystkich.
    > Mam do napisania prace o banku BPH, a konkretnie o uslugach jakie
    > oferuje, ale tez o tym czego nie oferuje. Poniewaz trudno mi sie

    a co, robisz dla nich jakiś projekt? ;-))
    to napisz im, że klientów kredytu hipotecznego najbardziej wkurza fakt, że
    nie można nadpłacić sumy mniejszej niż 5000 a w dodatku każą sobie za to
    płacić 150zł.
    I zamierzają szukać innych rozwiązań :-)) gremialnie :-)
    Z niczego innego nie korzystam, prawdę mówiąc (oferta/cena !!)

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 3. Data: 2004-07-18 19:05:12
    Od: Carbo <s...@p...onet.pl.onet>

    "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> a écrit:

    > a co, robisz dla nich jakiś projekt? ;-))

    Cos w tym stylu. Dostalem zadanie bojowe i musze cos wymyslec :)

    > to napisz im, że klientów kredytu hipotecznego najbardziej wkurza
    > fakt, że nie można nadpłacić sumy mniejszej niż 5000 a w dodatku każą
    > sobie za to płacić 150zł.

    Hmmm. W Pekao S.A. jest 2,5% od kwoty. Na infolinii pani nie potrafila mi
    powiedziec, czy sa jakies limity co do splaty kredytu (w BPH jest _chyba_
    limit na pierwsze 3 lata (5 lat?) - nie wiecej niz... - wg mnie to jest
    duzy minus). W PKO BP nie ma ponoc oplaty za czesciowa wczesniejsza splate.
    Co do warunkow, tez mi sie nie udalo nic ustalic, bo infolinia nie jest
    czynna w niedziele. :)
    Jesli mowa o hipotecznym to na pewno wiele czynnikow na wieksze znaczenie.
    Tak na goraco to nie ma mozliwosci porownania nawet oprocentowaina, bo
    skrzetnie ukrywaja to na stronach (tylko PKO, Pekao i BPH sprawdzalem).
    Zapewne przy podejmowaniu decyzji przeprowadzales analize roznych
    mozliwosci...
    A wracajac do tej oplaty to z jednej strony jest to 150 PLN, i duzy koszt
    jak splacasz mala kwote, ale jak splacasz wieksza to juz jest tylko 150, w
    porownaniu do 2,5% w Pekao.
    Tak wiem, ze w PKO jest to za darmo. W zasadzie w BPH tez splata jest za
    darmo, a placisz za aneks ;)

    > I zamierzają szukać innych rozwiązań :-)) gremialnie :-)
    > Z niczego innego nie korzystam, prawdę mówiąc (oferta/cena !!)

    Ale majac kredyt musisz chyba podsiadac tez rachunek. Oplate za prowadzeine
    wiec ponosisz (czy tak jak w Millennium majac kredyt nie musisz placic za
    obsluge rachunku?). Moge zapytac z uslug jakiego banku korzystasz i pod
    jakim wzgledem jest dla Ciebie korzystniejsza tamta oferta? Tansze
    przelewy? Wyzszy debet?

    Pozdrawiam
    Pawel Michalak

  • 4. Data: 2004-07-18 19:25:19
    Od: "zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl>

    Carbo napisal/a:

    > Pekao i BPH sprawdzalem). Zapewne przy podejmowaniu decyzji
    > przeprowadzales analize roznych mozliwosci...

    nie ma co pisać o Pekao SA tylko raczej o PKO BP albo Kredyt Banku
    a bardzo szczegółową analizę oczywiście przeprowadzałem ale rok temu jak
    brałem kredyt, a teraz te warunki BPH zaczynają mi doskwierać i rozglądam
    się za czymś (może nawet w CHF z możliwością szybkiego i taniego
    przewalutowania na PLN - tak bardzo się zmieniła sytuacja przez 11 m-cy)

    > Ale majac kredyt musisz chyba podsiadac tez rachunek. Oplate za
    > prowadzeine wiec ponosisz (czy tak jak w Millennium majac kredyt nie
    > musisz placic za obsluge rachunku?).

    Nie muszę i nie mam (coś tam pani wspominała, że można sobie założyć bo
    wygodniej spłacać raty itp. ale do niczego mnie nie zmuszała). O ile
    pamiętam, kosztowało to coś ok. 10zł / mies. a więc sporo jak na oferowane
    możliwości.

    > Moge zapytac z uslug jakiego
    > banku korzystasz i pod jakim wzgledem jest dla Ciebie korzystniejsza
    > tamta oferta? Tansze przelewy? Wyzszy debet?

    Mam kilka r-ków, niektóre siłą inercji (np. Nordea - mam bo przedłużyli
    okres bez prowizji do konca roku, ale leży tam tylko kilka groszy).
    Z tych, które używam najczęściej:
    - Lukas Bank e-konto pro - 7zł/mies (gdybym miał lokaty a nie kredyt na
    karku to by było 0zł) - płacę z tego wszystkie przelewy
    - Fortis e-pakiet - za 9 zł/mies. mamy 2 karty VE do darmowych wypłat ze
    wszelkich bankomatów
    - mBank - mam tam kredyt odnawialny, jeden z najtańszych na rynku, na
    wszelki wypadek
    - VW - zbyt wiele się tam nie dzieje, ale od czasu do czasu dla wypłaty
    większej kwoty z dowolnego bankomatu - jak wprowadzą opłaty to zamykam

    Gdybym to miał jakoś konsolidować, to zrezygnowałbym z Lukasa, ale szczerze
    mówiąc żona jest nadmiernie lojalna z powodu wygranej w pewnej promocji).
    No i spłacam kredyt zamiast oszczędzać, a więc chyba nie jestem zbyt typowym
    klientem.

    --
    Pozdrawiam,
    Zbiggy

  • 5. Data: 2004-07-18 19:43:26
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    Dnia nie, 18 lip 2004 at 17:25 GMT,
    Carbo <s...@p...onet.pl.onet> napisał(a):
    > Macie jakies inne sugestie?

    Już dawno zrezygnował bym z BPH ale

    - jest to jedyny bank z wiekszą liczbą bakomatów na południu polski (nie
    licząc PKO do których się nie wybieram)
    - troche siłą inercji
    - lubię obsługe w tym banku (w mojej placówce)

    A wkurza mnie wiele rzeczy
    - elektroniczne zlecenie stałe płatne (rozumiem jak jakaś panienka to
    wstukiwała - ale zlecenia przez siec też?)
    - drogie konto o jakiej takiej funkcjonalności (Srebrny Sezam) - na
    osłodę darmowy kredyt - ale aby pełni szczęści nie było za wiele -
    wysoko oprocentowany
    - opłata za wydanie i utrzymanie elektrona (powinni zacząć wydawać
    bezpłatne wewnetrzne karty bankomatowe - mnie ta ichnia elektronka
    średnio potrzebna)
    - opłata za email - tu myślałem że spadne z krzesła - ja meili mam
    więcej niż mi potrzeba a ci chcą odpłatnie (dobrze że można zrezygnować)
    - kredytówki u nich nie mam (bo jak chciałem to nie dało się zrobić
    głównej i dodoatkowej - więc mam z BZWBK)
    - bezczelne i hamskie wciskanie usług i śmieci - które jak nie odwołam
    to wchodzą w życie. To zaakcentuj trzy razy.

    - ten nowy sezam całkiem całkiem (podobno powiadomienia chodzą srednio)

    - za nikie lokaty, za wysokie kredyty, no i jakieś gratisy by mogli
    dorzucić :)

    --
    Jurek

    "Free time? Is this some to eat?"

  • 6. Data: 2004-07-18 20:26:40
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Jurek Zielinski napisał:

    > - ten nowy sezam całkiem całkiem (podobno powiadomienia chodzą srednio)

    Ostatnio w ogole nie chodza (powiadomienie o zmianie salda).

    Bartol

  • 7. Data: 2004-07-18 20:32:11
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Carbo"

> [...]
    Przydala
    > by sie mozliwosc doladowania konta TakTak. Ktos sie skarzyl, /.../

    sie Bartola pytaj, zęby zjadł na BePeHahahaha ;)

    i wskazówka:
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=56758

    zbyszko janke

  • 8. Data: 2004-07-18 21:11:15
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik janke napisał:

    > sie Bartola pytaj, zęby zjadł na BePeHahahaha ;)

    No dobra. Zlituje sie, choc i tak nie wierze w powodzenie misji. Carbo
    pewnie na praktyce zladowal i dostal misje specjalna, ktorej wyniki
    poleca lotem koszacym do smietnika.

    Ale co tam. Wiele z tego banku nie korzystam, bo sie szybko don
    zniechecilem. Ale co mnie wpienia najbardziej to:
    - czesto nieaktualne informacje w Sezamie (wczoraj zaplacilem karta, a w
    sezamie ciagle zero sladow)
    - brak rozbicia blokad na poszczegolne transakcje
    - beznadziejnie dzialajace powiadomienia mailowe (ostatnio w ogole nie
    dzialaja)
    - beznadziejnie malo informacji w tych powiadomieniach
    - generalnie powiadomienia sa beznadziejnie skonstruowane, projektowal
    je ktos, kto w zyciu dobrego powiadomienia nie widzial
    - nawigacja po Sezamie jest troche debilna (zeby podejzec liste
    odpowiedzi na zgloszenia problemow, trzeba najpierw wejsc w zgloszenie
    problemu, czy jakos tak)
    - za duzo trzeba klikac, zeby sie czegos dowiedziec (historia powinna od
    razu wyswietlac sie z domyslnym okresem, bez koniecznosci klikania w Pokaz)
    - wyjatkowo upierdliwy sposob otwierania nowego rachunku (dla nowych
    klientow), kompletny bezsens i wystawianie cierpliwosci klientow na
    ciezka probe

    OK, znudzilo mie sie.

    Bartol

  • 9. Data: 2004-07-19 00:22:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Jurek Zielinski" <c...@t...debica.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncfllah.fkv.canin.dowyciecia@canin.tel.debic
    a.pl...

    > - opłata za wydanie i utrzymanie elektrona (powinni zacząć wydawać
    > bezpłatne wewnetrzne karty bankomatowe - mnie ta ichnia elektronka
    > średnio potrzebna)

    Dodatkowo "ubezpieczają" tego elektrona za kilka złotych, które musisz
    zapłacić, jeśli ic nie kupisz w miesiącu.

    > - opłata za email - tu myślałem że spadne z krzesła - ja meili mam
    > więcej niż mi potrzeba a ci chcą odpłatnie (dobrze że można zrezygnować)

    Bzdura totalna, tym bardziej że ów mail niczego nie oferuje. Może poza
    uniknięciem mailingu.

    > - bezczelne i hamskie wciskanie usług i śmieci - które jak nie odwołam
    > to wchodzą w życie. To zaakcentuj trzy razy.

    Ja rozważałem z kolegą zawiadomienie prokuratury, po tym jak wprowadzili
    ubezpieczenie kart. Tego nawet poczatkowo w TOP nie było. Po długich
    poszukiwaniach znaleźli to w jakimś tajnym okólniku. Dostęp mioał tylko
    kierownik sali.

    > - ten nowy sezam całkiem całkiem (podobno powiadomienia chodzą srednio)

    Na powiadomieniach polegać nie można. Zwłaszcza SMS ma skutecznoś 2/3. Na
    maile, to chodzi jak chce. Na jedno konto przychodzi, a na drugie nie i już.

    > - za nikie lokaty, za wysokie kredyty, no i jakieś gratisy by mogli
    > dorzucić :)

    Gratis ma być podobno karta, jak zrobisz obrót.

  • 10. Data: 2004-07-19 05:42:40
    Od: j...@p...onet.pl

    > i wskazówka:
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=56758

    ale gafa powyżej, przecież dobrze napisałeś (ino bez kropki :)
    kajam się
    zbyszko janke