  • Data: 2004-02-14 18:45:48
    Temat: Re: BIK szaleje
    Od: Glenn <g...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kamil Jonca wrote:

    > Powiedziałbym, ze kary śmierci ("finansowej"). Jaki poziom pomyłek
    > sądowch dopuszczasz dla orzekania kary śmierci ?

    Trafiłeś jak kulą w płot ;-) Akturat w przypadkach nie budzących
    wątpliwości dowodów jestem za karą śmierci. Ale to NTG. Poza tym nikt Ci
    nigdy nie zagwarantuje, że otrzymasz kredyt, o który się starasz, więc
    pisanie o "śmierci finansowej" to przesada.

    > Bo nie mam kontrprzykładów, ze jest inaczej ? Poza tym co masz na myśli
    > mówiąc o zasadzie ? Jeśli chodzi o samo istnienie BIK-u (jako "bazy
    > danych") to wskaż gdzie napisałem, że sie nie zgadzam na istnienie
    > tegoż? Nie chcę po prostu dać mu (przynajmniej na razie) za dużych
    > uprawnień.

    Co to znaczy "za dużych uprawnień" ? Czy porównanie danych o Twojej KK i
    Twoich przeszłych kredytach i wyciągnięcie na tej podstawie wniosku o
    Twojej wiarygodności to "za dużo uprawnień"? Albo ocenienie na podstawie
    danych o Twojej KK, że nie ma co Ci wierzyć, że zarabiasz 500 PLN i nie
    jesteś w stanie spłacić kredytu, o którego restrukturyzację się ubiegasz
    w banku, bo w innym banku Twój "obrót" na KK jest na kwotę wielokrotnie
    większą i zadłużenie spłacasz w GP ?

    > A gdzie ja pisałem o szkodzie?? Ja opisałem o karze dla BIK-u. Wtedy
    > BIK też miałby motywację do pilnowania banków. Bo na razie to umywa
    > ręce.
    > Utracone korzyści, jak to ładnie piszą prawnicy, możnaby wysądzić
    > swoją drogą.

    Dopóki BIK nie ma wpływu na jakość otrzymywanych danych, dopóty nie
    można go karać. Można ewentualnie dyskutować o karach dla banków. i tu
    się w pełni zgadzam.