  • Data: 2004-05-05 10:09:21
    Temat: Re: BIK - nieprawdziwe dane z DB
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 5 May 2004 09:19:00 +0000 (UTC), "Agnieszka Nawiązka"
    <o...@g...pl> wrote:

    >A skad u Ciebie pewność, że wg Regulaminu prowadzenia ROR w db nie odpowiada
    >tak jak właciciel?

    Bo regulamin nie może być sprzeczny z Kodeksem Cywilnym.

    DOTARŁO?

    >Ja wskazuję podstawę mojego twierdzenia Ty usiłujesz mnie
    >przekonać (na różnym poziomie argumentacji),że nie, dodatkowo nie wskazując
    >żadnej podstawy. Powtórzę pytanie: jaki Kodeks to reguluje i które zapisy
    >konkretnie?

    Cywilny.

    >I czy w przypadku, kiedy pełnomocnik w db odpowiada tylko przed właścielem,
    >właściciel może założyć sprawe w sądzie ( na jakiej odstawie, jaki pozew?)
    >pełnomocnikowi ,którego sam dobrowolnie ustanowił? I o co go pozwać?

    Jak to o co? O zagarnięcie mienia na przykład.

    >I jakie
    >przepisy, jakiego aktu prawnego określają stopień odpowiedzialności
    >pełnomocnika przed właścicielem?

    Kodeksu Cywilnego. Art. 98 - 109.
    Szczególnej uwadze polecam art. 108 - wynika z niego, że pełnomocnik
    nie jest stroną umowy.

    >jakiś nadrzędny akt prawny czy tez może
    >wewnętrzny regulamin prowadzenia rachunku bankowego to okresla?

    Nadrzędny.

    >Będę zobowiązana za odpowiedź na te kilka pytań?

    Prosze bardzo.
    I na przyszłość - jak czegoś nei wiesz, to nie wdawaj się w dyskusję,
    tylko PYTAJ.

    --