    From: BK <b...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BFG warunki
    Date: Tue, 8 Dec 2009 06:02:54 -0800 (PST)

    On Dec 8, 2:28 pm, "sTav" <m...@b...o2.pl> wrote:

    > 20. Jak wygląda procedura wypłaty świadczeń gwarancyjnych przez BFG?
    >
    >   a.. świadczenia wypłacane są na podstawie zatwierdzonej przez Zarząd
    > Bankowego Funduszu Gwarancyjnego listy deponentów banku, co do którego
    > sąd orzekł upadłość;
    >   b.. listę deponentów opracowuje zarządca lub syndyk w ciągu 30 dni od
    > daty ogłoszenia upadłości banku i przedstawia ją Zarządowi Bankowego
    > Funduszu Gwarancyjnego;
    >   c.. Zarząd Funduszu sprawdza przedstawioną listę w ciągu 14 dni.
    > Jeżeli lista nie odpowiada ustawowym wymogom, to Zarząd zwraca ją
> [...]

    Troche bzdury piszesz :) Dla Ciebie moze jest roznica miedzy
    "powinien" a "jest zobowiazany" ale to roznica w jezyku potocznym nie
    zas prawnym. Z punktu widzenia skutkow prawnych IMO nie ma
    najmniejszego znaczenia.

    Co do banku staropolskiego prawda jest taka, ze osoby ktore zglosily
    sie na czas odyskaly 100% swoich srodkow, nawet ponad gwarancje BFG bo
    InvestBank przejol - w wyniku przetargu - prawa i zobowiazania
    Staropolskiego i jakos niedawno zakonczyl akcje zwrotow.

    Co do gwarancji w UE to akurat nasz system i wszystkie systemu w UE sa
    zasadniczo jednakowe - system bowiem nie wynika z wylacznie z naszej
    ustawy tylko jest efektem implementacji dyrektywy UE i faktycznie jest
    tak, ze fundusz gwarancyjny jest finansowany z dwoch zrodel: przez
    Panstwo i przez wszystkie banki. Ale co z tym zlego, ze banki placa
    skladke na BFG? :)