  • 101. Data: 2011-09-24 21:10:27
    Temat: Re: Armagedon.
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j5lg89$5ks$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > publikacji filmu rysunkowego na youtube.com przez profesora ekonomi. Prawo
    > tym, że obowiązkowa rezerwa w gotówce to 10% wkładów politycy uchwalili
    > wiele dziesiątków lat temu ale sprawa wyszła na jaw odkąd można publikować
    > filmy rysunkowe na youtube.com. No właśnie stąd się bierze inflacja. A
    > drożyzna po staremu ze spekulacji. Tu się nic nie zmienia od afery
    > mięsnej.
    > Kiedy w Polsce zabili człowieka za spekulacje mięsem na wielka skalę.
    > Sprzedał od zaplecza 10 kg schabu b/k. Jednego spekulanta zabili ale

    swoją drogą nie zapytałem o obowiązkową rezerwę
    śmieszna ta fikcja, przecież każdy bank se ją wwali na swoje główne konto
    paroma kliknięciami, potem przeleje i po zawodach
    nie rozumiem dlaczego są o nią jakiekolwiek boje

    co do wspomnianego spekulanta... [*]
    szkoda rozwijać, poczekam po wyborach bo nie ma tego szitu na grupie
    pierwszy raz od lat
    prawie

  • 102. Data: 2011-09-24 21:10:52
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "skippy" <s...@t...moon> wrote in message

    > ...organa państwa...

    skippy, to juz przerabiane.
    Federal Reserve ma tyle wspólnego z federal co federal express :)

    george

  • 103. Data: 2011-09-24 21:16:21
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    >
    > co do wspomnianego spekulanta... [*]
    > szkoda rozwijać, poczekam po wyborach bo nie ma tego szitu na grupie

    Rozumiem że was to bawi :)
    Szczerze, mi jest trochę mniej do śmiechu, szczególnie że drukowanie wzbudza
    nieco konsternacji nie tylko u mnie. Ale ok, można zajmowac sie keacją na
    pozimie banków komercyjnych i odwracać kota ogonem.

    george

  • 104. Data: 2011-09-24 22:14:37
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > "skippy" <s...@t...moon> wrote in message

    > skippy, to juz przerabiane.
    > Federal Reserve ma tyle wspólnego z federal co federal express :)
    >
    > george

    ok przerobie :)))
    ale może nie tyle samo co rząd US z Windows, czy eszelon z tarczą jaką
    mieliśmy mieć zmontowaną na łbach; to może odpuszcze przerabianie szkoda
    czasu

  • 105. Data: 2011-09-24 22:18:16
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

> [...]
    > wzbudza nieco konsternacji nie tylko u mnie. Ale ok, można zajmowac sie
    > keacją na pozimie banków komercyjnych i odwracać kota ogonem.

    ?
    nikogo nic nie bawi, pewne rzeczy był złśliwie pisane na opak, jesli trzeba
    to się jakoś konkreniej doprecyzuję, bo taki stan rozmowy wprowadzi niezłe
    zamieszanie

  • 106. Data: 2011-09-24 22:25:34
    Od: "george" <g...@v...pl>

    > ?
    > nikogo nic nie bawi, pewne rzeczy był złśliwie pisane na opak, jesli
    > trzeba to się jakoś konkreniej doprecyzuję, bo taki stan rozmowy wprowadzi
    > niezłe zamieszanie

    ja też pisze z ":)"

    A na poważnie. Pytałeś jaki bank może drukować (ja zrozumiałem że w domysle
    "żaden" ) co oczywiście mija sie z prawdą. więc zareagowałem. A te dalsze
    przypowieści traktuje raczej jako folklor.
    Nie zmiena to faktu że root wydaje sie nieco mieszać jeśli chodzi o banki
    komercyjne.
    Generalnie jednak sedno sprawy jest takie że papierki fruną z powietrza i
    tyle w temacie.

    george.

  • 107. Data: 2011-09-24 22:58:26
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

> [...]
    > komercyjne.
    > Generalnie jednak sedno sprawy jest takie że papierki fruną z powietrza i

    ok dobra ujednociliśmy poglądy :) pozostaje więc pytanie jak banki
    komercyjne (!!! ważne słowo) drukują kasę, ew. jeśli to wszystko było
    skrótem myslowym, to o co konkretnie w tym dużym skrócie chodzi

  • 108. Data: 2011-09-25 06:33:39
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    > Inflacja i dewaluacja waluty to objawy drukowania pieniędzy z szybkością
    > większą niż przyrost towarów i usług, które pojawiają się na rynku do
    > sprzedaży.

    W czasach prawdziwego kapitalizmu dodrukować dolary mozna było tylko wtedy
    gdy zwiększała sie ilość złota w forcie Knox, bez względu na przyrost
    towarów i usług.

  • 109. Data: 2011-09-25 06:38:13
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    > Dnia Sat, 24 Sep 2011 19:52:18 +0200, totus napisał(a):
    >
    > Nieważne co zrobiłem, ważne że go wziąłem a banki żeby go mi udzielić
    > "dodrukowały" elektronicznego pieniądza. Pisałem o tym parę razy (kreacja
    > pieniądza). Jednak w przeciwieństwie do twórców teorii spiskowych ja nie
    > widzę w tym niczego dziwnego, dopóki kredyt jest zabezpieczony
    > nieobciążonym aktywem.

    Jeżeli kredyt jest zabezpieczony nieobciążonym aktywem to niczego
    dodrukowywać nie trzeba, bo po co?
    Dodrukować elektroniczny pieniądz trzeba wtedy gdy bank nie ma
    nieobciążonych aktywów.

  • 110. Data: 2011-09-25 07:07:03
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 24 Sep 2011 21:42:30 +0200, skippy napisał(a):

    > Użytkownik "skippy" <s...@t...moon> napisał w wiadomości
    >
    > no i rozumiem ze musi być jakiś spiskowy mechanizm ukrywania tego faktu w
    > ich sprawozdaniach.
    >
    > napisz coś bliżej pliz

    Serio, to trzaby pogadać z kimś kto się zna na ekonomii albo przeczytać coś
    o kreacji pieniądza z jakiegos podręcznika dla I roku.