  • 91. Data: 2011-09-24 19:41:34
    Temat: Re: Armagedon.
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    serio pytam i z ciekawości, nie znam za bardzo tematu a wydaje mi sie że
    jakby tak sobie banki mogły dowolnie drukować to pojawia się pytanie po co
    przyjmują depozyty, dlaczego istnieją dla nich "złe" kredyty itd wiele pytań

  • 92. Data: 2011-09-24 19:42:30
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik "skippy" <s...@t...moon> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakby tak sobie banki mogły dowolnie drukować to pojawia się pytanie po co
    > przyjmują depozyty, dlaczego istnieją dla nich "złe" kredyty itd wiele

    no i rozumiem ze musi być jakiś spiskowy mechanizm ukrywania tego faktu w
    ich sprawozdaniach.

    napisz coś bliżej pliz

  • 93. Data: 2011-09-24 19:52:17
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > które banki mogą dowolnie dodrukowywać sobie elektroniczny pieniądz?

    Wszystkie. Mogą drukować ile chcą, a najmniej 10X wkład i to one są
    odpowiedzialne za inflacje i długi w państwach. Robią to tak sprytnie, że
    drukują i nie zapisują tego w swoich bilansach. W normalnych warunkach w
    bilansie by były z jednej strony wkłady a z drugiej wydrukowane pieniądze.
    Pieniądze są lewe wiec w księgach ich nie ma. Handlem narkotykami banki też
    się nie chwalą. Za drogą ropę, bułki i euro są odpowiedzialni spekulanci z
    forex. Wszycho

  • 94. Data: 2011-09-24 20:14:23
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "skippy" <s...@t...moon> wrote in message
> [...]
    > jakby tak sobie banki mogły dowolnie drukować to pojawia się pytanie po co
    > przyjmują depozyty, dlaczego istnieją dla nich "złe" kredyty itd wiele

    np. ECB, FED, NBP

    wymieniac dalej :) ?

    george

  • 95. Data: 2011-09-24 20:15:33
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > też
    > się nie chwalą. Za drogą ropę, bułki i euro są odpowiedzialni spekulanci z

    dokleiłbym buźke na końcu tej kamiennej twarzy, bo dosyć dużo ludzi cierpi
    na aprozodię i zarobisz zjebke za te poglądy

    (ja dodaje, uwaga :)

  • 96. Data: 2011-09-24 20:17:55
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > "skippy" <s...@t...moon> wrote in message
    >
    > np. ECB, FED, NBP
    >
    > wymieniac dalej :) ?
    >
    > george

    te znamy...
    ale wydawało mi się że mowa jest o wszystkich bankach, w nbp chciałem brać
    kredyt ale mi na portierni powiedzieli ze nie mają, nie chcieli tez depozytu
    a szkoda bo to pewny bank (jedyny) (prawie)

  • 97. Data: 2011-09-24 20:19:59
    Od: "george" <g...@v...pl>

> [...]
    > kredyt ale mi na portierni powiedzieli ze nie mają, nie chcieli tez
    > depozytu a szkoda bo to pewny bank (jedyny) (prawie)

    tak to każdy by chciał :)
    ale do tego trzeba sobie założyc bank "to big to fail" :)

    george

  • 98. Data: 2011-09-24 20:26:01
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    > "skippy" <s...@t...moon> wrote in message

    > tak to każdy by chciał :)
    > ale do tego trzeba sobie założyc bank "to big to fail" :)
    >
    > george

    btw te wymienione to nie są żadne banki tylko oragan państwa
    pytałem o banki:)

  • 99. Data: 2011-09-24 20:26:30
    Od: "skippy" <s...@t...moon>

    > btw te wymienione to nie są żadne banki tylko oragan państwa
    > pytałem o banki:)

    ...organa państwa...

  • 100. Data: 2011-09-24 20:57:44
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    skippy wrote:

    > Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > dokleiłbym buźke na końcu tej kamiennej twarzy, bo dosyć dużo ludzi cierpi
    > na aprozodię i zarobisz zjebke za te poglądy
    >
    > (ja dodaje, uwaga :)

    Nie, nie. Wszystko muszę odszczekać. root mi to tłumaczył. Przypomniałem
    sobie to na spacerze z psem. To jest tak. root dostaje 5000 na konto za
    fuchę. Widząc to bank udziela skippiemu 4500 kredytu na lodówkę. Skippy
    bierze pieniądze z banku i idzie do sklepu. Płaci za lodówkę. Teraz jest
    najważniejsze. Sprzedawca nie płaci swojemu dostawcy tylko wpłaca pieniądze
    do banku a ten, z tych pieniędzy, udziela kredytu na 4000 na pralkę. Nie na
    telewizor. Na pralkę będzie przy następnym obrocie. Sprzedawca telewizora
    nie płaci fabryce tylko wpłaca do banku, a ten daje kredyt 3600 na pralkę.
    Sprzedawca nie płaci fa.... i kółko się obraca, aż zostaje 50 na 1l
    wyborowej. Robią się z tego lekkie zatory płatnicze nie obserwowane w
    gospodarce. Tzn one są, te zatory, tylko reżymowa prasa o nich nic nie mówi
    bo jest opłacane przez te banki, rzecz jasna. Sprawa wyszła na jaw po
    publikacji filmu rysunkowego na youtube.com przez profesora ekonomi. Prawo o
    tym, że obowiązkowa rezerwa w gotówce to 10% wkładów politycy uchwalili
    wiele dziesiątków lat temu ale sprawa wyszła na jaw odkąd można publikować
    filmy rysunkowe na youtube.com. No właśnie stąd się bierze inflacja. A
    drożyzna po staremu ze spekulacji. Tu się nic nie zmienia od afery mięsnej.
    Kiedy w Polsce zabili człowieka za spekulacje mięsem na wielka skalę.
    Sprzedał od zaplecza 10 kg schabu b/k. Jednego spekulanta zabili ale wiadomo
    szatan się łatwo nie poddaje.