    From: "skippy" <s...@t...moon>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Armagedon.
    Date: Sun, 25 Sep 2011 12:30:15 +0200

    Użytkownik "totus" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j5mva5$e7t$1@inews.gazeta.pl...

    > A rozwiązanie jest takie proste. Rozdzielić bank depozytowy od
    > inwestycyjnego. W depozytowym depozytariusz czyli właściciel kapitału
    > płaciłby za bezpieczeństwo i operacja na kontach z innymi
    > depozytariuszami.
    > Za 100% bezpieczeństwo czyli 0% ryzyka trzeba płacić. Zysk pojawia się
    > proporcjonalnie do ryzyka > 0% w banku inwestycyjnym. Tu inwestor w
    > zależności od horyzontu inwestycji i jej ryzyka byłby świadom co się z
    > jego
    > kapitałem dzieje. Bank zarabiałby na kojarzeniu właścicieli kapitału z
    > tymi,
> [...]

    nie zrozumiałem tego
    zaczynasz od rozdzielenia kredytów o d depozytów, a w wywodzie ponownie to
    łączysz
    na czym miałby zarabiac taki bank depozytowy, żeby wytwarzać odsetki dla
    lokujacych kasę?
    co za różnica czy udziela kredytów na rynku lub inwestuje kasę, czy też
    gdyby nie mógł tego robic to by pożczał kasę bankowi "kredytowemu"
    no bo gdyby nawet nie móg robić tego ostatniego to stałby się prostą
    skarpetą o koszcie większym od bawełnianej skarpety, co nie ma sensu