  • Data: 2016-04-22 05:11:31
    Temat: Re: Alior Kantor GBP - karta na podpis?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 04/22/2016 06:33 AM, Ja22 wrote:

    > Bez pinu w chipie przełączanie się terminala w tryb podpisu i te
    > komendy 'pin locked' itp. to normalka.
    >
    > Moja pierwsza wizyta na wyspach to też było lekkie zdziwienie o co
    > chodzi. A miałem kartę która leciała tylko online. Zakup elektroniki:
    > musimy wykonać skan karty i twojego dowodu bo dużo scamów, oszustw.
    > Zakup w hipermarkecie: Kasjerce wydrukował się paragon na podpis,
    > zdziwiona poszła się naradzić, anulowała transakcje i trzeba było
    > zapłacić papierkiem.
    >
    > U nas jak karta nie ma pinu w chipie to transakcja idzie online, u
> [...]

    Z ciekawostek.

    Mam kartę Alior Kantor USD, i korzystam z niej od 1.5 roku w Japonii
    (czasem używam tam również z karty Pekao USD).

    O ile PIN oczywiście trzeba wbijać w bankomacie, to przy płatnościach w
    sklepie:

    - sprzedawca po prostu przeciąga kartę (99% czytników jest na pasek
    magnetyczny) i oddaje, nic nie trzeba podpisywać

    - sprzedawca przeciąga kartę i daje kwitek do podpisania; nikt nie
    porównuje podpisu ze wzorem na karcie

    - z "raz w miesiącu" - PIN w sklepie

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com