  • 21. Data: 2012-08-13 10:00:35
    Temat: Re: A propos lokowania pieniędzy w złoto ...
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 12.08.2012 21:14, Liwiusz wrote:
    > No i brak odpowiedzi na pytanie - w co ulokować
    > papierowy pieniądz lepiej niż w złoto, aby zmniejszyć ryzyko, że za 100
    > lat to coś przestanie być nośnikiem wartości.

    Ale po co się nad tym zastanawiać - i tak nie dożyjesz
    Marx

  • 22. Data: 2012-08-13 12:04:19
    Od: Oli <O...@a...com>

    <http://www.mennicawroclawska.pl/> i
    > wysokoprocentowa oferta - <http://www.mennicawroclawska.pl/Zostan-krolem-zysko
    w-cabout-pol-120.html>

    A taka jest prawda o ostatnich 12 miesiącach
    http://www.rynek.bizzone.pl/lib/php/wykres.php?id=Zl
    oto&typ=6&poz=3&ls=7080842849474716

    na czym mennica lub AmberGold ma zarabiać?

    --
    Oli

  • 23. Data: 2012-08-13 12:16:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.08.2012 07:30, krzysztofsf pisze:

    > Kiedys widzialem ciekawe porownanie (niestety, nie pamietam gdzie,
    > zeby podac linka) i tam bylo wykazane, ze na przestrzeni okolo 150

    A szkoda.

    > lat, dla przetworzonych produktow danej klasy wysokiej jakosci, cena w
    > przeliczeniu na zloto wg kursu obowiazujacego w danym okresie
    > specjalnie sie nie zmienia. i mozna nabyc podobna ilosc danych
    > wyrobow za tle samo g. zlota co kiedys.
    > W porownaniu byly analizowane, z tego co pamietam, wysokiej klasy
    > meble debowe, domy budowane w solidny sposob , uwzgledniono nawet
    > Forda-T i jego wspolczesny odpowiednik .

    Niby jaki jest współczesny odpowiednik Forda-T? Bo wg mnie będzie to
    Fiat Panda - popularny i funkcjonalny tani i prosty samochód dla mas :)

    No i jeśli cena w złocie wyszła taka sama, to złoto staniało jak
    cholera, bo współczesna produkcja zrobotyzowana jest dużo tańsza, niż
    ręczna linia produkcyjna Forda.

    Tak samo meble - obecnie większość roboty może odwalić numeryczna
    obrabiarka. Szybciej i taniej niż stolarz z dłutkiem.

  • 24. Data: 2012-08-13 13:21:43
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 13 Sie, 12:16, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > A szkoda.

    > Niby jaki jest współczesny odpowiednik Forda-T? Bo wg mnie będzie to
    > Fiat Panda - popularny i funkcjonalny tani i prosty samochód dla mas :)

    Znalazlem porownanie raczej do Forda Focus

    http://www.fabrykafinansow.pl/index.php?site=content
    &id=53
    W 1908 roku Ford T kosztował 42,5 uncji złota (równowartość 850 USD).
    Sto lat później w roku 2008 Ford Focus kosztował dokładnie tyle samo w
    przeliczeniu na złoto - 42,5 uncji! (24600 USD). Wniosek: złoto
    posiada niezmienną siłę nabywczą! Jest w pełni odporne na zgubne
    działanie inflacji.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Ford_Focus

    > No i jeśli cena w złocie wyszła taka sama, to złoto staniało jak
    > cholera, bo współczesna produkcja zrobotyzowana jest dużo tańsza, niż
    > ręczna linia produkcyjna Forda.

    Sadze, ze w tym przypadku chodzi raczej o pewna zastepowalnosc,
    odpowiednik.

    > Tak samo meble - obecnie większość roboty może odwalić numeryczna
    > obrabiarka. Szybciej i taniej niż stolarz z dłutkiem.

    Raczej nalezaloby to ujac, ze mimo, iz duza czesc procesu
    technologicznego nie jest wykonywana recznie, ceny w zlocie wyrobu
    koncowego sa podobne, jak przed wiekiem. Zreszta, jak sadzisz, ile
    egzemplarzy takich debowych mebli robia miesiacu, czy nawet roku
    producenci?

    Ponizej przyklad
    http://www.sklep.meble.pl/p44541,wloska-biblioteka-z
    -kolekcji-imperial-z-miejscem-na-tv.html
    http://www.mandallin.pl/meble-wg-kolekcji/meble-debo
    we/kolekcja-riviera.html

    I meble dębowe "uzywane" dla porownania.

    http://www.nasze-antyki.pl/sklep/meble/biblioteki

  • 25. Data: 2012-08-13 13:45:10
    Od: Franc <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 12 Aug 2012 17:57:20 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > I należy pamiętać, że cena złota jest dość sztuczna - tak na prawdę
    > zużycie przemysłowe złota jest stosunkowo niewielkie: większość
    > produkcji idzie w sztabki i błyskotki.
    >
    > Zawsze mnie bawi to dziecinne zapatrzenie skrajnych libertynów w złoto
    > jako środek płatniczy :)

    Hmmm..
    Wiara w złoto dotyczy wszystkich bez wyjątku.
    Poza tym zobaczcie co znalazłem
    https://fabrykazlota.pl/informacje/analizy.html i cała reszta. Można kupić
    sobie uncję złota i wielokrotność. Odnośnik do tej strony umieszczony jest
    jako reklama na....

    <hehe/on>
    http://niezalezna.pl/
    <hehe/of>
    "my informujemy - oni kłamią".
    Zobabaczcie jakie piękne wykresy dla złota pokazuja na dole. Za 6 miesięcy
    i w PLN to generlanie rośnie, albo stoi w miarę w miejscu, EUR rośnie. Nic,
    tylko brać.
    :-))

    --
    Franc

  • 26. Data: 2012-08-13 13:47:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.08.2012 13:21, krzysztofsf pisze:

    > Znalazlem porownanie raczej do Forda Focus
    >
    > http://www.fabrykafinansow.pl/index.php?site=content
    &id=53
    > W 1908 roku Ford T kosztował 42,5 uncji złota (równowartość 850 USD).

    Dlaczego bierzesz cenę samego początku produkcji? Jak produkcja się
    rozwinęła, to Fort model T kosztował jakieś 12 uncji.

> [...]
    > przeliczeniu na złoto - 42,5 uncji! (24600 USD). Wniosek: złoto
    > posiada niezmienną siłę nabywczą! Jest w pełni odporne na zgubne

    Wniosek: celowo dobierasz błędne dane wejściowe.
    [ciach]

    A ceny z 1912 masz?

  • 27. Data: 2012-08-13 14:06:49
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Ponizej przyklad
    > http://www.sklep.meble.pl/p44541,wloska-biblioteka-z
    -kolekcji-imperial-z-m
    > iejscem-na-tv.html

    Trzeba miec nasrane we lbie zeby cos takiego kupic.

  • 28. Data: 2012-08-13 14:15:32
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 13 Sie, 13:47, Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    wrote:

    > Wniosek: celowo dobierasz b dne dane wej ciowe.

    Podaje to, co na szybko wygooglalem.

    Dalej sadze, ze spora czesc wyrobow produkowanych w tradycyjny sposob
    (lub o stosunkowo nieduzym wplywie automatyzacji czesci etapow
    produkcyjnych na jakosc i cene produktu koncowego) z wysokiej jakosci
    materialow o ograniczonej dostepnosci, trzyma sie zblizonej wyceny w
    zlocie, mimo uplywu lat.
    Nie zauwazamy tego, poniewaz popyt jest skierowany na tansze
    zamienniki z produkcji masowej.

  • 29. Data: 2012-08-13 14:50:44
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-08-13 14:06, Jakub Jewuła pisze:
    -kolekcji-imperial-z-m

    > Trzeba miec nasrane we lbie zeby cos takiego kupic.

    Widziałem gorsze koszmarki. Na pewno trzeba mieć nasrane, żeby kupować
    coś takiego za taką cenę. No, ale wolny wybór.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 30. Data: 2012-08-13 15:19:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.08.2012 13:45, Franc pisze:

    > Hmmm..
    > Wiara w złoto dotyczy wszystkich bez wyjątku.

    Nie.