  • 1. Data: 2008-12-10 07:32:02
    Temat: A ja znowu o Polbanku - grecka blokada
    Od: xbartx <b...@h...net>

    No więc moja sprawa wyglądała tak.
    31.10.2008 zakup na ebay i wpłata przez PP (8,5 GBP)
    Teoretycznie następuje blokada, która jak się dowiedziałem na party line,
    jest zakładana na 30 dni - to oczywiście teoria.
    21.11.2008 transakcja się rozlicza i minusuje mi konto oszczędnościowe.
    Zapytałem w reklamacji, że skoro blokada została założona (domyślnie na
    30 dni) na te 8,5 GBP to jak to możliwe, że przy rozliczeniu zdjęto mi
    znowu z konta 36 PLN. Logicznie to ... no na pewno nie w Polbanku ;)

    Teraz tak. Blokada w Polbanku jest zakładana na 30 dni, ale jeżeli robimy
    transakcję na weekend, z tego co zrozumiałem na partyline, to możemy np
    zrobić coś takiego:
    1) Stan konta 50 PLN - kupujemy coś zdalnie za 45 PLN po czym idziemy do
    bankomatu i wybieramy 50 PLN i co? I bankomat nam wypłaci!!!
    2) Stan konta 50 PLN - kupujemy coś zdalnie za 45 PLN po czym znowu coś
    kupujemy zdalnie za 30 PLN i co? I autoryzacja przejdzie poprawnie!!!

    Co do powyższych punktów chcę to na weekend sprawdzić, bo albo mnie
    partyline po prostu wkręciło, żebym już sobie dał spokój z moja
    reklamacją, ale znając możliwości Polbanku, to jest to jak najbardziej
    realne i prawdopodobne.

    Wczoraj wieczorem próbowałem wybrać pieniądze z bankomatu (mam założoną
    blokadę) i się nie dało. Także czekam do weekendu aby sprawdzić. Jeżeli
    ta luka rzeczywiście istnieje to ja osobiście nie wiem co mam powiedzieć.
    Po prostu brak mi już słów :(

    Xenocide

  • 2. Data: 2008-12-10 08:17:20
    Temat: Re: A ja znowu o Polbanku - grecka blokada
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 10 Dec 2008 07:32:02 +0000, xbartx napisał(a):

> [...]
    > konta 50 PLN - kupujemy coś zdalnie za 45 PLN po czym znowu coś kupujemy
    > zdalnie za 30 PLN i co? I autoryzacja przejdzie poprawnie!!!

    Nie rób tak, pamiętaj, że po takich później ABW przychodzi w
    kominiarkach ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2008-12-10 10:10:38
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Wed, 10 Dec 2008 09:17:20 +0100, Olgierd <n...@r...org>
    wrote:

    > Nie rób tak, pamiętaj, że po takich później ABW przychodzi w
    > kominiarkach ;-)

    Za późno, bo już tak mi się właśnie raz udało zrobić, fakt że
    nieświadomie. Jak po mnie przyjdą to powiem, że myślałem, że to taki
    grecki ficzer ;)

    Xenocide

  • 4. Data: 2008-12-10 22:29:51
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    xbartx napisał(a) w wiadomości: ...

    >Za późno, bo już tak mi się właśnie raz udało zrobić, fakt że
    >nieświadomie. Jak po mnie przyjdą to powiem, że myślałem, że to taki
    >grecki ficzer ;)

    W poprzednich odcinkach:
    - wycofanie przelewu, który i tak został zrealizowany a kasa została na koncie.
    czyli "zjeść ciastko i mieć ciastko"
    - rozbieżności w zasadach księgowania środków w zależności od rodzaju
    konta - możliwość nagromadzenia kasy na weekend za pomocą wielokrotnego
    przelewu z ROR i oprocentowanie tych środków (oscylator)

    Kolejny odcinek z serialu "funkcjonalność konta w Polbanku"?
    Arek

  • 5. Data: 2008-12-11 22:42:10
    Od: "Sinus" <s...@g...pl>

    Od kilku dni przy płatności kartą na zagranicznych stronach, nie pojawia się
    już magiczna "WYPŁATA ZAGR. (REMOTE-ON-US)" tylko elegancko "TRANSAKCJA ZAKUPU
    ZA GRANICĄ".

    --
    Sinus

  • 6. Data: 2008-12-17 01:22:05
    Od: "at23" <s...@a...com>

> [...]
    > blokadę) i się nie dało. Także czekam do weekendu aby sprawdzić. Jeżeli
    > ta luka rzeczywiście istnieje to ja osobiście nie wiem co mam powiedzieć.

    Tak jest we wszystkich bankach w UK.
    W piatek po 16 (16 to koniec rozliczen) masz np. 50 funtow na koncie, robisz
    zakupy online za 45 a nadal w poniedzialek przed godzina 0:30 mozesz wyplcic
    50 funtow.
    Jesli nie masz nic na koncie oraz nie masz overdraft i bedzie minus 45
    funtow to masz czas do wtorku do 17 by wyrownac stan minusowy, inaczej bank
    moze naliczyc ci oplate karna w wysokosci 10 funtow (trzeba sprawdzic, bo
    sie duzo tu zmienilo po wyroku sadu, ale nie sadze by bank mogl pobrac
    wiecej). I wowczas bedziesz miec minus 55 funtow - hehehe (to swojego
    rodzaju ewenement, ze jak masz ujemne saldo to juz nic nie kupisz czy nie
    wyciagniesz gotowki ale bank moze sobie pobrac z minusowego konta...) na
    wyzerowanie salda masz 28 dni. Po 28 dniach bedzie kolejna kara 10 funtow za
    przekroczenie salda w ciagu miesiaca.

  • 7. Data: 2008-12-17 01:28:05
    Od: Niepoprawny <n...@n...no>

    xbartx wrote:
> [...]
    > blokadę) i się nie dało. Także czekam do weekendu aby sprawdzić. Jeżeli
    > ta luka rzeczywiście istnieje to ja osobiście nie wiem co mam powiedzieć.

    To zaden news, ostatnio goscie okroli tym sposobem POlbank na 6
    milionow. Minely miesiace zanim sie zorientowali.